Gå til innhold

Noen andre med kjæreste som jobber borte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i et forhold med en som jobber langt unna. Det betyr at vi er fra hverandre i flere uker av gangen. Vi kan heldigvis ha litt kontakt, men det går ofte i SMS og en og annen telefonsamtale. Ikke det helt store altså.

Jeg syns det er så vanskelig... Jeg prøver å være sterk, holde ut, men noen ganger mister jeg motet. Mens andre har kjærestene sine der i nærheten når de trenger de, sitter jeg mye alene og savner han. Så stoler jeg på han, han har aldri gitt meg grunn til å tro noe annet, men man hører jo så mange historier om utroskap, så det er jo også et moment. Man blir redd for at slikt kan skje? At en annen prøver seg på kjæresten liksom.

Jeg prøver å ikke være trist, men er lei av å ikke ha nærhet på flere uker..

Noen som er i samme båt som meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en kjæreste som var soldat, og var borte LEEEEEEEEEEEEENGE om gangen! fy det var noe dritt, kjenner meg igjen når du sier " Mens andre har kjærestene sine der i nærheten når de trenger de, sitter jeg mye alene og savner han. "

Er ikke annet og gjøre enn å være sterk, vis du stoler på han så er ikke utroskap noe du burde sitte å tenke på. Prøv og finn på andre ting de dagene du kjenner du kunne trengt han der, ta deg jente kvelder, jobb over tid, finn en hobby osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M0ntriark

Ja, kjenner til den da jeg har mann i Forsvaret. Vet bare ikke helt hva du er ute etter med tråden din utover å få bekreftelse på at det er andre i samme sko som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,nei.. Vet ikke helt hvor jeg vil med tråden selv! Bare se andres synspunkter på det å være "gressenke"...

Finne litt ut om andres erfaringer som kanskje har vært i et slikt forhold lenger enn det vi har. Om det er negativt for forholdet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Trøsten får være at du kanskje ikke rekker å gå lei......

Du vet, det var færre samlivsbrudd i tider da mennene var lenge borte grunnet fiske, krig og oppdagelsesferder og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foretrekker faktisk menn som er mye borte.

vi får alene tid,vi savner hverandre,og når han først er hjemme så har han 100% tid med oss her hjemme. ikke bare noen timer på kvelden.

jeg ser det positive i det.det er enkelt å planlegge ferier,når han har fri tur så trenger bare jeg å få fri samtidig.hadde vi begge jobbet vanlig 8-16 så hadde begge måtte spørre om å få fri samtidig og det er ikke alltid lett om det er midt i feriene,men når han har fri litt uvanlige tider blir ting mye bedre.samt billigere reiser om man vil reise litt vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Litt sent svar, men jeg skjønner hvordan du har det. Kjæresten min jobber på fiskebåt, og er derfor mye og lenge borte. Savner han hele tiden mens han jobber, men til gjengjeld har vi det utrolig bra sammen når han er hjemme. Så lenge man stoler på hverandre tror jeg det er bare sunt for forholdet å være borte fra hverandre. Man legger merke til hvor mye den andre personen betyr for deg, og man lærer å sette pris på de stundene man har sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at det ville passe meg utmerket å ha en kjæreste som jobbet borte i perioder. Men nå som jeg dater en som jobber på båt med 4 uker fri og 4 uker til sjøs kjenner jeg at dette ikke passer meg i det hele tatt. Føler at jeg aldri blir ordentlig kjent med han. Må starte på nytt hver gang vi ses. Siden vi begge i tillegg har barn, bruker han selvsagt mye av tiden hjemme sammen med barna sine. Vi kommer liksom aldri så langt at det blir naturlig å introdusere barna for hverandre. Har holdt på sånn siden april, og er mildt sagt ganske frustrert og lei av situasjonen. Hadde jeg bare ikke likt han så godt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...