Gjest grenlandstuppa Skrevet 11. september 2012 #861 Del Skrevet 11. september 2012 Oooo! Grendlandstuppa; dette var råflott! Kan vi få en trinn- for trinnguide, og navnene på produktene du bruker?? Det kunne jeg da alltids fått til=), men da måtte jeg fått vite hvilken "look" som du ville hatt trinn for trinn guide av isåfall, fordi alle sammen hadde tatt litt mye tid i en omgang:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 11. september 2012 #862 Del Skrevet 11. september 2012 Grenlandstuppa: Jeg kan ikke tro på deg om du påstår at du verken har en form for makeup artist skole, diverse kurs eller fått personlig opplæring fra superstjernenes makeup artist!! Jeg har vært interessert i sminke siden jeg kom i tenårene, men etter denne trådens oppstart, så har interessen bare blitt betraktlig sterkere og sterkere!! Men jeg får jo søren ikke til å sminke meg bra uansett Jeg står liksom helt fast i hva jeg bør skaffe meg.... hadde jeg bare fått utlevert en koffort med gode produkter og koster som passer meg, så hadde jeg kanskje fått det til men... blææhhhh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 11. september 2012 #863 Del Skrevet 11. september 2012 Jo, jeg tenkte på slik du hadde sminket deg i post nr 846! (Den øverste bildeserien) Du var helt DASHING! Makupen du bruker, virker å være helt perfekt på deg. Det ser liksom ut som om du er født med de vakre øynene! Gi meg en oppskrift, så skal jeg forsøke å gjøre det samme. Legger ut resultatet her (Hvis du lurer på hvordan jeg ser ut, kan du kikke på side 33 og 34 i denne tråden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grenlandstuppa Skrevet 11. september 2012 #864 Del Skrevet 11. september 2012 Grenlandstuppa: Jeg kan ikke tro på deg om du påstår at du verken har en form for makeup artist skole, diverse kurs eller fått personlig opplæring fra superstjernenes makeup artist!! Jeg har vært interessert i sminke siden jeg kom i tenårene, men etter denne trådens oppstart, så har interessen bare blitt betraktlig sterkere og sterkere!! Men jeg får jo søren ikke til å sminke meg bra uansett Jeg står liksom helt fast i hva jeg bør skaffe meg.... hadde jeg bare fått utlevert en koffort med gode produkter og koster som passer meg, så hadde jeg kanskje fått det til men... blææhhhh Hva kan jeg si, selvlært er vellært;) neida. Men jeg har alltid vært interessert i tegning, maling og sminke, så når man bruker så mye tid på det som meg (nå mener jeg ikke at jeg sminker meg hver dag, men at jeg kan fort sitte 2 timer å sminke meg for å få perfekt sminke) så blir det jo lettere til slutt=) Jeg syns faktisk ikke det er såå viktig med gode produkter, Bortsett fra grunnprodukter, som baser, foundation og ting man bruker mye av, har faktisk en del fra HM som jeg bruker mye. Men børster er virkelig alfa omega. Jeg har 16 koster til øyne/eyeliner/øyebryn, og 10 til blush/foundation/pudder/concealer, men jeg mangler fortsatt en god del børster som kan gjøre det lettere, og der har faktisk kvaliteten mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grenlandstuppa Skrevet 11. september 2012 #865 Del Skrevet 11. september 2012 Jo, jeg tenkte på slik du hadde sminket deg i post nr 846! (Den øverste bildeserien) Du var helt DASHING! Makupen du bruker, virker å være helt perfekt på deg. Det ser liksom ut som om du er født med de vakre øynene! Gi meg en oppskrift, så skal jeg forsøke å gjøre det samme. Legger ut resultatet her (Hvis du lurer på hvordan jeg ser ut, kan du kikke på side 33 og 34 i denne tråden) Det måtte selvsagt være den vanskeligste looken av dem xD Men jeg kan gjøre det i morgen og legge ut step by step. Kommer til å endre fargene litt da, siden jeg ikke liker å gå med helt lik øyesminke, men kan legge ved hvilken farger jeg brukte på det forrige bildet=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 12. september 2012 #866 Del Skrevet 12. september 2012 Gode børster er alfa og omega-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 12. september 2012 #867 Del Skrevet 12. september 2012 Var vanskelig å finne et bilde av meg usminket, så det ble med dette to-tre år gamle bildet. Det med sminke er litt over ett år gammelt.Bruker ikke øyenskygge til vanlig da. Jeg bruker til vanlig: -Make-up base: Tror jeg brukte Kanebo på dette bildet, men nå bruker jeg guerlain Meteorites Perles Light Diffusing Perfecting Primer. -Foundation: Kanebo Sensai. -Concealer: Mac. -Pudderfoundation: Kanebo Sensai. -Solpudder: Artdeco. -Rouge: Maybelinne. -Eyeliner: Brukte en fra maybelinne på bildet, men den gikk ut av produksjon, så nå bruker jeg bare hm sin. -Mascara: Husker ikke hvilken jeg brukte på bildet, men nå bruker jeg en fra YSL (ikke fornøyd, så hvis noen har tips så kom med dem!). -Lip Liner: Maybelinne. -Leppestift: Isadora. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 12. september 2012 #868 Del Skrevet 12. september 2012 Hva kan jeg si, selvlært er vellært;) neida. Men jeg har alltid vært interessert i tegning, maling og sminke, så når man bruker så mye tid på det som meg (nå mener jeg ikke at jeg sminker meg hver dag, men at jeg kan fort sitte 2 timer å sminke meg for å få perfekt sminke) så blir det jo lettere til slutt=) Jeg syns faktisk ikke det er såå viktig med gode produkter, Bortsett fra grunnprodukter, som baser, foundation og ting man bruker mye av, har faktisk en del fra HM som jeg bruker mye. Men børster er virkelig alfa omega. Jeg har 16 koster til øyne/eyeliner/øyebryn, og 10 til blush/foundation/pudder/concealer, men jeg mangler fortsatt en god del børster som kan gjøre det lettere, og der har faktisk kvaliteten mye å si. ja, jeg vet veldig godt at bøster har "alt" å si...! jeg har faktisk bare èn bøste til øyesminke- itillegg til sånne flate møkka påta`ere som følge med øyenskygger.. om det ikke er en for stor jobb- kunne du ha linka til noen børster jeg trenger? e-bay har kanskje noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grenlandstuppa Skrevet 12. september 2012 #869 Del Skrevet 12. september 2012 ja, jeg vet veldig godt at bøster har "alt" å si...! jeg har faktisk bare èn bøste til øyesminke- itillegg til sånne flate møkka påta`ere som følge med øyenskygger.. om det ikke er en for stor jobb- kunne du ha linka til noen børster jeg trenger? e-bay har kanskje noen? Det kan jeg selvsagt gjøre, men hva jeg liker å ta på sminke med, trenger ikke nødvendigvis å være det du liker=) Coastal scents har gode børster til god pris, samme med makup mekka og eyeslipsface (ELF). Du kan kjøpe direkte fra sidene deres Selvfølgelig er de ikke så gode som MAC sine, men jeg trenger ikke bedre. EcoTools er en god serie, og jeg pleier å like de egne børstene til KICKS og Estethique butikkene. Men har jo og hørt mye positivt om Bobbi Brown, Sigma, Nyx o.l. Det er bare å prøve seg ut og lese reviews=) Macbørster kan du kjøpe på http://www.allcosmeticswholesale.com/ og http://store-81279.mybigcommerce.com/ Everyday minerals og EcoTools koster fåes på http://www.iherb.com/ Da har jeg hvertfall nevnt noen=) Har mange flere merker jeg kunne tenke meg å prøve selv, men de jeg har nevnt har hvertfall jeg positiv erfaringer med=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 12. september 2012 #870 Del Skrevet 12. september 2012 ja, jeg vet veldig godt at bøster har "alt" å si...! jeg har faktisk bare èn bøste til øyesminke- itillegg til sånne flate møkka påta`ere som følge med øyenskygger.. om det ikke er en for stor jobb- kunne du ha linka til noen børster jeg trenger? e-bay har kanskje noen? Grenlandstuppa har sikkert bedre råd å komme med enn meg, men jeg vil likevel benytte anledningen til å anbefale deg MAC sine koster. De har koster til alt du måtte ønske deg, og dersom du ikke helt vet hva du ønsker deg, så kan du beskrive hvordan du sminker deg og hvor, så kan de hjelpe deg. Basics for min del er iallefall: - Skikkelig øyenskygge kost, både stor og liten. De største er veldig god til å bruke til den fargen du skal ha under og evt helt opp til brynet (de lyseste fargene). De små er veldig greie til å bruke inni øyenkrokene og under øynene. - Foundationkost. - Penselkost til leppene som du kan bruke til å pensle på mørkere leppestifter, f.eks rød. Det blir finest dersom du bruker lipliner først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grenlandstuppa Skrevet 12. september 2012 #871 Del Skrevet 12. september 2012 Gi meg en oppskrift Nå har jeg prøvd å lage en oppskrift. Det ble veldig knotete, og er ikke sikker på at jeg tok med nok info, siden jeg ikke har gjort det før, men det er bare å spørre isåfall=) Versjonen idag er med rødt og sølv, men legger til et bilde av fargene jeg brukte der jeg hadde rødt, blått og lilla også =) Sånn her ble det hvertfall: Men i den vinkelen så ser du ikke den splittede eyelineren. Her kommer "oppskriften" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 12. september 2012 #872 Del Skrevet 12. september 2012 Bildet ble veldig lite, Grenlandstuppa. Prøv å laste det opp et annet sted enn på forumet her for så å bildelinke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grenlandstuppa Skrevet 12. september 2012 #873 Del Skrevet 12. september 2012 Det funka tydligvis ikke, så da prøver jeg igjen... Om de ikke blir store nok nå, så vet jeg ikke helt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grenlandstuppa Skrevet 12. september 2012 #874 Del Skrevet 12. september 2012 Bildet ble veldig lite, Grenlandstuppa. Prøv å laste det opp et annet sted enn på forumet her for så å bildelinke? Ja, så det =) Bare delte dem opp jeg, så bildet ikke ble så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 12. september 2012 #875 Del Skrevet 12. september 2012 tusen takk for god hjelp tuppa og hunter! nå bør dere være fornøyde, for nå har dere begge gjort en god gjerning i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Swarovski Skrevet 12. september 2012 #876 Del Skrevet 12. september 2012 tusen takk for god hjelp tuppa og hunter! nå bør dere være fornøyde, for nå har dere begge gjort en god gjerning i dag I tillegg til en stor og en liten øyenskyggekost, må du ha en blenderkost. Jeg må i hvert fall det, for å duse ut øyeskyggene. Du får sikkert god hjelp hos MAC butikken. Men hvis du vil ha litt billigere koster, men god kvalitet, så har sigma mange gode. Jeg har også totalt forelsket meg i ansiktskostene til Real Techniques. Utrolig myke og gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 13. september 2012 #877 Del Skrevet 13. september 2012 Takk for tut. Vita har 3 for 2 på en god makeupbørsteserie nu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 13. september 2012 #878 Del Skrevet 13. september 2012 I tillegg til en stor og en liten øyenskyggekost, må du ha en blenderkost. Jeg må i hvert fall det, for å duse ut øyeskyggene. Du får sikkert god hjelp hos MAC butikken. Men hvis du vil ha litt billigere koster, men god kvalitet, så har sigmamange gode. Jeg har også totalt forelsket meg i ansiktskostene til Real Techniques. Utrolig myke og gode. jeg skulle gjerne hatt en sånn dusekost ja! finnes det ikke en pakke med alle kostene jeg trenger da- jeg klikker meg inn på disse linkene dere gir meg, men blir bare forvirret når det er side opp og side ned med forskjellige koster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 13. september 2012 #879 Del Skrevet 13. september 2012 jeg skulle gjerne hatt en sånn dusekost ja! finnes det ikke en pakke med alle kostene jeg trenger da- jeg klikker meg inn på disse linkene dere gir meg, men blir bare forvirret når det er side opp og side ned med forskjellige koster jeg skulle gjerne hatt en sånn dusekost ja! finnes det ikke en pakke med alle kostene jeg trenger da- jeg klikker meg inn på disse linkene dere gir meg, men blir bare forvirret når det er side opp og side ned med forskjellige koster Værsågod : http://www.makeupmekka.no/makeup-butikken/mineral-makeup-borster/for-oyenskygger.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Swarovski Skrevet 13. september 2012 #880 Del Skrevet 13. september 2012 jeg skulle gjerne hatt en sånn dusekost ja! finnes det ikke en pakke med alle kostene jeg trenger da- jeg klikker meg inn på disse linkene dere gir meg, men blir bare forvirret når det er side opp og side ned med forskjellige koster Det spørs litt hvor mye penger du har lyst til å legge i det. Og skal du bare ha øyekoster, eller trenger du ansiktskoster også? Jeg har veldig sensitiv hud, så jeg trenger/foretrekker myke koster. Så mine anbefalinger går etter det. Jeg kjøpte en haug fra makeupmekka da de hadde børstesalg. Og jeg liker de ikke noe særlig. De var knapt verdt 19 kr, og i hvert fall ikke 79kr, for meg. Jeg har også noen ecotools ,everyday minerals og bare minerals som jeg ikke bruker så veldig mye. Jeg bruker Sigma og Real Techniques til det aller meste. Dessverre bor jeg langt unna MAC, om ikke hadde jeg nok kjøpt endel mac øyebørster. Hvis du trenger alt av børster, så har sigma flere gode sett. Men vær forberedt på at du må betale toll av de. Av øyenskyggebørster vil jeg si at du trenger: Vanlig stor børste Liten spiss børste, greit å ha til presis påføring. Blende børste, for å duse ut øverganger. Her har MAC sin 217 børste, som skal være av de aller beste. Liten spiss blendebørste, som jeg elsker, men som kanskje ikke er så nødvendig Hvis du trenger ansiktsbørster elsker jeg real techniques, faktisk mer enn sigma Sett, som inneholder den beste buffing børsten, som jeg bruker til foundation. Blush børste Ellers har Quirky en del gode beskrivelser og omtaler av børster på bloggen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå