Gå til innhold

"Kvinner hater meg fordi jeg er vakker"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokoladebolle

Fordi det ikke er mulig, fordi hun har tatt forbehold at dersom folk setter henne på plass, da enten hater de henne eller er redd hennes slående skjønnhet. Litt vanskelig å sette på plass mennesker uten å riskere å få dette slengt opp i ansiktet.

Smart taktikk, egentlig.

Tror du hun har vært slik hele tiden? Nå lever hun jo i en boble der hun tror all kritikk mot henne har noe med utseendet sitt å gjøre, men tror du ikke det var en tid der hun ikke tenkte så mye på utseendet sitt? Jeg vet ikke jeg, men det må da være et tidspunkt der hun plutselig kom på at utseendet var en god forklaring på hvorfor andre kvinner ikke vil være venn med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig. Da kan man jo fortsette å leve i en boble der man alltid har rett.

Jeg ser så mange eksempler i media og her på KG om at kvinner er så forferdelige, misunnelige, manipulerende og herskende skapninger.. men jeg opplever dette nesten aldri i virkeligheten. Er virkelig nærmiljøet mitt så spesielt? :lete: Selvføgelig, fæle kvinnfolk har jeg vært borti, men disse utgjør på ingen måte flertallet av folk jeg kjenner.

Jeg opplever aldri det slik i virkeligheten, heller.

Jeg tror det har mer med myter å gjøre, om at kvinnfolk er så sladrete, herskende, splittende og med det skapt begrepet "kvinner er kvinner verst" eller noe som likner.

Skal jeg prøve meg på en teori, så var det jo et større skille mellom menn og damer i gamle dager, der det var mer klare og definerte roller for menn og damer - damer ble på mange måter "holdt" nede. Og forventningene om hvordan damer skulle te seg, det var også knyttet forventninger til det.

Mens i dag er damer langt mer selvstendige og klarer seg godt selv. De trenger engang ikke en mann for å forsørge seg selv. Damer i dag er tøffe og tør å stille krav.

Men likevel henger myten om damer fra gamle dager der damer ble sett på som litt hysteriske og sladrete.

Det er bare en tanke som jeg har :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke skjønnhet objektivt, men i -mine- øyne kjenner jeg mange kvinner jeg synes ser rent estetisk vakrere ut enn henne. Bl.a min mor som er en dame i samme alder og som ser både ung og sprek ut, vår 40 år gamle økonomisjef på jobben som ser ufaaaattelig fresh og vakker ut - og som jeg vet at mine mannlige kollegaer synes er utrolig attraktiv, uten at noen av vi andre jentene tar dette på negativ måte.

Det er da ikke slik at fordi man er kvinne er man bare sjalu og vil gjøre livet surt for andre fordi de er pene? Om man oppriktig mener dette, har man kanskje en del andre trekk som andre kvinner finner lite sjarmerende, f.eks narcissisme. Skal ikke påstå at menn finner det noe mer sjarmerende, men det er vanskelig å oppdage på avstand - og da er det nok fullt mulig at det er masse menn som synes hun ser både søt og flott ut.

Kanskje hun har en utstråling som er helt hinsides flott - men måten hun ordlegger seg på får henne til å fremstå som en dame uten bakkekontakt og evne til å ta selvkritikk. Kanskje er hun ydmyk i det virkelige liv, men her forteller hun jo at selv venner hun har på facebook har kommentert og lurt på hva i huleste som går av henne. Det er ikke noe godt tegn, kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du hun har vært slik hele tiden? Nå lever hun jo i en boble der hun tror all kritikk mot henne har noe med utseendet sitt å gjøre, men tror du ikke det var en tid der hun ikke tenkte så mye på utseendet sitt? Jeg vet ikke jeg, men det må da være et tidspunkt der hun plutselig kom på at utseendet var en god forklaring på hvorfor andre kvinner ikke vil være venn med henne.

40 årskrisen? Det at hun blir eldre, kan ha gjort noe med henne.

Litt som når hun våknet en morgen og så seg selv i speilet og så at hun er i ferd med å bli litt eldre.

Kanskje er det det som egentlig plager henne? PMS skranter også litt etter fylte 40...så kan ha gjort noe med selvbildet hennes... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig. Da kan man jo fortsette å leve i en boble der man alltid har rett.

Jeg ser så mange eksempler i media og her på KG om at kvinner er så forferdelige, misunnelige, manipulerende og herskende skapninger.. men jeg opplever dette nesten aldri i virkeligheten. Er virkelig nærmiljøet mitt så spesielt? :lete: Selvføgelig, fæle kvinnfolk har jeg vært borti, men disse utgjør på ingen måte flertallet av folk jeg kjenner.

Enig med deg. Jeg har vært selektiv med venninner, og har endt opp med sterke, selvstendige jenter med tro på egne evner og masse sjarm. Vi snakker sammen om ambisjoner, egne karrierer og livssituasjoner - og sladrer kanskje litt om kjærestene våre, men vi sitter da virkelig ikke og ler av andre damer eller rakker ned på pene jenter o_O hvorfor det, liksom?

Det er nok en del jentegjenger der slikt foregår, med manipulering og slikt, men jeg tror like barn leker best, så om du ikke er sånn så er vel sjansen stor for at vennene dine ikke er det heller! Og vi har jo gått ut av ungdomsskolen for lengst, så de "verste" tendensene bør ha lagt seg selv hos de som holdt på mest:D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

1. hun er ikke noe særlig.

2. Om hun var miss world, så hadde ikke hun opplevd alt dette

3. hun lever i drømme verden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3. hun lever i drømme verden!

Problemet er at hun trekker ut sin drømmeverden ut, noe som går ut over oss alle og da er det ikke lenger hennes drømme verden, men en mareritt verden for oss som ufrivillig må bovåne dette :grine:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ikke er slående modellvakker, så er hun jo ikke stygg, heller en vanlig, pen kvinne. Også må man huske at dette er storbritannia, som ifølge ganske mange er så godt som kjemisk renset for skjønnhet.

En ting er sikkert, om menn kaster seg over henne, tviler jeg stort på at de gjør det pga hennes fantastiske personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hun er gjennomsnittlig utseendemessig. Men hun får nok storm pga dette ja, siden sikkert mange mener hun er en selvgod h****!

Men det er jo fint å ha noe slikt å skylde på dersom man ikke fikk jobben man håpet på..!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har et poeng, kvinner hater og er bitre på andre kvinner som er vakre. Genetisk konkurranse? De føler seg truet fordi menn vil velge den vakre kvinnen, derfor forsøker de hardt å bli kvitt konkurransen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Men hun har et poeng, kvinner hater og er bitre på andre kvinner som er vakre. Genetisk konkurranse? De føler seg truet fordi menn vil velge den vakre kvinnen, derfor forsøker de hardt å bli kvitt konkurransen?

Jada. Dette er sant. Akkurat som at menn også blir truet av andre menn som er mer attraktiv enn dem selv. Vi mennesker er slik, ikke kun kvinner eller kun menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har et poeng, kvinner hater og er bitre på andre kvinner som er vakre. Genetisk konkurranse? De føler seg truet fordi menn vil velge den vakre kvinnen, derfor forsøker de hardt å bli kvitt konkurransen?

Det er sant. Men jeg synes ikke hun var noe vakker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har et poeng, kvinner hater og er bitre på andre kvinner som er vakre. Genetisk konkurranse? De føler seg truet fordi menn vil velge den vakre kvinnen, derfor forsøker de hardt å bli kvitt konkurransen?

Som jeg, og flere andre i tråden har sagt, aldri vært borti dette før, med unntak av noen ekstremt sjeldne enkelttilfeller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat som at menn også blir truet av andre menn som er mer attraktiv enn dem selv.

Nei, menn fungerer litt annerledes der. Menn hjelper hverandre.

Men nå var det altså kvinner som var tema, ikke menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

Men hun har et poeng, kvinner hater og er bitre på andre kvinner som er vakre. Genetisk konkurranse? De føler seg truet fordi menn vil velge den vakre kvinnen, derfor forsøker de hardt å bli kvitt konkurransen?

Jeg spør som enkelte andre, hvor har du egentlig dette fra?

For jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det, og jeg tviler på at min noe varierte omgangskrets er helt unik :klo:

Edit: Når det gjelder dama har jeg ingen sterke meninger om utseende hennes, jeg har mer problemer med stilen enn det faktiske utseende, men det er jo bare smak og behag.

Men det er jo som mange sier greit å sette ut disse påstandene hennes, for det beskytter jo mot enhver kritisk røst som går ut mot henne.

Endret av Wolfmoon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke her og fortell meg at damer kan vere sjalu på på andre som er vakrere, bedre trent eller tynnere enn dem selv.......................................................

har opplevd dette mange ganger selv og det er ikke morsomt, i tillegg skal man aldri

nevne det for da er du plutselig inbilsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke her og fortell meg at damer kan vere sjalu på på andre som er vakrere, bedre trent eller tynnere enn dem selv.......................................................

har opplevd dette mange ganger selv og det er ikke morsomt, i tillegg skal man aldri

nevne det for da er du plutselig inbilsk.

Det handler nok om hva slags folk man omgir seg med, som tidligere nevnt. Et særdeles sjeldent problem i min vennegjeng, og jeg vil så absolutt si at noen av vennene mine virkelig er noen skjønnheter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler nok om hva slags folk man omgir seg med, som tidligere nevnt. Et særdeles sjeldent problem i min vennegjeng, og jeg vil så absolutt si at noen av vennene mine virkelig er noen skjønnheter.

Det tror jeg på, selvsikre og gode mennesker unner andre slikt, slike venner vil

jeg finne:):):)

Jeg tror "uskyld" hos mennesker vekker instinkter-spesiellt hos menn..mulig det er derfor hun opplever det slik? selv om hun ikke er direkte vakker, ser hun veldig uskyldig ut- er hun i feile miljører kan det jo være reelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...