Gå til innhold

Mamma M sitt første barn, og nr 2 på vei :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jenter! ja,bolla har arrivert!

Ble planlagt igangsatt,tors 09,fre 22.56

langdryg fødsel..off,sydd masse,men lengre inne.

Svimet av,lite jern,og fikk akk beskjed om at dg mä ha jern intravenøst.

ALT FINT MED baby :

Jeg eg ikke helt på topp nei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, huff da! :( Så dumt. Er ikke rart at du er i dårlig form etter en så lang fødsel! Tenk på alle kreftene du har brukt! Flink og tøff har du vært!!! Godt å høre at alt er vel med lillejenta i det minste.. Håper stingene gror raskt!

Du var da ikke SÅ langt over..? Hvorfor ble du igangsatt? Veldig synd at du ikke fikk kommet i gang selv, det blir jo gjerne tøffere på denne måten. I know ;)

Håper de tar godt vare på deg på sykehuset! Og ikke vær redd for å be om hjelp eller smertestillende! Og grønnsåpe er fantastisk mot utvendige sting. Men hjelper vel ikke siden det ikke skal tas innvendig så vidt jeg vet... Huff dette var ikke noe gøy! :( Men nå er hun ute! Nå må bare du komme til hektene igjen. Spise og drikke masse. Svisker om du er redd for dobesøkene!

Stor klem fra meg!! :klem:

Skrevet

Oh nei :( Stakkars, håper virkelig at du får bra med smertestillende og blir bedre fort! Noe jeg merket siden jeg var veldig syk er at jeg kjente mindre vondter når jeg holdt snuppa, var som den rene smertestillende, ble helt dåven hehe

:troest::klem:

Skrevet (endret)

Gratulerer så mykje med jenta! :strix:

Så synd at formen din ikkje er så bra. Håpar du kjem deg raskt! :klem:

Endret av Mirabella76
Skrevet (endret)

Hei hei.

Tar meg et par min her inne :)

Her går dagen å slappe av, og prøve å få i seg mat, ammingen tar på pupper, og matlysst, merker jeg er så defus av all jernmangelen, at matlyssten er ikke helt på topp..

Jeg ammer foreløpig, får det selvsagt ikke til 100%, men gjør det beste ut av det. Har hatt så mye melkespreng, at i morges var jeg helt uggen i kroppen, prøve å pumpe, men off, nei gi meg gode tips den så vil det!

Har jo vært vekke fra T i seks dager, så jeg var så nervøs forhvordan han kom til å reagere på å se meg igjen på sykehuset..

Jeg trippet ved heisen, og ar aldri vært så nervøs og spent i hele mitt liv.

Jeg "gjemte" vognen hun lå oppi, slik at første blikk ble på mamsen, ikke ny baby..

Da han kom mot meg...MAMMA!!!! Jeg grein og grein, det beste øyeblikket i mitt liv, når han kom springende mot meg...

Komme aldri aldri te å glemme den gledesrusen der!!

Vel hjemme fra barselhotellet er det en snodig følelese å være 4..., det er skummelt og deilig, og stress for samboer, siden jeg ikke kan gjøre så mye, og sånn blir det nok noen uker til. Hadde håpt på å ha en litt snillere form denne gang..men men mister man over 1liter blod, kan man vel ikke forvente annet..

Fått jern intravenøst 3dager nå, så nå er det 5 dagers opphold, så må jeg fylle på selv :)

Håper jeg blir bra fort fort. Det er hektisk med en 2 år gammel gutt og en nyfødt, det skal jeg love dere. Og om det blir rotette? Haha, ser ut så et bombenedslag her, rart hvor hektisk alt faktisk blir. Det stemmer at 1barn blir som 2, men 2 blir til 10!!

T har fått de rareste sovetider nå, besteforeldrene har nok vært litt for snille ubevisst. De har jo hatt han hjemme siden onsdag, siden han ikke har kunnet gå i barnehagen ga feber....nå er iallefall veldig slik at han våkner, og vil nok bare dobbelsjekke at vi er her, men så ser han lillesøsteren ligge på sofaen, og da vil jo han og være oppe litt lengre, så er ikke like lett å være streng..i tillegg er jo den bronkitten tilbake..ikke bare bare å sove da!

Merker han er redd for at vi skal dra fra han, stakkars, det er ikke bare bare, når vi måtte være så mange dager borte fra han egge to pga igangsetting, osv

Godt det er jul, og vi kan kose oss sammen!!

Skriver mer senere, må spare energien jeg har...:)

To be continued...

Endret av Luremegpå
Skrevet

Hei! Så godt å høre fra deg! Og rørende å lese om møte med T :grine:

Kjapt noen ammetips. Få deg nesespray om du sliter med utdrivningen. Riktig stilling er viktig for riktig sugetak. Ha en HØY stabel med f eks hodeputer på fanget slik at når du legger M til er munnen hennes nøyaktig på høyde med brystvorta. Ellers blir det gjerne for lavt og hun må liksom henge i puppen. Om dere liggeammer kan du legge henne på en pute om det blir for lavt. Drikk masse og spis så mye du orker. Smør litt morsmelk på brystvorta og la den lufttørke.

Ammer du på begge hver gang? Husk å bytte på hvis ikke. Start på den du sluttet på sist mener jeg er riktig..

Håper dagene i kaoset blir lysere og lettere! Dere har fått en nydelig jente!! :rodmer:

Stor klem fra meg :hug:

Skrevet

Hei! Så godt å høre fra deg! Og rørende å lese om møte med T :grine:

Kjapt noen ammetips. Få deg nesespray om du sliter med utdrivningen. Riktig stilling er viktig for riktig sugetak. Ha en HØY stabel med f eks hodeputer på fanget slik at når du legger M til er munnen hennes nøyaktig på høyde med brystvorta. Ellers blir det gjerne for lavt og hun må liksom henge i puppen. Om dere liggeammer kan du legge henne på en pute om det blir for lavt. Drikk masse og spis så mye du orker. Smør litt morsmelk på brystvorta og la den lufttørke.

Ammer du på begge hver gang? Husk å bytte på hvis ikke. Start på den du sluttet på sist mener jeg er riktig..

Håper dagene i kaoset blir lysere og lettere! Dere har fått en nydelig jente!! :rodmer:

Stor klem fra meg :hug:

Takk takk, ja. Den ammingen går rett vest, men ja, har masse melk da...ååå, bli tullerusk og stikker i hele kroppen, .. Takk for gode ord, prøver og prøver, sulten hele tiden jo..pes, klarer ikke spise nok..! Goe klem til deg og!

Skrevet

Hei og godt nyttår! :klem:

Hvordan går det med dere?

Hva er det du sliter mest med ang amminga..?

Skrevet

Takker for klemmer!

Alt er forsåvidt veldig bra, og jeg elsker og være 2-barnsmamma :)

Begynt på mme,da M er så sterk og ållete,og puppene datt jo nesten av sä såre de var..

Hun er veldig grei å ha med å gjøre, men merker at hun er helt forskjellig ift broren,hun er mye mer aktiv og rastløs..vet hva hun vil ja!

T er stolt storebror,men samtidig veldig forandret,og det er litt trist i mammahjertet.

Det merkes på han at han er mer lei seg,sint på oss og frustrert..hvem sa ting skulle gå smertefritt :-)?

Manuell T time i dag, må få sjekket det nedpresset v rompen etter epiduralen..har fremdeles mye smerter,og det er ikke normalt ,iallefall ikke ved rompeskalkene..

Kan jo ikke sitte på do til tider..

Sovetid nå!

Be back!

Skrevet

Du, det kan også være alderen til T, er veldig normalt i denne alder uten nye søsken så kanskje ikke så rart? Men klart det er vanskelig uansett! I feel u.

Jeg har alltid sagt, ammingen skal gi glede med vondtene som ofte følger med i begynnelsen. Kjenne på magefølelsen sin.....

Håper dere finner ut noe hos mt, er ofte de kan fixe det :)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!! :) Håper dere koser dere! :klemmer:

Skrevet

Hei

Det går i ett,da lille jenta vår har mye mageknip,T er trass,sjalu og mammahjertet er overalt,slitent,og livdt er stas,men armene er aldri ledige,og 2 er som 10

Huset stär på hodet,har fått mugg skade,lukter drit i bodem osv. Oh lord!

Elsker livet mitt,men hektisk er alt eg kan si og no more kids!

Skrevet

Ser for meg dagen din jeg, føler med deg ang trassen til T, det er jo akkurat den alderen de starter å teste virkelig.......gjelder nok å være konsikvent!

Har hun enda litt mageknip? har du prøvd kolikk massasje, det funket veldig bra hos oss!

Skrevet

Hvordan gjør man den kolikkmassasjen..? :klo: Husker vi masserte litt på magen, men man glemmer jo så fort..

Synes det virker som du gjør en strålende jobb!!!! :)

Skrevet

Kan finne skriv på det i morra, skal til frisøren om litt og så mat/kino:)

Skrevet
:klem: Og midt oppi det heie ser du smashing ut! (på FB) Håper knipen gir seg!
Skrevet

Kan finne skriv på det i morra, skal til frisøren om litt og så mat/kino:)

Jeg har den fra forrige gang, gi den til Dine i hennes boktdu :)

Skrevet

Så bra du har den da! :) skader ikke å prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...