Gå til innhold

hvor søker man om planlagt keisersnitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stikker kanskje hånden ned i vepsebolet, men har dere som ikke våger å føde vaginalt i det hele tatt rett til å bli gravid??? Dere virker så utrolig teite og barnslige.

Kan ikke du bare klappe igjen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke du bare klappe igjen?

Det er et åpen diskusjonsforum, man må da få komme med spørsmål. Du er ikke kjent for å spare på meningene dine du heller akkurat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er erfaringer er at det er jordmødrene som var på min side. men når alt kommer til alt har de ingenting å si. jeg fikk legen til å henvise meg til sykehuset for samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du bare klappe igjen?

Skjerp deg.

Hårreisende at samfunnet skal brukke en haug med penger på kvinner som har alle forutsetninger til stede for å føde vaginalt.

Hva er din unnskyldning egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stikker kanskje hånden ned i vepsebolet, men har dere som ikke våger å føde vaginalt i det hele tatt rett til å bli gravid??? Dere virker så utrolig teite og barnslige.

du har et godt poeng og jeg har stilt meg det spørsmålet mange ganger, men pga alle de psykiske lidelsene mine så er det ikke selve fødselen som skremmer meg, det er det at jeg mister kontrollen og blir komandert til å presse\holde igjen, puste og bevege meg sånn og sånn , og jeg kan ikke kontrolere hva som skjer til enhver tid.

jeg takler ikke slikt miljø, jeg må få gjøre ting på min måte og ting må skje i mitt tempo, for når jeg føler meg presset av andre mennesker så klikker det helt for meg og jeg kan gå til angrep på andre og prøve å skade meg selv og slike angst anfall er skremmende.

nå har jeg ikke hat angst anfall eller skadet meg selv på 2 år, de 2 årene har jeg vært uføretrygdet, og jeg føler meg ganske så bra for tiden, får gjøre alt i mitt tempo og ingen presser meg.

så det å komme inn til avtalt tid, og ta bedøvelde\narkose når jeg sier og og sånt det høres ut som en mye bedre opplevelde på angsten min en en fødlsel.

jeg har veldig lyst på barn har en fantastisk mann og fint hus, hvorfor skal jeg ikke ha rett på å få ha barn? fordi jeg ikke ville taklet den stressende fødsels situasjonen? nå lever vi i et så fint land at om man sliter med alvorlig angst så vil man få det mer tilpasset? og sist jeg sjekket var angst en like mye lidelse som for smale hofter..

skal ikke barn ha rett på tilpasset skolegang? tilpasset arbeidsplass? og annet som tilpasset enkeltpersoners behov? hva er det som er så gale med tilpasset fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er utrolig få som virker interesert i å jobbe med angsten sin før fødsel, flertalle velger bare "den enkle løsningen". Og da mener jeg førstegangsfødende som ikke vet hva de de går til og hvordan en fødsel egentlig er..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stikker kanskje hånden ned i vepsebolet, men har dere som ikke våger å føde vaginalt i det hele tatt rett til å bli gravid??? Dere virker så utrolig teite og barnslige.

Jeg er enig, så lenge du snakker til kvinner som ikke har født før og som ikke gidder smertene/jobben det er med å føde. Når det kommer til de som har prøvd å føde er jeg ikke enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er utrolig få som virker interesert i å jobbe med angsten sin før fødsel, flertalle velger bare "den enkle løsningen". Og da mener jeg førstegangsfødende som ikke vet hva de de går til og hvordan en fødsel egentlig er..

da vet du ikke hva angst er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vet du ikke hva angst er!

Jeg vet iallefall nok til at det er noe man faktisk kan jobbe med for å gjøre ting bedre. Tullete å påstå at ikke jeg vet hva det er bare fordi jeg mener man burde prøve å jobbe med saken først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet iallefall nok til at det er noe man faktisk kan jobbe med for å gjøre ting bedre. Tullete å påstå at ikke jeg vet hva det er bare fordi jeg mener man burde prøve å jobbe med saken først!

ok greit det var feil av meg.

men jeg har jobbet med angsten min siden jeg var 16 år, og jeg er ikke bedre.

så hvordan jeg skal få vekk angsten på 9 mnd når fødelen nærmer seg med stormskritt er nok umulig for meg seg jeg.

jeg kjenner meg selv best og vet det er den eneste og beste løsningen for meg..

heldigvis er det slik i dag at de som sliter som meg får slippe.

det er mange somhar angst for keisersnitt og må kjempe for å få føde vaginalt!

det går begge veier.

og det er ikke den "lette" løsningen, de skal da skjære i meg for pokker.

jeg kommer til å slite med det også, men kommer til å slite mindre med det en å gå å vente på den stressende fødselen, som ville vært et helvete for meg meg angsten min..

og for å ungå deprisjon etter fødel så er det best for meg med keisersnitt!

for smertene er ikke problemet her, det er fødselen, for smerter tåler jeg, det er bare tiden og stersset, komandoene osv som skremmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok greit det var feil av meg.

men jeg har jobbet med angsten min siden jeg var 16 år, og jeg er ikke bedre.

så hvordan jeg skal få vekk angsten på 9 mnd når fødelen nærmer seg med stormskritt er nok umulig for meg seg jeg.

jeg kjenner meg selv best og vet det er den eneste og beste løsningen for meg..

heldigvis er det slik i dag at de som sliter som meg får slippe.

det er mange somhar angst for keisersnitt og må kjempe for å få føde vaginalt!

det går begge veier.

og det er ikke den "lette" løsningen, de skal da skjære i meg for pokker.

jeg kommer til å slite med det også, men kommer til å slite mindre med det en å gå å vente på den stressende fødselen, som ville vært et helvete for meg meg angsten min..

og for å ungå deprisjon etter fødel så er det best for meg med keisersnitt!

for smertene er ikke problemet her, det er fødselen, for smerter tåler jeg, det er bare tiden og stersset, komandoene osv som skremmer meg.

Du kan velge å jobbe med det FØR du blir gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok greit det var feil av meg.

men jeg har jobbet med angsten min siden jeg var 16 år, og jeg er ikke bedre.

så hvordan jeg skal få vekk angsten på 9 mnd når fødelen nærmer seg med stormskritt er nok umulig for meg seg jeg.

jeg kjenner meg selv best og vet det er den eneste og beste løsningen for meg..

heldigvis er det slik i dag at de som sliter som meg får slippe.

det er mange somhar angst for keisersnitt og må kjempe for å få føde vaginalt!

det går begge veier.

og det er ikke den "lette" løsningen, de skal da skjære i meg for pokker.

jeg kommer til å slite med det også, men kommer til å slite mindre med det en å gå å vente på den stressende fødselen, som ville vært et helvete for meg meg angsten min..

og for å ungå deprisjon etter fødel så er det best for meg med keisersnitt!

for smertene er ikke problemet her, det er fødselen, for smerter tåler jeg, det er bare tiden og stersset, komandoene osv som skremmer meg.

Fatter ikke hvordan du VET dette når du aldri har født før!

Og det er ikke mange som MÅ ta ks og som jobber for å føde vaginalt.

Og det er veldig FÅ som får invilga ks "bare" pga angst.

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvordan du VET dette når du aldri har født før!

jeg kjenner på angsten min og legger fram begge settingene og ser hva jeg får minst angst av.

og jeg har jo jobbet med angsten min i MANGE år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter ikke hvordan du VET dette når du aldri har født før!

Nei det lurer jeg også på... INGEN vet helt hvordan noe er uten å ha prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner på angsten min og legger fram begge settingene og ser hva jeg får minst angst av.

og jeg har jo jobbet med angsten min i MANGE år!!

Hva angst?? Har du hatt fødselsangst siden du var 16? Du snakker om kommandoer osv, hvordan vet du at det blir gitt kommandoer når du aldri har født? Jeg fikk gjere så jeg ville, ble ikke kommandert til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det lurer jeg også på... INGEN vet helt hvordan noe er uten å ha prøvd det selv.

du høres ut som en barnslig person, det er ikke deg jeg skal ta opp kampen mot for å få keisersnitt, så du får bare si hva du vil, du vil ikke endre min mening uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva angst?? Har du hatt fødselsangst siden du var 16? Du snakker om kommandoer osv, hvordan vet du at det blir gitt kommandoer når du aldri har født? Jeg fikk gjere så jeg ville, ble ikke kommandert til noe

blir du ikke bedt om å presse på visse tider? bedt om å holde igjen? bedt om å puste? og bedt om hvordan ligge stilling du skal være i osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du høres ut som en barnslig person, det er ikke deg jeg skal ta opp kampen mot for å få keisersnitt, så du får bare si hva du vil, du vil ikke endre min mening uansett :)

Får å være helt ærlig virker du veldig barnslig du også. Du VET at ks er best. å bare fordi du er redd for å føde heter det ikke angst men en gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du høres ut som en barnslig person, det er ikke deg jeg skal ta opp kampen mot for å få keisersnitt, så du får bare si hva du vil, du vil ikke endre min mening uansett :)

Så jeg er barnslig fordi jeg sier at du faktisk ikke vet hva du prater om overhode? Du har aldri vært gjennom hverken en fødsel eller et keisersnitt, så du må nok bare innse at du ikke vet helt hva du prater om... Jeg har aldri blitt kommandert under noen av mine fødsler...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir du ikke bedt om å presse på visse tider? bedt om å holde igjen? bedt om å puste? og bedt om hvordan ligge stilling du skal være i osv?

Nei. Jeg gjorde akkurat son kroppen min fortalte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...