Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Veldig fin! Føler meg litt creep nå, men fornavnet ditt begynner vel ikke tilfeldigvis på V og er du fra sør-vest Norge?

Tusen takk! Og nei, jeg heter Isabel :-) Så det er nok ikke meg! tihihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig dårlig bilde, men jeg ble litt lana inspirert tidligere idag. Jeg skal prøve å få tak i en bedre mobil som kan ta bilde enn min uber gamle Nokia! Leppene er nude/fersken!

'

NB: nytt bilde. Gir et litt bedre bilde av fargene. Byttet ut leppestiften med Nicki Minaj sin for MAC. + en lett lipgloss :-)

Tips: Den mørke skyggen skal ikke så langt opp mot øyenbrynene. Der skal du enten ha ingen farge eller lys øyenskygge for å "løfte" øyenbrynene.

Slik som dette for eksempel:

ba0np3ae6wpqsu6w.jpg

Flott jente er du!

Anonym poster: fdafbfe712cfeefa3d8d21fd7d9fe905

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Den mørke skyggen skal ikke så langt opp mot øyenbrynene. Der skal du enten ha ingen farge eller lys øyenskygge for å "løfte" øyenbrynene.

:sjokkert: Du må ikke finne på å gi tips til forbedringer i denne tråden!

Anonym poster: 764163f56e600dbb6bd19b379a512103

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, gjest! Jeg er nemlig ikke helt dreven i den sminken her - og syntes egentlig det er ganske vanskelig innimellom. Så det varmet hjertet :-)

Med prøving og feiling så blir alt likere etterhvert. Selv oss drevne som sminker oss hver dag har en dårlig sminkedag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør dette anonymt så jeg ikke blir koblet til brukeren min :)

-Sminkeløs, dagsminke, festsminke. Er ikke så lett å se øyesminken, men.

Anonym poster: 744b56c6b30f935e163a2cf23fb008f4

IKke vær så anonym da! Du er jo bare så utrolig vakker. :)

Anonym poster: 7947873beb8cd69b89c9df00817367a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik som dette for eksempel:

ba0np3ae6wpqsu6w.jpg

Flott jente er du!

Anonym poster: fdafbfe712cfeefa3d8d21fd7d9fe905

I know, I know :-) Men bildet er så forferdelig dårlig og idag skal det være sånn. Selv om enkelte mener det er feil. Pleier å legge det sånn - men jeg sminket meg etter et bilde fra Lana Del Rey. Takk for tipset, dog :-)

Og takk for komplimentet. Er fortsatt i begynnelsen i lærefasen - jeg syntes ting er vanskelig enda :fnise:

Endret av Blur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med prøving og feiling så blir alt likere etterhvert. Selv oss drevne som sminker oss hver dag har en dårlig sminkedag.

Hihi, nå ble jeg litt lettere til sinns! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Du må ikke finne på å gi tips til forbedringer i denne tråden!

Anonym poster: 764163f56e600dbb6bd19b379a512103

Det må en vite!!!!! (Jeg i hvert fall setter stor pris på forbedringer! Syntes det er veldig nyttig og har lært mye fra denne tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden; Men hvilket lys/lamper bruker dere til sminkeområdet? Har sminkeområdet mitt på soverommet foran vinduet, så jeg får dagslys, men nå begynner jo det lyset å svikte litt :P

Needs help! Er ikke så veldig begeistra for badelyset, for det er jo veldig misvisende til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først beklage for utrolig sene svar her.. Har ikke hatt mulighet til å svare før nå.

Du ligner på en alv! hadde jeg sett deg i virkelighetene så hadde jeg sikkert hatt trang til å fortelle deg det,men hadde nok latt være :fnise:

Hehe, så morsomt :)

nei, øyenskyggen kom ikke særlig frem, men for en fantastisk hud du har! :overrasket:

Takk :)

Wow, pena!

Takk :D

Nydelig!!!

Takk :D

Så pen du var på bildet. :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg prøvde å sminke meg ordentlig en dag her før operasjon:

Legg merke til 'prøvde'. Haha

Synes dette var meget pent, KaDust! Ekstremt mye finere bryn enn hva jeg har!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Jeg prøvde å sminke meg ordentlig en dag her før operasjon:

Legg merke til 'prøvde'. Haha

Det eneste som er feil her KaDust, er mangel på selvtilitt!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bycelina.com/category/categories/beauty-2/makeup-tutorials/basics/

Her er en side med basics for nybegynnere. Det er også god hjelp å få der ang opptegning av bryn Gjest, kanskje du kan ta en titt og prøve deg litt frem? Om du vil selvsagt.

Jeg fant denne siden veldig nyttig til tross for at jeg ikke aner øyeform eller hodeformen min :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av dere som kan anbefale noen produkter til øyebryn? Jeg har mistet min øyebryns blyant. Og jeg har helt albino øyebryn nå.....

Jeg bruker en øyenbrynsskygge fra Make up store. Veldig fornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Dagens quick fix øyensminke (og som vanlig se vekk fra ufiksa øyenbryn)

Fikk skikkelig Veronica Mars feeling når jeg så dette bildet. Pent! :)

Edit; fjerna bildet

Endret av Memories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer mer og mer om teknikker og fargebruk, samt hva jeg selv føler kler meg.

Men likevel kommer jeg ikke over øyenskygge-delen! Det går bra så lenge jeg holder meg til de 4 skyggene jeg har hatt i flere år, kjøpt på H&M for kanskje 6-7 år siden..

Men så snart jeg tar frem palettene som ser så mye mer fristende og "innbydende" ut, så blir det bare søl:

-At de drysser under påføring er uvant, men fått litt erfaring med å bruke pudder som kan børstes vekk

-Når jeg skal først påføre lys "base" ser det bra ut, men når de mørke eller de fargede kommer på.. Da ser øynene mine skitten ut! Jeg får ikke frem fargen på skyggene! Og resultatet blir aldri bra.

-Er det her en primer kommer inn? Har aldri prøvd det før, alltid brukt foundation- og kun det.

-Er det skyggene i seg selv som er "ræv-kvalitet" ift mine forventninger? (makeupgeek-skygger samt noen andre som ble anbefalt her inne på KG for en tid tilbake. De ser utrolig fine ut, og er klare på fargen når jeg kun bruker de alene, på håndflaten feks)

-Kostene, er de synderen? Det tror jeg ikke selv på, for jeg er som jeg hinter til, kanskje litt for vant til disse skumpinnene?

Dere, et lite hint eller tips eller link hadde virkelig blitt satt pris på altså.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...