Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady

Trenger da ikke å legge ut nærbilder for å se hvordan en er sminket. Mange her som ikke har lagt ut nærbilder akkurat. Jenter....

Anonym poster: 82fd2c4de8b4523357ac4de3c04ca21a

De fleste har lagt ut bilder der man kan se sminken ganske greit. Selvsagt MÅ man ikke legge ut nærbilder og folk får gjøre som de vil, men JEG synes det er bedre og mer interessant i en sminketråd å faktisk kunne se litt nærmere på skyggeleggingen til folk, maskarabruken, brynene osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens øyensminke. Litt mer markert enn hva jeg vanligvis har på dagtid. (har ikke fått på maskara enda)

Hva har du på leppene?

Anonym poster: fdafbfe712cfeefa3d8d21fd7d9fe905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Når jeg skal først påføre lys "base" ser det bra ut, men når de mørke eller de fargede kommer på.. Da ser øynene mine skitten ut! Jeg får ikke frem fargen på skyggene! Og resultatet blir aldri bra.

Denne kjenner jeg meg igjen i. Noen ganger kan det se ganske bra ut i sminkespeilet, men som helhet (i stort speil) så ser det ut som jeg bare har gnidd ut maskara i øyenkroken. :fnise:

Jeg er ganske sikker på at jeg har det de kaller for "deep-set eyes", men jeg sliter med å finne helt ut hvordan jeg kal sminke meg. Det jeg har observert på meg selv er at shimmer ofte blir helt feil, fr jeg har så mye løs hud i creasen, eller hva det nå heter. også kan jeg ikke bruke mye mørkt, for det ser bare sjukt ut. Litt hodeskalle preg over det.

Det skulle blitt holdt en KG sminkekveld! Det hadde nok ikke hjulpet meg så mye da jeg bor nordpå, men herregud så artig det hadde vært å se bilder fra og høre om!

Dagens øyensminke. Litt mer markert enn hva jeg vanligvis har på dagtid. (har ikke fått på maskara enda)

Det der er deg UTEN maskara, ja. Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sminke.

Hvordan får du til de krøllene!?? Hvilken tang bruker du??

Så vakker du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik endte jeg opp i dag.

Hvit skimrende øyenskygge innerst på øyelokket og rundt øyekroken, dus olivengrønn skygge midt på lokket, mørkere skimrende grønnfarge ytterst på lokket, og en mørk brungrå skimrende skygge for å skyggelegge litt over det igjen. Også tynn eyeliner og mascara, så klart.

Ellers har jeg på mineralfoundation, litt matt solpudder for å skyggelegge i kinnbena samt en lys og diskrét rouge. Også litt naturlig brunfarge på øyenbrynene.

Puh! Det koster å være kar - eller eh, koster mye tid å være sminket jålekvinne på julebord.

Groslashnnsminke.jpg

Groslashnnsminke2.jpg

Groslashnnsminke3.jpg

Dagens sminke.

(...)

Er ikke så kreativ når det gjelder sminke, så kom gjerne med tips.

Jeg synes det blir vanskelig å si noe om sminken når bildet er så lite og uskarpt.

Ser fint ut på bildet! Skikkelig partysminke :) Er det blå øyenskygge du bruker? I så fall, hva er triksene for å få det til å bli fint?

Bruker vanligvis ikke sminke, og har heller ikke peiling på hvordan man _egentlig_ sminker seg.

Legger derfor ut bilde, ikke til inspirasjon for andre akkurat, men for å forhåpentligvis få noen innspill om hva som passer til meg (basert på øye/hudfarge, ansiktsform og alle sånne greier jeg ikke skjønner meg på).

Sminkesamlingen består per dags dato av en foundation, pudder, rouge, to øyenskygger, øyenbrynsblyant og (verdens verste) mascara. Det holder til det meste, men om noen vet om gode produkter (som er billige!) tar jeg gjerne i mot tips.

Beklager for bilde med veldig dårlig kvalitet, kan kanskje ordne noe annet senere. :)

Hvis du har lyst til å pynte deg litt ekstra på fest kan jeg se for meg at du hadde vært knakende fin med en mellommørk brunfarge i globallinjen for å fremheve de store brune øynene dine :) Litt som på dette bildet, bare at her er det litt overdrevet: http://s1.favim.com/...lips-192714.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar! Svarer tilbake litt mer ordentlig imorgen, skriver fra tlf.

Grunnen til at jeg ikke klarer å kvitte meg med disse øyenskyggene er fordi jeg har ikke funnet dupes ennå, og de har sluttet å selge det produktet i de butikkene som holder til her. Og merket er ikke så populært heller, spesielt ift dyretesting har jeg lest litt om. (Loreal)

Kan jeg poste bilde imorgen, og om dere vet om skygger i ca samme farge- kunne dere kommet med forslag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode svar! Svarer tilbake litt mer ordentlig imorgen, skriver fra tlf.

Grunnen til at jeg ikke klarer å kvitte meg med disse øyenskyggene er fordi jeg har ikke funnet dupes ennå, og de har sluttet å selge det produktet i de butikkene som holder til her. Og merket er ikke så populært heller, spesielt ift dyretesting har jeg lest litt om. (Loreal)

Kan jeg poste bilde imorgen, og om dere vet om skygger i ca samme farge- kunne dere kommet med forslag? :)

Kast de likevel for øyeprodukter som er så gamle er uhygeniske. Jeg fikk heller ikke til øyenskygge før jeg investerte i noen kvalitetsprodukter. Dior og Chanel har nydelig skygger dersom du trenger tips.

Anonym poster: ce4d71f4cc5fe518a65a5aeefa6abc22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du på leppene?

Sikkert bare litt rester av foundation på det bildet der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyter inn et spørsmål jeg, er så mange flinke i denne tråden!

Hvordan kan jeg åpne øynene mine litt på en grei måte? Gjøre de litt større samt fremheve de? Enkel hverdagssminke, er ikke noen guru innen sminke så avanserte øyeskygger med masse farger ogsånt har jeg ikke tid, kunnskap eller lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er deg UTEN maskara, ja. Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt!

Jeg har veldig mørke vipper, og øyenbryn også.. lange er de og.. som faktisk er litt irriterendes.. gjør det vanskelig å legge både eyeliner og maskara. Men klager ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Skyter inn et spørsmål jeg, er så mange flinke i denne tråden!

Hvordan kan jeg åpne øynene mine litt på en grei måte? Gjøre de litt større samt fremheve de? Enkel hverdagssminke, er ikke noen guru innen sminke så avanserte øyeskygger med masse farger ogsånt har jeg ikke tid, kunnskap eller lyst til.

det er bare å ta en titt på hvordan Tonje har gjort det rett over her :)

Du ser at hun har brukt hvit eyeliner på våtlinjen, og med det hvite innest i øyenkroken

gjør at øyet virker større. Det var en her som la ut (lurer på om det var Grenlandstuppa)

et bilde hvor hun hadde sminket ett øye på den måten, og det andre øyet med svart eyeliner

som de fleste bruker- man så jammen stor forskjell! Jeg husker desverre ikke hvilken side dette

står på, men kan prøve å søke det opp.

Foresten Tonje: Den sminken der har du virkelig teken på! Kjempefint! :tommelopp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fint ut på bildet! Skikkelig partysminke :) Er det blå øyenskygge du bruker? I så fall, hva er triksene for å få det til å bli fint?

Takk :) Er blått jeg har brukt der ja.. faktisk bare en billig skygge fra H&M.. Trikset? Hmm.. ja si det du.. duse det godt ut og bruke flere nyanser av blått. Her har jeg vel brukt 4 ulike farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger ved et bilde av dagens slitne sminke, til og med de falske vippene henger på halv tolv - beklager det. :ler: Her har jeg på litt mineralpudder, finishing dust, blush, brynskygge, eyeliner, maskara og vipper.

Jeg kan legge ut noen litt mer inspirerende bilder i morgen, haha.

Har ikke ord for hvor søt du er!!!

Anonym poster: 920f24e6eed2bbe37d501b60a1e8dfb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tonje! Du er nydelig! Og kjempe fin sminke - og du så nydelig ut med grønn. Jeg ser dessverre ordentlig syk ut med grønn.

Legger med hverdagssminken min. Det er sånn jeg sminker meg hver eneste dag på morgen - jeg vil sove lenge :fnise:

Endret av Blur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt interessert i å se bilder av deg uten sminke og med sminke, stilt ved siden av hverandre sånn at man kan se forskjellen enten de er store eller små.

Også vil jeg gjerne vite om bildene er fra hverdags eller til fest, og hvilke typer produkter du vanligvis bruker og hva som er favorittmerkene.

Dersom noen ikke har lyst å legge ut bilde av hele seg, så er det mer enn bra nok å ta av bare øynene, siden det i mange tilfeller er øyensminken som er dominerende hos oss kvinner.

(Menn som sminker seg, er selvfølgelig også hjertelig velkomne til å poste bilder!)

Legger ikke ut bilde, men ta en titt på bloggen min. Der er det fullt av bilder samt video.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast de likevel for øyeprodukter som er så gamle er uhygeniske. Jeg fikk heller ikke til øyenskygge før jeg investerte i noen kvalitetsprodukter. Dior og Chanel har nydelig skygger dersom du trenger tips.

Anonym poster: ce4d71f4cc5fe518a65a5aeefa6abc22

Det er IKKE nødvendig å bruke 4-500 kr for 5 øyenskygger fra f.eks Dior, for å få et bra sminkeresultat.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...