Måndagsbarn Skrevet 2. mai 2012 #21 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg har vert syk i dag. Det vil, jeg har hanglet en stund, men i dag slo det skikkelig til. Så da har jeg filosofert litt. Som selvvalgt enslig mann så har en jo ingen til å ta seg av en. Ikke kan en syte til noen heller. Så hva skjer da? Jeg har vært sytende til meg selv! Hver minste bevegelse har vært et ork, en har vært svimmel og det har svartnet for ønene flere ganger etter å ha reist seg. Så jeg har vært en diger sytepave! Noe som har vert fint. Det har vert deilig å bare være helt "dass", syte høylytt og ligge og sukke og stønne på sofaen. Uten å kjenen på frykten for å få kjeft, få bekjed om å skjerpe seg. For ikke å snakke om å slippe lange tirader om hvor veik og ubrukelig en er. Så i sum så har jeg det mentalt bedre en noen gang når jeg er syk. Jeg får lov, av meg selv, å væøre syk. Noe som letter humøret betraktelig! Igjen, en bekreftelse på at ting er mye lettere når en er alene. Selv vil jeg gjerne ta meg av gutten min når han er syk, og synes ikke det er noe lettere å være alene. Jeg mistrives sterkt om jeg ikke har mennesker rundt meg. Men alle er forskjellige, og hvis du alltid får kjeft når du er syk er det nok bedre å være alene. Ønsker deg god bedring:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #22 Del Skrevet 5. mai 2012 Fremdeles syk, men i alle fall i jobb. Nettopp vert ute i butikken en tur. Den moderne mann sin jakt på føde. Butikken var "full" av festkledde og feststemte damer. Og jeg kjenner jeg får krampe... Falske vipper, falske negler, falske pupper og falsk latter. En er bare SÅÅÅÅÅÅ gode venner og fineser og ler og har det heeeeerreeeeeguuuuudsååååååågøøøøøy.... Jeg skaffer meg silikon for min egen del, og døtter plastpuppene opp og ut så hele verden kan få se. Ja, det er virkelig for din egen del frøken... Det er noe kvalmende overfladisk med damer som er "ute på livet". Jeg er sikker på at den gamle forfyllede mannen som sto først i køen kunne ha falt om og dødd på stedet og showet hadde gått videre. Om noen av dem enset fyren overhodet så er eneste tanken de har tenkt vært "Æsj!". refleksjon over hvorfor noens liv blir slik er nok det siste som vil skje i den hønseflokken der. Nei, til det er fremsiden på Se&Hør for viktig. Empatiske og oppofrende kvinner, finnes det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 5. mai 2012 #23 Del Skrevet 5. mai 2012 ja de finnes. reale og ekte menn,finnes de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #24 Del Skrevet 5. mai 2012 ja de finnes. reale og ekte menn,finnes de? Ja, men de jeg kjenner i den kaegorien er i forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 5. mai 2012 #25 Del Skrevet 5. mai 2012 mmm...kjipern. men da må jo kvinnene i disse forholdene være ganske bra også. og du anser ikke deg selv som real og ekte mann,i og med at du ikke er i et forhold tenker jeg på. du bomma visst litt på den uttalelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AryaUnderfoot Skrevet 5. mai 2012 #26 Del Skrevet 5. mai 2012 Nå bare datt jeg inn her, men har lest og lurer på litt. Føler du ikke selv av og til at du kanskje overdriver? Eller setter din egen erfaring, som jeg ikke synd virker så ekstensiv, høyere enn den almenne meningen at det fins i overkant mange gode kvinner (og menn) der ute. For det mener jeg, og mange jeg kjenner, at det gjør, så det høres ut for meg som at du egentlig er mest bitter for at du ikke blir valgt av disse kvinnene. De gode kvinnene. De dårlige erfaringene du har med din mor er forferdelige, men de andre kvinnene du beskriver er rett og slett uflaks for deg, at du dumpet borti de mener jeg. For ja, det går fint an treffe flere dårlige mennesker på rad. For meg høres du nesten littt besatt på å holde på dette kvinnehatet, å ikke "slippe lyset inn" for å bruke det uttrykket. Og så virker det som om du kanskje er en dårlig menneskekjenner, og derfor ikke har sett fra begynnelsen av hvor det bar hen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #27 Del Skrevet 5. mai 2012 De virker i alle fall bra disse kvinnene. Har ikke sett noe nevnevedig negativt fra dem enda i alle fall. Hva jeg er er ikke viktig da jeg ikke er villig til å innlede annet en yrkesrettede relasjoner til kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #28 Del Skrevet 5. mai 2012 Nå bare datt jeg inn her, men har lest og lurer på litt. Føler du ikke selv av og til at du kanskje overdriver? Eller setter din egen erfaring, som jeg ikke synd virker så ekstensiv, høyere enn den almenne meningen at det fins i overkant mange gode kvinner (og menn) der ute. For det mener jeg, og mange jeg kjenner, at det gjør, så det høres ut for meg som at du egentlig er mest bitter for at du ikke blir valgt av disse kvinnene. De gode kvinnene. De dårlige erfaringene du har med din mor er forferdelige, men de andre kvinnene du beskriver er rett og slett uflaks for deg, at du dumpet borti de mener jeg. For ja, det går fint an treffe flere dårlige mennesker på rad. For meg høres du nesten littt besatt på å holde på dette kvinnehatet, å ikke "slippe lyset inn" for å bruke det uttrykket. Og så virker det som om du kanskje er en dårlig menneskekjenner, og derfor ikke har sett fra begynnelsen av hvor det bar hen. Kanskje? Jeg vet ikke? Jeg vet bare at relasjoner til kvinenr som blir personlige fratar meg utrolig mye av livsgleden og livsgnisten. Hva mener du med den siste setningen egentlig? Hvordan kan et barn se hvor ting bærer hen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AryaUnderfoot Skrevet 5. mai 2012 #29 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg mener fra begynnelsen av relasjonen til kvinner du har hatt forhold til. Selvfølgelig ikke forhold til din mor. Hvis du bare får relasjoner til kvinner som tar fra deg livsgleden så tyder jo det på at du er en dårlig menneskekjenner som i hele tatt har et forhold til de. De fleste skyr jo unna slike mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 5. mai 2012 #30 Del Skrevet 5. mai 2012 *følge med* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #31 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg mener fra begynnelsen av relasjonen til kvinner du har hatt forhold til. Selvfølgelig ikke forhold til din mor. Hvis du bare får relasjoner til kvinner som tar fra deg livsgleden så tyder jo det på at du er en dårlig menneskekjenner som i hele tatt har et forhold til de. De fleste skyr jo unna slike mennesker. Det er da utviklet over tid. Det har vert to kvinner som virkelig har gitt meg livsgnist. Den ene kan jeg ennå være taknemlig til, Hun lærte meg å sette ord på ting. Hun andre ødela strengt tatt det lille håpet jeg hadde. Etter henne har angsten og paranoian i forhold til kvinner vert ubevegelig. Det er etter det en opplever at livet er lettest uten persnolige relasjoner til kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AryaUnderfoot Skrevet 5. mai 2012 #32 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Javel. Jeg føler ikke helt du svarer på det jeg spør om, men jeg forstår det sånn at dette er mer en informasjons-tråd, enn en tråd som handler om at du vil bli kvitt dette kvinnehatet, så da skal jeg ikke krangle mer. Red. Evt. en dagbok Endret 5. mai 2012 av AryaUnderfoot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #33 Del Skrevet 5. mai 2012 Javel. Jeg føler ikke helt du svarer på det jeg spør om, men jeg forstår det sånn at dette er mer en informasjons-tråd, enn en tråd som handler om at du vil bli kvitt dette kvinnehatet, så da skal jeg ikke krangle mer. Red. Evt. en dagbok Informasjonstråd er et bra navn. Formålet er vel å gi et blikk inn en person som meg sitt hode. Hvorfor det er slik det er og hva som er konsekvensen av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 5. mai 2012 #34 Del Skrevet 5. mai 2012 høres ut som om du er i 40årskrisa. jeg har opplevd mye verre ting uten at jeg hater hverken menn eller kvinner. når du gjør det til et offer, så blir du det. tror du må vise kvinner at de ikke bestemmer over deg som en tøffel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #35 Del Skrevet 5. mai 2012 høres ut som om du er i 40årskrisa. jeg har opplevd mye verre ting uten at jeg hater hverken menn eller kvinner. når du gjør det til et offer, så blir du det. tror du må vise kvinner at de ikke bestemmer over deg som en tøffel. Jeg føler meg ikke som et offer. Jeg føler meg mer som et produkt? En person med en del emosjonelle skader som gir seg utslag i en del ting. Ting som å ha piggene ute i forhold til kvinners intensjoner. Samt at en er veldig var på skjevbehandling av menn som gruppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 5. mai 2012 #36 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg ble egentlig bare trist av det du skriver. Men har gjort meg noen tanker. Du må ha vært ekstremt uheldig som i alle forhold du har vært i (omtrent?) har kvinnen vært utro eller ikke vist deg respekt. Så da er det vel disse kvinnene du tiltrekkes? Akkurat som så mange kvinner gjentatte ganger havner i forhold med en mann som slår og misbruker dem, havner du i forhold hvor du blir psykisk misbrukt. Kan det være noe i dette? Som kvinne kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i din karakteristikk av oss som gruppe. Jeg kjenner heller ikke igjen noen av kvinnene i min familie eller noen av mine venninner. Men så klart finnes det kvinnelige tyranner også, det skal jeg ikke nekte for. Jeg vet om noen av dem også. Når det gjelder å finne "ekte kjærlighet" er det jo bare du som kan gjøre noe med dette - hvis du ønsker det. Men jeg tror du bør jobbe litt med innstillingen din først. Jeg ville ikke ønsket å dele livet med en som hater den jeg er. Respekten skal gå begge veier. Hvis jeg har misforstått deg, så korrigér meg gjerne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #37 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg tror ikke du har missfortått noe som helst jeg FruLuna. Jakten på ekte kjærlighet har jeg da tatt et bevisst valg om å la være å søke etter. Ble for mentalt sliten av det. Sluttet å fungere som kammerat, kollega, ansatt og far. Så da fant jeg det smartest å avskrive personlige relasjoner til kvinner og å fokusere på kjerneoppgavene i mitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Blomsten_ Skrevet 5. mai 2012 #38 Del Skrevet 5. mai 2012 For meg høres det ut som du dyrker dine egne problemer. Du leter etter nyheter, situasjoner og eksempler som kan støtte opp om dit hat mot kvinner, isteden for å oppsøke det motsatte. Hvorfor prøver du ikke heller å forandre deg? Hvorfor tror du de fremtidige kvinnene du møter trenger å være like ille som de du har møtt tidligere? Hvorfor jobber du ikke med å få en mer positiv attitude (ovenfor kvinner)? Sånn du holder på kan du jo ta i fra en hver person livsgnisten. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 5. mai 2012 #39 Del Skrevet 5. mai 2012 *Trist* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #40 Del Skrevet 5. mai 2012 For meg høres det ut som du dyrker dine egne problemer. Du leter etter nyheter, situasjoner og eksempler som kan støtte opp om dit hat mot kvinner, isteden for å oppsøke det motsatte. Hvorfor prøver du ikke heller å forandre deg? Hvorfor tror du de fremtidige kvinnene du møter trenger å være like ille som de du har møtt tidligere? Hvorfor jobber du ikke med å få en mer positiv attitude (ovenfor kvinner)? Sånn du holder på kan du jo ta i fra en hver person livsgnisten. Jeg ser hvorfor det kan se slik ut i denne dagboken. Her har jeg jo valgt å utelukkende fokusere på disse tingene, så da blir ting naturligvis veldig ensidig. Hele min tilstedeværesle på dette forumet begynte med en tråd om kvinnehatere. Jeg følte mye av det som ble sagt passet til meg, samtidig som jeg følte det var mange fordommer og lette løsninger ute og gikk. Så for å prøve å belyse temaet så valgte jeg å blottlegge den siden av meg her inne. Når det gjelder fremtidige kvinner så svarte jeg for så vidt på det tidligere her. Men det handler om at livskvaliteten synker betraktelig når en åpner for personlige relasjoner til kvinner. Jeg fungerer ikke optimalt da på alle de andre arenaene som jeg føler jeg må fungere på. Spesielt som ansatt og som far følte jeg at jeg sluttet å gi det som er nødvendig. Så da var valget i og for seg veldig lett. Håper nå at ingen mister livsgnisten av å lese denne dagboken. Det er ikke intensjonen. Intensjonen er å gi materiale, til de som er nysgjerrige, fra en som defineres som misognist sitt indre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå