Gå til innhold

Eggløsningstester - er de pålitelige?


Sorella

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer om jeg skal spandere på meg EL-tester slik at jeg finner ut når EL er, men er de helt pålitelige? Må de slå ut når jeg har EL?

Har prøvd tilsammen 5 stk. men helt uregelmessig og da hjelper det vel ikke akkurat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de aller fleste tilfellene er de pålitelige, men det er altids noen de ikke slår ut på også. (mulig dette varierer fra merke til merke, men det vet jeg ikke)

Selv synes jeg eggløsningstester er for dyrt - derfor kjøper jeg Persona testpinner på apoteket, og bruker disse eom EL-tester (de "tilhører" egentlig en prevansjons-monitor, men de fungerer helt flott som EL-tester)

For bruksanvisning o.l på disse testene kan jeg anbefale at du går inn på www.pernille.info - der står det mye fornuftig om disse - med bilder og forklaringer

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gode erfaringer med eggløsningstester (flere ulike merker). De er relativt dyre (ca 50 kroner per stykk), men etter å ha prøvd og prøvd i månedsvis, fant vi ut at det egentlig ikke er så grusomt dyrt i forhold til hvor viktig vi syntes dette var. Hvis du bruker fem tester i måneden er det jo ikke mer enn 250 kroner, og det skal man jo ha fryktelig dårlig råd for å ikke kunne leve med...

Jeg har pleid å regne ut omtrentlig når eggløsningen skulle komme (og jeg har ikke sånn sinnsykt regelmessig mens at jeg vet helt på dagen når den kommer) og så begynt noen dager før det tidligste jeg tror den kan komme og testet hver morgen helt til jeg fikk strek. På det meste har jeg brukt sju tester på en syklus.

Det beste med testene er at det reddet sexlivet vårt litt fra å være totalt fiksert på at "nå MÅ vi lage barn", til å vite på hvilket tidspunkt sjansen virkelig er der og på hvilket tidspunkt vi bare kan kose oss sånn som det passer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorella (ikke pålogget)

Takk for svar Plonk! Jeg skjønner at det er veldig greit å teste når du vet sånn ca. når du har EL men jeg ANER IKKE! Jeg har ikke fått tilbake mens etter at jeg sluttet på pillen og vil så gjerne vite om jeg får EL....og evt. når dette er.

Så hvis jeg skal teste så må jeg jo ta en test hver eneste dag helt til det slår ut da..?? Det kan jo bli ganske dyrt i lengden!! :o :o :o :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plonk ikke pålogget

DA skjønner jeg jo at det kan bli et problem å bruke eggløsningstest ja!!! :o Det finnes jo andre metoder, for eksempel med å måle temperaturen og undersøke slimet i underlivet og sånn, men akkurat det der har jeg ikke så god greie på, men det er det sikkert andre her som har..?

Plonk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har svært uregelmessig mens, så jeg prøvde også EL-tester. Måtte teste med 9 pinner den første gangen, men nå har jeg etter hvert funnet en slags regelmessighet så jeg kan korte ned testingen.

Dessuten er det billigere tester å få på nett - feks hos snartgravid. Har ikke prøvd disse ennå, men skal snart starte en ny testrunde med disse og kan jo fortelle litt etterpå om hvordan disse var sammenlignet med de på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...