Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på... Hvor lang tid bruker dere på hverdagssminken? Altså på badet om morgenen? Nysgjerrig, jeg, og det var IKKE ment som en forulempelse.

Jeg bruker en del sminke, så når jeg først begynte å eksperimentere så tok det ganske lang tid :P Nå bruker jeg kanskje en halvtime, mesteparten av tiden brukes på å påføre mascara for min del :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare lurer på... Hvor lang tid bruker dere på hverdagssminken? Altså på badet om morgenen? Nysgjerrig, jeg, og det var IKKE ment som en forulempelse.

Det avhenger veldig av hvor god tid jeg har, for hverdagssminken min varierer veldig. Jeg kan uten problemer være ferdig på 5-10 minutter, men bruker gjerne mye lengre tid om jeg har, da tusler jeg litt rundt omkring og sminker meg og spiser frokost og pakker sekk og sånt samtidig, da går det gjerne en halvtime/tre kvarter :)

I dag ser jeg slik ut, og brukte kanskje i underkant av tyve minutter, inkludert litt tedrikking og tusling.

post-52164-0-08964300-1351870792_thumb.p

post-52164-0-08951300-1351870873_thumb.p

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Og jeg som nettopp kjøpte hvit eyeliner, etter at man ble frarådet å bruke sort her inne. :gjeiper:

heheee- dette var akkuratt som om jeg skulle skrevet det selv :ler:

30-40 min :overrasket:

---

har noen av dere prøvd disse maybellin øyenskyggene- color tattoo 24 hours?

de virker helt utrolige!

Da jeg stod i butikken og så dem, så var det aller første jeg tenkte " ooooi- herremin for noen flotte farger! jeg lurer på hva grendlandstuppa og stueloff hadde klart å få ut av disse heeeer!!" :ler:

Tenacious-Teal_pack-shot.png

maybelline_boldgold003.jpg

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre av dem og vet ikke heeeelt hvor jeg står enda. Den som heter Permanent Taupe bruker jeg en del i brynene, ellers er jeg ikke superfan, og den som heter Immortal Charcoal er fantastisk som base til smokey eyes. Infinite White klarer jeg derimot ikke å få noe fornuftig ut av, den virker så langt bare.... Rar. Vet at veldig mange synes de er supergode da, mitt problem med dem er nok bare at jeg er dårlig på å legge kremskygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Hjerterdronninga var jo rå! :D

Takk for det=D Ble rimelig fornøyd selv også:P

Kommer veldig ann på hva slags stil jeg går for. Kan bruke alt fra 2min til 10 min på annsiktssminken, alt etter om jeg kun bruker mineralpudder og lypsyl, eller foundation, contouring og leppestift o.l. Øynene er desidert det som tar lengst tid om jeg gjør noe intrikat. Men går vell alt fra 5 til 30 min der (Noen ganger legger jeg veldig kompliserte eyeliner former o.l)

de virker helt utrolige!

Da jeg stod i butikken og så dem, så var det aller første jeg tenkte " ooooi- herremin for noen flotte farger! jeg lurer på hva grendlandstuppa og stueloff hadde klart å få ut av disse heeeer!!" :ler:

Åh crap! Nå minte du meg på at jeg glemte å kjøpe den blå. Hadde nemlig store planer om å bruke den som base i queen of hearts sminken....=/ Men generelt er jeg ikke vandt til å bruke kremskygger, så vet ikke hva jeg hadde fått ut av dem- selv om de er veldig fine =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heheee- dette var akkuratt som om jeg skulle skrevet det selv :ler:

de virker helt utrolige!

Jeg liker dem veldig godt. Men jeg må bruke en base under og en øyenskygge over for at de ikke skal stripe seg. Har vel litt for oljete øyelokk.. Anbefaler å kjøpe dem på Ebay, mye billigere der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råfint, ilc :) Hva har du brukt på bildene du postet?

Tusen takk :) Jeg har brukt skyggene Creme d´Nude, Bamboo, Charade, Chic og Unzipped fra Stars Makeup Haven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de virker helt utrolige!

Jeg har to stykker, og synes de er kjempebra. Sitter som støpt hele dagen, selv uten primer! Synes også at de er veldig lette å blende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminker meg på følgende måte:

• Concealer fra Maybelline Dream Lumi i ivory tror jeg
  • Foundation fra Loreal True match minerals golden ivory
  • Øyenskygge: Om dagen pga allergier og eksem på øyelokk bruker jeg en mørkt brunt solpudder fra Glo minerals på øyelokkene som øyeskygge, og den lyse delen tar jeg litt rundt i ansiktet. Bronze Sunkiss
  • Mascara: Maybelline False lash effect
  • Blush: Legges under kinnbeina for å smalne ansiktet litt Fra Elisabeth Arden
  • Lepper: Fra Dior Addict 626 Androgyne

Dette tar meg ca 10 min om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min hverdagssminke på øynene - kun mascara ;-) Har ikke tid til mer om morgenen på hverdager. I helgene sminker jeg mer, noen ganger øyenskygge, andre ganger eyeliner i tillegg. I selskap/fest bruker jeg også foundation.

Dårlige mobilbilder da.

Poster som anonym nå fordi jeg ser for meg at jeg er lett gjenkjennelig :humre:

Anonym poster: 9d765dbd6add6f44218f0be0ef1d2ae9

post-37809-0-87778900-1352097110_thumb.j

post-37809-0-73003800-1352097120_thumb.j

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 45 min.

Det innebærer to lag hudkrem, concealer, foundation, pudder, brynfiksing, øyenskyggebase, fire lag øyenskygge, to eyelinere/kayaler, dipliner, maskara, lipgloss, en dusj, påkledning og to kopper kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hvor lang tid jeg pleier å bruke på hverdagssminke, for rutinene endrer seg litt hele tiden. Men pleier vel å være ferdig på 10 minutter, og det inkluderer som regel foundation, solpudder, rouge, farge på øyenbrynene og mascara. Noen ganger eyeliner.

Trenger ikke å ta lang tid for å få det til å se naturlig og fint ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg er slik at dersom jeg har god tid, så bruker jeg gjerne 30 minutter eller mer, men kan se akkurat likedan ut på 15 minutter, Foretrekker å kose meg med sminkingen, men dessverre går ikke dette når man aller helst bare vil sove lengst mulig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hatt lyst til å sminke meg så veldig for tiden, så dette bruker jeg for tiden:

Foundation: MAC studio sculpt SPF 15

Concealer: smashbox high definition

Maskara: Clarins wonder perfekt mascara (blå)

Leppene: Leppestift fra nilens jonrd i fargen 711 (elsker denne!!)

Blush: Shiseido (fargen er i RD 103)

Har noen tips til en foundation som gir glød og ikke er så veldig dekkende?

Endret av Anon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Har ikke hatt lyst til å sminke meg så veldig for tiden, så jeg ser slik ut hver dag nå!

Foundation: MAC studio sculpt SPF 15

Concealer: smashbox high definition

Maskara: Clarins wonder perfekt mascara (blå)

Leppene: Leppestift fra nilens jonrd i fargen 711 (elsker denne!!)

Blush: Shiseido (fargen er i RD 103)

Har noen tips til en foundation som gir glød og ikke er så veldig dekkende?

Dersom jeg hadde sett slik ut så hadde det vært skammelig å ødelegge ansiktet med masse sminke! Du er utrolig vakker!

Jeg bruker samme foundation som deg, og den er ikke særlig glødende nei. Men bruker Highlighter og solpudder i tillegg, som gir meg glød :)

Endret av HunterLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...