Gå til innhold

En misogynist sin hverdag

misogynist

Kvinnehat  

12 stemmer

1. 1. Hater jeg kvinner?

• Ja
      12

Anbefalte innlegg

(Psst... Du forstår at du akkurat nå blir manipulert til å fore misogynisten med akkurat det han forventer å få i fleisen av en kvinne ikkesant..? Det går an å la vær å la seg lede til å fôre han med det han forventer å få utlevert av kvinner på KG... ;) )

Jeg vet det. Jeg bidrar til hans selvoppfyllende profeti om hvor fæle vi kvinner er. Men han får da være voksen nok til å se dette selv. Man høster det man sår, og jeg bøyer ikke ryggen for at piskeslagene skal treffe bedre når jeg møter på brukere som er så bitre, generaliserende og fulle av edder og galle som det misogynist er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette stiller jeg meg helt uforstående til. Ikke sprer jeg edder og galle. Og ikke er jeg på jakt etter å få bekreftet at kvinner er slemme.

Sistnevnte er i hvertfall bra. Ingenting er bedre enn om jeg tar feil der. Men du ser vel kanskje selv på reaksjonene du får i tråder hvor du er aktiv at folk har en annen oppfatning av det du skriver enn hva du har selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Det er jo fordi du har bestemt deg for at det jeg har oppnådd for min egen del ikke har noen verdi. Det er i alle fall slik jeg oppfatter deg. Jeg oppfatter deg som en som ønsker å demotivere og holde nede en mann som har klart å jobbe seg ut av elendighet. Følelsen jeg sitter med er at jeg ikke har lov å være stolt over å ha kommet hit jeg har kommet. Jeg har forklart hvorfor jeg er redd for å ta flere steg videre vekk fra her jeg er i dag.

Jeg ser glansbildene som males av hvordan en vellykket mann skal være, men jeg ser ikke at jeg er nødt å være en av dem så lenge jeg er tilfreds med mitt liv slik det er nå. For å illustrere billedlig så spiller jeg fotball i 5 divisjon der jeg før ikke fikk lov å være medlem av en klubb en gang, men så avkreves en å ha tippeligaferdigheter. Jeg har ingen ambisjon eller ønsker om å spille i tippeligaen, jeg spiller fotball og har det fint med det. Det jeg må gi for å komme opp på enda høyere nivå, det er jeg ikke villig til å betale.

Hvorfor skal jeg ikke få lov å være glad for å spille i 5 divisjon? Joda, jeg tar imot tips om hvordan en kan bli en bedre 5 divisjonsspiller, men jeg kommer aldri til å legge ned de ressurser somkreves for å spille i tippeligaen.

Hvorfor har du da registrert deg her på KG. Du opptrer ufint ovenfor de kvinnelige brukerne så du har jo selv plassert deg på hoggestabben. Virker nesten som du nyter å plage deg selv. Skaff deg mer selvrespekt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Tidligere var jeg redd kvinner. Oppriktig redd. Jeg møtte dem aldri med blikket. Jeg gikk i buer utenom dem om jeg traff dem alene på nattestid. (Nå gjør den det samme om en treffer enslige kvinner, men det er for at de ikke skal tro jeg skal voldta dem eller noe). Jeg måtte slutte i en jobb fordi jeg fikk kvinnelig leder, det rett og slett for mye frykt og angst knyttet til å gå på jobb.

Nå har jeg kvinnelig sjef (igjen), jeg kan fint stille meg opp i en kø der det står kvinner fremfor og bak meg, jeg kan fint svare om en kvinne spør om hva klokken er eller hvordan hun kommer seg fra a til b. Jeg snur meg ikke lenger vekk om en kvinne på t-banen skulle finne på å smile til meg.

Fortell meg, hvorfor er dette ikke fremskritt?

Jeg tror det er framskritt. Bare det at du sitter på et forum nå og forteller kvinner "akkurat hva du syns" direkte til de som representerer det kvinnelige for deg er framskritt.

Men det vil bli tøffere for deg å ta det ut i det virkelige livet... Og det er dit du må bevege deg ut, og sette opp grensene på høflige, kontrollerte måter, hvis du skal få det rolig og fint med deg selv. Masse masse lykke til med det.

:troest:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns misogynist sin vinkling er veldig ensidig. Kan ikke misogynist sin mor komme på banen her og fortelle sin versjon? Og samtidig så må vi kontakte misogynist sine søstre(?), ekser, venninner og alle andre kvinner som misogynist noensinne har vært i kontakt med. Det er viktig å få et helhetlig perspektiv på hvordan misogynist har det før vi kan komme med konkrete og fornuftige uttalelser.

Eller hva, misogynist?

Din oppfattelse av hvordan en situasjon er, den er ikke virkelig. Det er alle de andre sin virkelighet som er sann. Din virkelighet er en illusjon som kun kan bekreftes gjennom godkjenning fra andre.

Det er i hvertfall dette du selv går utifra når det gjelder andres situasjon og andres virkelighet, så da går jeg utifra at dette må gjelde deg også.

Endret av Solbærsaft
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg sagt at det du har oppnådd ikke har noen verdi?

Hva jeg leste da jeg leste ditt innlegg:

"Jeg og andre kvinner har fått mye mer dritt en deg og vi er ikke sinte og bittre så da skal faen meg du holde kjeft og gi faen i å ha det vondt".

Jeg oppfatter deg veldig aggresiv, ovenfra og ned og med en "JegSpytterPåfolkSomDeg" holdning.

Kan hende du øsnker å formidle noe annet, men det er slik budkapet ditt blir mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest notetur nomen

Hvorfor har du da registrert deg her på KG. Du opptrer ufint ovenfor de kvinnelige brukerne så du har jo selv plassert deg på hoggestabben. Virker nesten som du nyter å plage deg selv. Skaff deg mer selvrespekt!

Jeg tror ikke han er her for å plage seg selv. Jeg tror han er her for å oppnå mestringsfølelse ved føle at han har kontroll i situasjonen og kan sette kvinner på plass, her inne i trygge rammer... En type terapeutisk tasting...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leser du det jeg skriver med veldig svarte briller. Jeg har ikke sagt at vi har hatt det verre enn deg (dette er da ingen konkurranse om hvem som har felt mest tårer), men et forsøk på å forklare deg at det ikke er kvinners feil at du har blitt som du har blitt. Dette er din reaksjon, og den må du ta ansvar for selv. Det er først når du gjør det at du kan komme deg ut av den.

Det betyr ikke at du må bli sammen med en kvinne om du ikke ønsker det (men synes selv det blir litt for mye offermentalitet, men whatever floats your boat), men at du ikke får det bedre med deg selv med å fortsette slik du gjør på KG. Da kommer du ikke videre, men velter deg videre i samme "kvinner er fæle"-tankegang.

Ja, jeg forstår godt at jeg oppfattes som aggressiv. Jeg har lite tålmodighet til overs med bitterhet, edder og galle, og ansvarsfraskrivelse. Hva du måtte føle og velge å gjøre med ditt liv er din sak, og ikke noe jeg har noe med. Men når du kommer på KG og spyr dette ut over her, så gjør du din bitterhet til andres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Syns misogynist sin vinkling er veldig ensidig. Kan ikke misogynist sin mor komme på banen her og fortelle sin versjon? Og samtidig så må vi kontakte misogynist sine søstre(?), ekser, venninner og alle andre kvinner som misogynist noensinne har vært i kontakt med.

Det er ikke de som er interessante. Det er misogynistens egen oppfattelse av sin egen virkelighet som er interessant... Og han føle den er slik han har beskrevet. Da kan ikke vi si at det han føler er feil. Ingen sine følelser er feile. Han skader ingen med å taste her og øve seg på å ha guts til å stå opp imot kvinner.

Live and let live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Da leser du det jeg skriver med veldig svarte briller. Jeg har ikke sagt at vi har hatt det verre enn deg (dette er da ingen konkurranse om hvem som har felt mest tårer), men et forsøk på å forklare deg at det ikke er kvinners feil at du har blitt som du har blitt. Dette er din reaksjon, og den må du ta ansvar for selv. Det er først når du gjør det at du kan komme deg ut av den.

Det betyr ikke at du må bli sammen med en kvinne om du ikke ønsker det (men synes selv det blir litt for mye offermentalitet, men whatever floats your boat), men at du ikke får det bedre med deg selv med å fortsette slik du gjør på KG. Da kommer du ikke videre, men velter deg videre i samme "kvinner er fæle"-tankegang.

Ja, jeg forstår godt at jeg oppfattes som aggressiv. Jeg har lite tålmodighet til overs med bitterhet, edder og galle, og ansvarsfraskrivelse. Hva du måtte føle og velge å gjøre med ditt liv er din sak, og ikke noe jeg har noe med. Men når du kommer på KG og spyr dette ut over her, så gjør du din bitterhet til andres problem.

Leste du i det hele tatt noe av det jeg skrev til deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

De aller fleste kvinner har en veldig sterk omsorgsevne, men for å vekke den må man tørre å vise seg sårbar, tørre å vise at man trenger hjelp og ikke har fasiten på alt. Den masken misogynist har tatt på seg kommer han aldri til å komme noen vei med hvis han vil oppdage kvinnenes mykere sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Din oppfattelse av hvordan en situasjon er, den er ikke virkelig.

Den er virkelig for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... per i dag er du jo passiv agressiv hele tiden. Min erfaring er at det sliter mye mer på sinnet enn å la den aggresjonen komm, og bli ferdig med å reagere. Slik su har det nå så seriereagerer du hver eneste dag, samtidig som du undertrykker og BEHOLDER hvordan du har det ille... Det er ikke bra.

Å tillate seg å bli agressiv og ta det ut på en punchingball på et treningssenter, eller i kjelleren sin, er mye mer konstrutivt enn å gå og si til seg selv at man har det bra ,når man helt tydelig ikke er rolig innvending...

:)

Jeg vil også si til deg, kanskje som et lite tupp i baken ( ja, som et velment tupp) at du har innrettet deg med en voldsomt mye mer KVINNELIG måte å reagere på din bitterhet, enn med et mannlig reaksjonsmønster. Kanskje fordi du er mer bundet av de kvinnelige forbildene du har hatt i livet enn du er klar over? Det er veldig mannlig å bli forbanna, ta det ut, og så legge det bak seg for å bygge seg opp igen etterpå og a det bedre.

Men det har du valgt å ikke gjøre.

I stedet velger du en kvinnelig måte med å holde det på innsiden, late som du smiler og bli passivt agressiv, samtidig som du setter opp en "flink pike- jeg takler livet og har det bare bra"- fasade, og lar deg dominere av angst for de situasjonen der du har mislyktes tidligere...

Vær en mann, tillat deg å bli fysisk , men velg noe som du trygt kan reagere ut på. Boksing, feks, er veldig effektivt. :)

Dette med aggresjon. Det har jeg tidligere ved forskjellige anledinger prøvd å bearbeide på forskjellig vis. Da jeg endte opp med å bli så rasende at en kvinne jeg kjenner grein i rein frykt da hun var sikker på å blikastet ut av et vindu noen etasjer oppe så innså jeg at dette ikke er veien å gå. De gangene jeg har prøvd å bearbeide raseriet har det kommet ting til overflaten som jeg ikke er komfortabel med. Jeg blir en mye mer aggresiv person der jeg føler at grensen for å utøve vold blir veldig lav. Jeg liker ikke vold og er livredd for å ende opp med å grisebanke noen. Jeg mister nemlig selvkontrollen. Valget om å la dette bare ligge i ro er derfor veldig bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest notetur nomen

De aller fleste kvinner har en veldig sterk omsorgsevne, men for å vekke den må man tørre å vise seg sårbar, tørre å vise at man trenger hjelp og ikke har fasiten på alt. Den masken misogynist har tatt på seg kommer han aldri til å komme noen vei med hvis han vil oppdage kvinnenes mykere sider.

Kanskje han ikke vil det. Kanskje det han vil er å styrke seg selv og sin egen følelse av å ha kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du i det hele tatt noe av det jeg skrev til deg??

Ja, jeg svarte deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Kanskje han ikke vil det. Kanskje det han vil er å styrke seg selv og sin egen følelse av å ha kontroll?

Ja, men sannheten er at han ikke har kontroll. Tvert i mot.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det. Jeg bidrar til hans selvoppfyllende profeti om hvor fæle vi kvinner er. Men han får da være voksen nok til å se dette selv. Man høster det man sår, og jeg bøyer ikke ryggen for at piskeslagene skal treffe bedre når jeg møter på brukere som er så bitre, generaliserende og fulle av edder og galle som det misogynist er.

Nei, du bidrar mer til å fremstille deg selv som veldig besserwisser og hånende. empatiløs rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke de som er interessante. Det er misogynistens egen oppfattelse av sin egen virkelighet som er interessant... Og han føle den er slik han har beskrevet. Da kan ikke vi si at det han føler er feil. Ingen sine følelser er feile. Han skader ingen med å taste her og øve seg på å ha guts til å stå opp imot kvinner.

Live and let live.

Det er jo nettopp dette jeg prøver å formidle, men som misogynist ikke får med seg.

Misogynist har sin egen virkelighetsoppfatning, og for han så er den sann.

I en annen tråd hadde TS en håpløs og frekk eks, men misogynist ville ikke godta at saken ble diskutert så ensidig, på tross av at TS forklarte sin virkelighet.

Med andre ord: misogynist bryr seg kun om sin egen virkelighetsoppfatning. For misogynist er den sann uavhengig av andre. Men i alle andre saker så krever han at den skal opplyses fra alle mulige vinkler. Men ikke når det gjelder han selv...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sistnevnte er i hvertfall bra. Ingenting er bedre enn om jeg tar feil der. Men du ser vel kanskje selv på reaksjonene du får i tråder hvor du er aktiv at folk har en annen oppfatning av det du skriver enn hva du har selv.

Er ikke det noe av hensikten med diskusjonsforum? Å få belyst og snakket om ting i bredden og fra alle mulige vinkler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du bidrar mer til å fremstille deg selv som veldig besserwisser og hånende. empatiløs rett og slett.

Da får vi bare leve med at vi har et svært dårlig inntrykk av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...