Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Jeg lærer mer og mer om teknikker og fargebruk, samt hva jeg selv føler kler meg.

Men likevel kommer jeg ikke over øyenskygge-delen! Det går bra så lenge jeg holder meg til de 4 skyggene jeg har hatt i flere år, kjøpt på H&M for kanskje 6-7 år siden..

Men så snart jeg tar frem palettene som ser så mye mer fristende og "innbydende" ut, så blir det bare søl:

-At de drysser under påføring er uvant, men fått litt erfaring med å bruke pudder som kan børstes vekk

-Når jeg skal først påføre lys "base" ser det bra ut, men når de mørke eller de fargede kommer på.. Da ser øynene mine skitten ut! Jeg får ikke frem fargen på skyggene! Og resultatet blir aldri bra.

-Er det her en primer kommer inn? Har aldri prøvd det før, alltid brukt foundation- og kun det.

-Er det skyggene i seg selv som er "ræv-kvalitet" ift mine forventninger? (makeupgeek-skygger samt noen andre som ble anbefalt her inne på KG for en tid tilbake. De ser utrolig fine ut, og er klare på fargen når jeg kun bruker de alene, på håndflaten feks)

-Kostene, er de synderen? Det tror jeg ikke selv på, for jeg er som jeg hinter til, kanskje litt for vant til disse skumpinnene?

Dere, et lite hint eller tips eller link hadde virkelig blitt satt pris på altså.. :fnise:

http://stellamagasinet.no/article/79403-oyenskygge---7-smarte-tips

Denne hjalp meg når jeg bare så skitten ut i ansiktet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten leste jeg et sted at primer ikke bare hjelper på holdbarhet, men også på å fremheve skyggene. Så kanskje det alene vil hjelpe deg?

Men siden det drysser så mye, kanskje du tar på for mye av gangen på kosten? For mine skygger drysser ikke når jeg bruker kost, de gjorde det de første gangene jeg brukte kost men det var fordi jeg da dynket de i skygge.

Ellers er det også greit å klappe skyggen på (i stedet for å koste/gni de på), da etter du har lagt basefarge på hele øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg lærer mer og mer om teknikker og fargebruk, samt hva jeg selv føler kler meg.

Men likevel kommer jeg ikke over øyenskygge-delen! Det går bra så lenge jeg holder meg til de 4 skyggene jeg har hatt i flere år, kjøpt på H&M for kanskje 6-7 år siden..

Men så snart jeg tar frem palettene som ser så mye mer fristende og "innbydende" ut, så blir det bare søl:

-At de drysser under påføring er uvant, men fått litt erfaring med å bruke pudder som kan børstes vekk

-Når jeg skal først påføre lys "base" ser det bra ut, men når de mørke eller de fargede kommer på.. Da ser øynene mine skitten ut! Jeg får ikke frem fargen på skyggene! Og resultatet blir aldri bra.

-Er det her en primer kommer inn? Har aldri prøvd det før, alltid brukt foundation- og kun det.

-Er det skyggene i seg selv som er "ræv-kvalitet" ift mine forventninger? (makeupgeek-skygger samt noen andre som ble anbefalt her inne på KG for en tid tilbake. De ser utrolig fine ut, og er klare på fargen når jeg kun bruker de alene, på håndflaten feks)

-Kostene, er de synderen? Det tror jeg ikke selv på, for jeg er som jeg hinter til, kanskje litt for vant til disse skumpinnene?

Dere, et lite hint eller tips eller link hadde virkelig blitt satt pris på altså.. :fnise:

*KREMT!!*

Sminke går ut på dato! Kast den øyenskyggen du kjøpte for 6-7 år siden og gå til innkjøp av noen nye. :)

Angående dryssingen så kommer nok dette av at skyggene dine er ELDGAMLE!

Men nye skygger kan også drysse. Triks: Blås på kosten før du påfører skyggen på lokket mellom hver gang du dypper kosten i palletten.

Endret av HunterLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Er ikke så kreativ når det gjelder sminke, så kom gjerne med tips.

Jeg synes det ser ut som at du sminker deg veldig bra, men det hadde vært morsomt med noen nærmere bilder der man får se øyensminken tydeligere. Nå er det jo som regel øyensminken som utgjør det meste i et sminket ansikt.. :)

Det ser også ut som du kler det meste av farger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest energibånd

Jeg synes det ser ut som at du sminker deg veldig bra, men det hadde vært morsomt med noen nærmere bilder der man får se øyensminken tydeligere. Nå er det jo som regel øyensminken som utgjør det meste i et sminket ansikt.. :)

Det ser også ut som du kler det meste av farger.

Er, som sagt, ikke så kreativ. Til hverdags bruker jeg kun sort maskara, concealer og rouge. Har ikke snøring på hvilken type øyenskygge som fremhever øynene\øyenfargen og hvilken farger som passer meg.

Endret av s-quark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med god hygiene kan øyeskygger holde i maaaaange år. Kremprodukter og flytende produkter må en ofte bytte ut :)

Anonym poster: a708a759e4de4e4094a8f37971e06539

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips når det gjelder øyenskygger som drysser er å holde et rent dopapir-ark inntil huden under øynene mens man påfører. Bare hold det inntil med den ledige hånden. Så slipper man å rense huden etter påføring av øyenskygge, eller å påføre enorme mengder pudder som så må børstes bort etterpå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Et tips når det gjelder øyenskygger som drysser er å holde et rent dopapir-ark inntil huden under øynene mens man påfører. Bare hold det inntil med den ledige hånden. Så slipper man å rense huden etter påføring av øyenskygge, eller å påføre enorme mengder pudder som så må børstes bort etterpå.

Hehe, så simpelt og genialt.

Notert!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens øyensminke. Litt mer markert enn hva jeg vanligvis har på dagtid. (har ikke fått på maskara enda)

382140_10152270078560128_339902459_n.jpg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger da ikke å legge ut nærbilder for å se hvordan en er sminket. Mange her som ikke har lagt ut nærbilder akkurat. Jenter....

Anonym poster: 82fd2c4de8b4523357ac4de3c04ca21a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sminke.

Du er råpen. Vakre øyne og det smilet!

Dagens øyensminke. Litt mer markert enn hva jeg vanligvis har på dagtid. (har ikke fått på maskara enda)

382140_10152270078560128_339902459_n.jpg

Kjempefint sminket, og så fin hud!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempefint sminket, og så fin hud!

Takk takk :) Utrolig hva sminke kan gjøre, jeg har nemlig veldig uren hud, fikk faktisk antibiotika for det av legen i går.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanligvis ikke sminke, og har heller ikke peiling på hvordan man _egentlig_ sminker seg.

Legger derfor ut bilde, ikke til inspirasjon for andre akkurat, men for å forhåpentligvis få noen innspill om hva som passer til meg (basert på øye/hudfarge, ansiktsform og alle sånne greier jeg ikke skjønner meg på).

Sminkesamlingen består per dags dato av en foundation, pudder, rouge, to øyenskygger, øyenbrynsblyant og (verdens verste) mascara. Det holder til det meste, men om noen vet om gode produkter (som er billige!) tar jeg gjerne i mot tips.

Beklager for bilde med veldig dårlig kvalitet, kan kanskje ordne noe annet senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

kostene har myyye å si på det meste skal jeg si deg!

det er jeg et levende bevis på...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...