Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nude tude av TheBalm? Tror den ligger på rundt 370. Kjempefine pigmenterte farger. Men det er en del skimmer i en del av fargene da :)

Jeg har sett den paletten mye på salg i det siste, helt ned til 18-20$. Så hvis man liker den så lønner det seg å sjekke rundt omkring på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, gjest, så syntes jeg det er synd at du ødelegger de fine trekkene du har med øyensminken din.... du kunne gjort tusen ting for å fremheve den flotte øyenfargen din, men du "trøkker" de inn i hodet.

Ca ingen kler eyeliner på våtkanten, og du er ikke et unntak. Selv om du liker det selv..

Det er synd, for du er ei pen jente sånn egentlig...

Anonym poster: 241f1158c15134529691021e74f5b84b

Ærlig talt, denne synes jeg var drøy! Og hva skjer med å sitte og legge igjen dritt som AB?

Det viktigste er faktisk at "gjest" liker sminken selv, ikke hva alle andre synes og mener. Synd at du må rakke ned på andre for å ha det bedre med deg selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg sånne magnetpaletter, men jeg bestemte meg for å kjøpe noen håndlagde fra etsy i stedet for de som ble linket. Fikk dem i dag, og de er helt nydelige! De er i papp og papir så de slites nok ut raskere, men de kostet bare halvparten så mye så jeg kjøpte med 2 av dem. Jeg gleder meg til å få ting på plass!

Har du linker til Etsy-palettene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, denne synes jeg var drøy! Og hva skjer med å sitte og legge igjen dritt som AB?

Det viktigste er faktisk at "gjest" liker sminken selv, ikke hva alle andre synes og mener. Synd at du må rakke ned på andre for å ha det bedre med deg selv.

Synes det utsagnet der var mer konstruktiv kritikk, enn drittslenging.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det utsagnet der var mer konstruktiv kritikk, enn drittslenging.

Man bør vel ikke ordlegge seg sånn om det skal være konstruktiv kritikk. Er noe med hvordan man framlegger det på, vil jeg si. Men nok om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synst heller ikke det var drittslenging. Tror faktisk de fleste bare prøver å hjelpe henne og gi henne noen tips.

Hadde jeg sminket meg totalt feil så hadde jeg mer enn gjerne mottatt tips fremfor at folk bare skal smile og holde kjeft i frykt for å såre meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, nå få du slutte å vri på alt. Det var overhode ikke ment som drittslening, men råd og veiledning i forhold til hvordan hun sminker seg. At jeg er AB er ikke relevant.

Ja det er viktig at gjest liker sminken sin. Men hvis jeg går rundt å ser ut som en dass på hodet, eller hvis det ser ut som om jeg har øyne inni hodet så hadde jeg faktisk blitt glad for tips og tilbakemeldinger for å fremheve det som bør fremheves, og for å unngå ting som ikke bør gjøres.

jeg føler meg bedre av å gi tilbakemeldinger til gjest, nei. For da har jeg faktisk sagt noe, og ikke bare holdt kjeft slik som du gjør. Alle ser jo det at øyner krymper med eyeliner på våtkanten. Det er ikke noe jeg finner på.

Anonym poster: 241f1158c15134529691021e74f5b84b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fremdeles imponert over øyenfargen din Gjest... og så synst jeg du er tøff som legger ut bilder selv om du har fått kritikk før :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fremdeles imponert over øyenfargen din Gjest... og så synst jeg du er tøff som legger ut bilder selv om du har fått kritikk før :)

Tusen takk og kritikken.. Det preller litt av.

Jeg forstår hva AB og de andre prøver å formidle, men jeg har en stil (voksen goth) og det er bare når jeg absolutt må (jobber) at jeg fraviker den.

Endret av Gjest
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som et palett å anbefale med mange fine skygger, både matte og ikke, som en stakkarslig fattig student kanskje kan få mamman sin til å kjøpe til seg? :sjenert:

Jeg anbefaler Coastal Scents-palettene på det varmeste (kan også kjøpes billig på eBay)! Har selv 88-paletten og skal kjøpe noen flere så snart jeg får bestemt meg for hvilke. De har uendelig mange farger, skyggene er lette å jobbe med, godt pigmenterte og sitter som F med en god primer under.

kadust- jeg har denne paletten, og jeg synes de er gode alle sammen,.. de varer faktisk omtrent en hel dg, ihvertfall med en primer under :)

koster bare 80 kr!

http://www.hm.com/no...article=94172-A

Jeg har også denne, men jeg synes kun de hvite/brune/grå fargene går an å bruke, selv med en god primer. De blå/grønne/rosa eier jo ikke pigmenter så jeg føler jeg like godt kunne gått uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel ikke ordlegge seg sånn om det skal være konstruktiv kritikk. Er noe med hvordan man framlegger det på, vil jeg si. Men nok om det :)

Var da ikke ordlagt så gæli da?

Takk for tips til paletter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpt noen av dem, men heller kjøpt en magnetpalette fra Unii og deretter bygget opp en øyeskyggesamling. Det vil lønne seg på sikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe. Snek meg innom for å se om jeg fant noen tips, og jaggu gjorde jeg dét. Har blitt utrolig dårlig på å sminke/pynte meg de siste åra. Hvis jeg "tar helt av" blir det litt ekstra skygge av den brune, vanlige sorten og jeg jobber mer med mascaraen. Har veldig lange vipper i det minste.

Men jeg har en lang vei å gå. Var nesten like vanskelig å skjønne mange av disse begrepene som om jeg leste en bok om bildeler :gjeiper:

Dere hadde dødd om dere kikket i sminkeutvalget mitt. Der er det snevert.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg med min "kontor"-makeup. Nøytralt og kjedelig. Jeg foretreker det slik:

Litt rockchick og med verdens heftigste røde lebestift, nemlig Chanels Dragon.

Utrolig fin øyenfarge!

Jeg skjønner at du har en viss stil, og vil holde på den. Men jeg må si meg enig med tidligere kommentarer om litt mindre hard øyesminke og mer markerte bryn. Da blir du heeeelt smashing:)

Anonym poster: 0f04be57be3aa9e8990295fa9a0b2e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin øyenfarge!

Jeg skjønner at du har en viss stil, og vil holde på den. Men jeg må si meg enig med tidligere kommentarer om litt mindre hard øyesminke og mer markerte bryn. Da blir du heeeelt smashing:)

Anonym poster: 0f04be57be3aa9e8990295fa9a0b2e01

Vel, som du ser på kontormakeupen så har jeg gjort som det ble sagt og likevel er ikke folk fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som du ser på kontormakeupen så har jeg gjort som det ble sagt og likevel er ikke folk fornøyd.

Jeg hadde faktisk tenkt å kommentere at jeg synst øyensminken din så mye bedre ut her enn det jeg har sett før. Men fant ut jeg ikke skulle mase mer siden du allerede har bestemt deg for hvordan du vil ha det.

Men når jeg først åpner kjeften igjen så kan jeg si en liten ting til. - Fin begynnelse.. og du liker jo er litt "rocka" stil.. så du kunne med fordel ha brukt enda mer skygge under øyet, spesielt i ytterkantene. Kanskje ikke i en kullsvart farge siden du er såpass lys i huden, men en mørk brun farge..og husk å duse det ut så det ikke blir en hard markert strek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...