Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tatt dem i mot med åpne armer;) Nydlige farger. Selv er jeg veldig glad i Coastal Scents palettene, for da får man så mange farger for en ok pris som har veldig grei pigmentering.

Enig i det med palettene. :) Jeg har bare den matte da, men har brukt den masse, og liker den veldig godt. Den er derimot ikke noe å drasse med seg på reiser. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i det med palettene. :) Jeg har bare den matte da, men har brukt den masse, og liker den veldig godt. Den er derimot ikke noe å drasse med seg på reiser. :gjeiper:

Her reiser du en problemstilling som jeg slet med ei stund.

Jeg hadde X antall paletter, fra Dior, Lancome, osv, osv, som hadde til felles at det var bare en-3 skygger i paletten som jeg brukte og resten bare var der. Løsningen ble å kjøpe paletter fra http://uniicosmetics.com/index.html og begynne å depotte, ikke bare palettene, men også "solo" skyggene i fra div merker. Brukte en hel dag på det.

Skulle jeg startet en makeupkolleksjon i dag ville jeg bare kjøpt paletter derfra og kjøpt kun øyeskygger i refill, men jeg visste ikke om muligheten da jeg ble makeupjunkie for alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Å ikke si det, jeg gjør nemlig det:P Har den matte og den med shimmer i, men skulle gjerne hatt alle. Men egentlig kunne jeg tenkt meg å begynne å samle mer på mac, fordi de kan du jo så lett putte i egne paletter alt etter hva man trenger. (+ at pigmenteringen er rå når det kommer til Mac da, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde X antall paletter, fra Dior, Lancome, osv, osv, som hadde til felles at det var bare en-3 skygger i paletten som jeg brukte og resten bare var der. Løsningen ble å kjøpe paletter fra http://uniicosmetics.com/index.html og begynne å depotte, ikke bare palettene, men også "solo" skyggene i fra div merker. Brukte en hel dag på det.

Skulle jeg startet en makeupkolleksjon i dag ville jeg bare kjøpt paletter derfra og kjøpt kun øyeskygger i refill, men jeg visste ikke om muligheten da jeg ble makeupjunkie for alvor.

Åh, de palettene så smarte ut. Jeg har noen skygger uten beholder, som bare ligger i den der "plast-dingsen" refill-skygger kommer i. Problemet er jo ofte at det er litt ulik størrelse på rommene i sånne refill-paletter, men med denne får man jo plass til mange ulike fasonger (Stila-skyggene er f.eks. litt større enn Mac og andre). Og så ser den greit stødig ut, i forhold til en del andre jeg har sett.

Å ikke si det, jeg gjør nemlig det:P Har den matte og den med shimmer i, men skulle gjerne hatt alle. Men egentlig kunne jeg tenkt meg å begynne å samle mer på mac, fordi de kan du jo så lett putte i egne paletter alt etter hva man trenger. (+ at pigmenteringen er rå når det kommer til Mac da, hehe)

Jeg har vurdert å kjøpe den nøytrale paletten, enten fra CS eller fra E-bay (som er samme greia har jeg skjønt(?), da slipper man jo også den digre logoen på paletten).

--

Apropos paletter.. Det finnes veldig mange fine, men jeg irriterer meg litt over at det så alt for ofte mangler skikkelige matte farger. Jeg liker Urban Decay, men synes det er teit at det er skimmer i nesten alle, om ikke absolutt alle, skyggene. Denne (Preen heter den vel) bruker jeg mye for tida, siden fargene passer meg greit:

urban+decay+preen.jpg

Den hadde vært bedre om de hadde tatt vekk de to til venstre, og erstatta dem med en matt lys skygge, og en matt mørk skygge. Den lyseste er det jo også glitter i. Det liker jeg ikke.

Dere som kjøper og bruker ferdig sammensatte paletter, finner dere noen fine med matte farger? Mye mulig man må satse på å heller sette sammen sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat bestilt Lorac Pro Palette, som inneholder 8 matte skygger og 8 med shimmer, og er veldig spent. Nå har jeg riktignok ei rimelig svær skyggesamling fra før, og treeeeenger den ikke, men jeg håper og tror at den skal være alt det jeg ville at Urban Decay NAKED skulle være. Må riktignok bestilles fra USA via en videreformidlingstjeneste, men jeg ser ikke bort fra at den havner i mer tilgjengelige butikker etterhvert.

Lorac-Pro-Palette.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker dere å ha maskara på øyenvippene under øyet, eller lar dere de være når dere går for en litt naturlig look?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat bestilt Lorac Pro Palette, som inneholder 8 matte skygger og 8 med shimmer, og er veldig spent. Nå har jeg riktignok ei rimelig svær skyggesamling fra før, og treeeeenger den ikke, men jeg håper og tror at den skal være alt det jeg ville at Urban Decay NAKED skulle være. Må riktignok bestilles fra USA via en videreformidlingstjeneste, men jeg ser ikke bort fra at den havner i mer tilgjengelige butikker etterhvert.

Sjekket du ut Naked2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere å ha maskara på øyenvippene under øyet, eller lar dere de være når dere går for en litt naturlig look?

Jeg pleier å droppe det under. Synes det får det til å se ut som vippene bare er "limt" på. Men så har jeg naturlig svare øyevipper da..

Anonym poster: 5fa34e0c183012e40da492de5ff3f511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket du ut Naked2?

Jepp, den har for få matte skygger, er for lik Naked (1) og har et for bulkete design. Foreløpig er det som regel den nøytrale Inglot-paletten eller MAC-paletten som blir med på reise, gjerne i kombinasjon med Naked, nå håper jeg at Lorac Pro vil dekke alle reisebehov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om noen av de skyggene du avpottet tilfeldigvis var MAC? :) Før jeg kjøpte palett selv var jeg så glup at jeg kjøpte enkeltskygger i boks (ikke så rent få heller), og det hadde vært himla mye greiere å ha dem i palett. Har googla litt etter det, og sett at mange sliter veldig med å få skyggepannen ut av boksen (så en video på youtube med ei som gikk løs på dem med tang med uheldig resultat) så jeg lurer på om det i det hele tatt lar seg gjøre. Har ikke lyst til å ødelegge dem heller, men hadde vært så fint å få dem i palett istedet. Tips, dersom du har klart det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre om noen av de skyggene du avpottet tilfeldigvis var MAC? :) Før jeg kjøpte palett selv var jeg så glup at jeg kjøpte enkeltskygger i boks (ikke så rent få heller), og det hadde vært himla mye greiere å ha dem i palett. Har googla litt etter det, og sett at mange sliter veldig med å få skyggepannen ut av boksen (så en video på youtube med ei som gikk løs på dem med tang med uheldig resultat) så jeg lurer på om det i det hele tatt lar seg gjøre. Har ikke lyst til å ødelegge dem heller, men hadde vært så fint å få dem i palett istedet. Tips, dersom du har klart det? :)

Jepp.

MAC og UD, blandt annet.

Jeg la potten (med skyggen i) på et strykejern og talte til 20, tok de deretter av med en pinsett og med en tynn kniv brøt jeg forsiktig opp skyggen fra underlaget, det gikk greit pga limet hadde blitt mykt pga varmen, så skyggen "slapp" seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://uniicosmetics.com/depot.html

Her står flere forskjellige måter å få løsnet palettene, og de fleste brukte MAC som eksempel. Jeg så litt på det før i dag mens jeg vurderte å kjøpe meg et sånt skrin.

Jepp.

MAC og UD, blandt annet.

Jeg la potten (med skyggen i) på et strykejern og talte til 20, tok de deretter av med en pinsett og med en tynn kniv brøt jeg forsiktig opp skyggen fra underlaget, det gikk greit pga limet hadde blitt mykt pga varmen, så skyggen "slapp" seg.

Genialt - tusen takk, begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpt nytt foundation-pudder, solpudder og highlighter fra MAC idag :D Gleder meg til å prøve imorgen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...