Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest "gjest"

Side munnen min fikk seg en kamerat her, så må jeg sminke øynene i morgen. Noe i grønt og lilla, tror jeg. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Jeg sminker meg rett og slett med det jeg har. Bruker mye sminke fra H&M siden jeg ikke har råd til noe dyre greier :/ Bruker alltid foundation, solpudder, øyenbrynspensel, våtliner og litt maskara - alt fra H&M i de kjente merkene. Har ikke satt meg helt inn i leppestift og gloss enda, så jeg bruker bare leppomade på leppene jeg :) Kom gjerne med tips om hva jeg kunne gjort annerledes :)

Sånn er det her og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-55206-0-37636600-1336761886_thumb.j

Bruker kun mascara oppe. Skjer en sjeeelden gang at jeg slår til med noe dus øyeskygge ala smokey eyes..men før i tida, så jeg ut som vår alles fargerike stueloff (..?) med rosa og grønt hår..;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun mascara oppe. Skjer en sjeeelden gang at jeg slår til med noe dus øyeskygge ala smokey eyes.

Samme her :)

Syns egentlig sminke er noe stress ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her :)

Syns egentlig sminke er noe stress ...

NÅ synes jeg det, men før syntes jeg det var grisegøy. Masse farger, masse variasjon osv..nå farger jeg brynene, så slipper å ordne de på morgenen. De er nemlig veeeldig lyse, og jeg ser merkelig ut "uten bryn".

Hadde jeg greid å farge vippene så de ble like bra som med mascara, ville jeg sluttet med mascara også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÅ synes jeg det, men før syntes jeg det var grisegøy. Masse farger, masse variasjon osv..nå farger jeg brynene, så slipper å ordne de på morgenen. De er nemlig veeeldig lyse, og jeg ser merkelig ut "uten bryn".

Hadde jeg greid å farge vippene så de ble like bra som med mascara, ville jeg sluttet med mascara også:P

Jeg har en del sminke, mer enn bare mascara, men bruker det sjeldent :)

Liker bedre å lese blogger/se på youtube videoer med folk som er flinke og fargerike :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier HL sminker seg pent, er dere seriøse? Jeg mener, jeg synes hun er en flott jente, men hun sminker seg jo IKKE bra. Harde svarte streker med eyeliner på våtlinjen. Hard, mørk øyeskygge rundt hele øyet lagt på "måfå", hard linje med eyeliner under øyet når hun ikke har skygge på overlokket, og skikkelig edderkoppvipper fra maskaraen. Det er jo alle fjortisfellene, og den sikreste veien til å se langt mindre pen ut enn man egentlig er.

Så ... Det er jo ikke -bra-. Ikke det verste jeg har sett, men det er jo virkelig ikke -bra- lagt sminke. Kjenner jeg blir fornærmet på vegne av yrket mitt som make up-artist. :P

Er man proff makeup artist kan man hvertfall stå for det, og ikke gjemme seg bak en anonym bruker som kommer med kritikk. Hadde du snakket til meg på den måten om jeg var kunden din så hadde jeg snudd i døra, og aldri gått tilbake igjen.

Fra en makeup artist til en annen ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Jeg har ganske tynne øyevipper, og i krokene er de også ganske korte. Maskarene jeg har prøvd, og har prøvd mange, klumper seg. Også er mange av dem gjerne fine de første to ukene, også er det masse klumper. Er det noe jeg gjør galt slik at de blir sånn?

Og har noen en supermaskara og anbefale som gir volum, fylde og som ikke klumper seg eller ederkoppvipper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjempetips mot maskara som klumper, så det engang for lenge siden på youtube, og bruker det siden. Tipsen er å bruke 2 forskjellige maskara, hehe. Altså, kjøpe en maskara som ikke gir mye volum men heller naturlig look, altså mer tynnflytende maskara. For eksempel, Maybeline Full 'n Soft. Og rett etterpå bruk en maskara med maks volum, den du liker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Jeg sminker meg rett og slett med det jeg har. Bruker mye sminke fra H&M siden jeg ikke har råd til noe dyre greier :/ Bruker alltid foundation, solpudder, øyenbrynspensel, våtliner og litt maskara - alt fra H&M i de kjente merkene. Har ikke satt meg helt inn i leppestift og gloss enda, så jeg bruker bare leppomade på leppene jeg :) Kom gjerne med tips om hva jeg kunne gjort annerledes :)

H&M-sminke er supert, dei testar ikkje på dyr!

Dessutan såg du veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Er man proff makeup artist kan man hvertfall stå for det, og ikke gjemme seg bak en anonym bruker som kommer med kritikk. Hadde du snakket til meg på den måten om jeg var kunden din så hadde jeg snudd i døra, og aldri gått tilbake igjen.

Er så greit med reale fagfolk. :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mascara, bare. Har atopisk hud, og får fort eksem i ansiktet. Har derfor alltid holdt meg borte fra sminke som legges direkte på huden. :)

Synes det er helt greit, men husker når jeg var yngre, og skulle ut med jentene, at det var litt småkjipt. Da vorset vi og stelte oss sammen, og vi stod alle foran speilet og pratet lo, og sminket oss. På under et minutt, var jeg ferdig, og satte meg på dolokket og studerte hvordan de andre dillet og dallet. Øyenskygger, fundation, solpudder, blush and what not, og det virket SÅÅ gøy. :snurt: Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Den usminkede sannheten. En ordinær norsk bonde.

og

Sminket. Ikke så kraftig som jeg vanligvis liker det da.

Fjernet billedlinkene.

Endret av "gjest"
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vena Cava

Nå er vel ikke du kunden hennes? Og dette er et forum, så det må du tåle å høre. Jeg hadde blitt glad om noen hadde vært 100%ærlig og fortalt meg hva jeg kledde isteden for å bare si "ja du er pen", "du kler den fargen kjempegodt", bare for å ikke såre meg. Hadde satt mye mer pris på ærlige tilbakemeldinger. Men det er kanskje bare meg :)

Endret av Muff.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

og

Veldig, veldig pen på begge bildene :)

Innlegg redigert for bildesitering.

Rainbow81, mod.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit

og

Du er finere uten enn med. Feil farger og rougen er en katastrofe. Utrolig fin øyenfarge da, men kræsjer totalt mot den sorte eyelineren.

Innlegg redigert for bildesitering.

Rainbow81, mod.

Endret av margrit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Veldig, veldig pen på begge bildene :)

Takk.

Du er finere uten enn med. Feil farger og rougen er en katastrofe. Utrolig fin øyenfarge da, men kræsjer totalt mot den sorte eyelineren.

Ok.

...............

Kan dere fjerne billedlinkene?

Endret av "gjest"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...