Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tre bilder som viser sminken :)

Bruker stort sett kun mascara, foundation og øyenbrynspenn. Til fest, mulig litt mer...Men liker å se naturlig ut....

På det siste bildet er det nok minst sminke og det er slik jeg er til daglig.

Anonym poster: d95da8809ef54018c592be4fdb9dfb7f

Nydelig!

Anonym poster: fdafbfe712cfeefa3d8d21fd7d9fe905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker ikke sminke til vanlig egentlig, til nød litt concealer under øynene, bruker Mac Select-Moisture-Cover? Haha.

Hvis jeg skal noe spesielt eller har tid til å sminke meg bruker jeg bareminerals-pudder, leppestift, maskara fra Barry M eller Diorshow (Overcurl).

Hender at jeg bruker øyenbrynsblyant og. En gang i måneden kanskje. Når jeg ikke har rotet den vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg gjør alt for å slippe å tenke på eksamen.....

Tusen takk for svar. Vil du forklare litt hvordan du har brukt øyenskyggene? I hvilken rekkefølge du har lagt de, og hvor?

Og den blushen, er den ikke vanskelig å legge oppå foundation? Jeg har alltid trodd kremblush passet best på usminket hud. Hvordan legger du den? Med kost eller fingre?

Jeg googlet den Nilens Jord lipshinen og da fikk jeg opp en ganske rød leppestift? På bildet ser det ut som om du har den perfekte nude leppefargen som jeg er på jakt etter. Har du ganske lyse lepper "til vanlig" kanskje? Jeg har ganske røde lepper naturlig.

Anonym poster: fdafbfe712cfeefa3d8d21fd7d9fe905

Blushen legger jeg med en fuktig BeautyBlender (en myk, eggformet svamp - det finnes mange etterligninger men akkurat i dette tilfellet mener jeg helt bestemt at originalen er best!) over flytende foundation, og det er ikke noe problem i det hele tatt :) Kremblush kan være litt trøblete om man bruker mineralfoundation, men så lenge man presser på og ikke "gnir" på så skal det gå fint det også :)

Lipshinen er VELDIG transparent, bildene på nett lyver veldig, den er mest bare shimrende glossy. Hvor pigmenterte leppene mine er varierer faktisk veldig, men for tiden er de veldig lyse ja - så fargen vil avhenge av hvordan leppene ser ut fra før.

Herregud, du er vakker! Hvilke øyenskygge® bruker du på dette bildet?

Tusen takk!

mackopi.jpg

sketch-tut.jpg

:)

Dette er sånn i grove trekk det jeg gjorde sist, og en teknikk jeg bruker veldig ofte - uavhengig av farger :) Må bare beklage rare bilder, jeg har nytt 50mm-objektiv og sliter med å komme langt nok unna ansiktet..

Endret av ilc
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fordi jeg gjør alt for å slippe å tenke på eksamen.....

Blushen legger jeg med en fuktig BeautyBlender (en myk, eggformet svamp - det finnes mange etterligninger men akkurat i dette tilfellet mener jeg helt bestemt at originalen er best!) over flytende foundation, og det er ikke noe problem i det hele tatt :) Kremblush kan være litt trøblete om man bruker mineralfoundation, men så lenge man presser på og ikke "gnir" på så skal det gå fint det også :)

Lipshinen er VELDIG transparent, bildene på nett lyver veldig, den er mest bare shimrende glossy. Hvor pigmenterte leppene mine er varierer faktisk veldig, men for tiden er de veldig lyse ja - så fargen vil avhenge av hvordan leppene ser ut fra før.

Tusen takk!

mackopi.jpg

:)

Dette er sånn i grove trekk det jeg gjorde sist, og en teknikk jeg bruker veldig ofte - uavhengig av farger :) Må bare beklage rare bilder, jeg har nytt 50mm-objektiv og sliter med å komme langt nok unna ansiktet..

Takk for tutorial!!!

Jeg slettet portrettbildene dine, men bildet av paletten måtte bli stående for den er så lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genialt med tutorial ilc, tusen takk! Kanskje jeg skal prøve å kopiere deg en dag :)

Slik ser jeg ut idag. Samme teknikk som sist, bare hakket mer «dramatisk». Vet ikke hva dere synes, men jeg likte effekten de to eyelinerlinjene med hvitt mellom i de ytre øyekrokene skapte.

P5022382_zps01e8fd48.jpg

Nærbilde av høyre øye. Fun fact: Jeg nappet ved et uhell bort nesten alle de ytterste øyevippene i dag. Så de lange fine vippene dere ser ytterst er bare juks og tull. Takk gud for punktvipper :P

P5022360_zps6ef367fb.jpg

P5022384_zps19a89c37.jpg

Man ser kanskje eyelinerstrekene bedre her:

P5022383_zps6d16a9e1.jpg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt med tutorial ilc, tusen takk! Kanskje jeg skal prøve å kopiere deg en dag :)

Slik ser jeg ut idag. Samme teknikk som sist, bare hakket mer «dramatisk». Vet ikke hva dere synes, men jeg likte effekten de to eyelinerlinjene med hvitt mellom i de ytre øyekrokene skapte.

Kjempefint! Likte eyelineren ja. Likte også punktvippene, det så veldig naturlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Har på meg blush fra Chanel i fargen pink explosion, og maskara fra Clinique. Det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint! Likte eyelineren ja. Likte også punktvippene, det så veldig naturlig ut!

Takk! :)

Veldig fin på håret, Tonje. Hva gjorde du for å få slike bølger?

Jeg krøller det med GHD-rettetangen min. Noen ganger blir det bra, andre ganger ikke — jeg er ikke heeelt stødig i krøllingen ennå. Men denne gangen ble jeg veldig fornøyd :)

Har blant annet oppdaget at det blir finest om man krøller de innerste krøllene ved halsen innover mot ansiktet, mens de andre krøllene vekk fra ansiktet. Da henger de seg ikke fast i hverandre og man får litt mer volum.

Endret av Tonje!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig, Tonje! Enig med valiumsjunkie, veldig fine krøller :)

I dag ser jeg slik ut:

IMG_4238.jpg

Beklager elendig bilde, jeg har for korte armer for det nye objektivet mitt....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helvete, så pen du er, ilc! Kjempefin sminke også. :blomst:

Anonym poster: 4ef9c53f179e5fb1a861e97eaac4c919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tre bilder som viser sminken :)

Bruker stort sett kun mascara, foundation og øyenbrynspenn. Til fest, mulig litt mer...Men liker å se naturlig ut....

På det siste bildet er det nok minst sminke og det er slik jeg er til daglig.

Kjempefin.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn her idag:

Sorry for dop-øyne nederst, er for at dere skal se bedre hvordan sminken er. Tar imot tips til både sminke og hår haha

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn her

Sorry for dop-øyne nederst, er for at dere skal se bedre hvordan sminken er. Tar imot tips til både sminke og hår haha

Fint!! Har ingenting å utsette, synes det var naturlig og fint:)

Anonym poster: 290dca0dce0326ecb7385b2193d9bd0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar imot tips til både sminke og hår haha

Jeg tror du hadde blitt kjempefin med litt lette bølger i håret :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du hadde blitt kjempefin med litt lette bølger i håret :blomst:

Hvordan får jeg lette bølger uten å bruke varmebehandling da? For håret mitt brenner opp av alle varmeapparter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

KaDust, du er nydelig, og håret ditt er fantastisk!:D

________

Her er gårsdagens sminke. Prøvde noe litt utenfor normen, uten at det ble for voldsomt

321496_10152844952060078_401767063_n.jpg

936604_10152844952880078_1149187296_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så utrolig flotte dere er!

9to2np.jpg

23lmb14.jpg

Tullete bildestørrelser og ujevn eyeliner, jaja :sjenert:

Anonym poster: fa2e5e45cdaeac3071e1ff823b05ec08

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...