Gjest _Blomsten_ Skrevet 6. mai 2012 #201 Del Skrevet 6. mai 2012 Kan det være biologiske årsaker som er motivet bak og ødelegge de mennesker man ser er svakere stilt enn seg selv? Er det en naturlov som sier det at man må tråkke ned på de som ligger nederst? Jeg klarer ikke og forstår kvinners glede over og ydmyke de som innrømmer at de har problemer med kjønnsbalansen? Det er mange flere menn enn kvinner som faller utenfor samfunnet, noe av årsaken kan vi lese her, nemlig det at menn som åpent innrømmer sine svakheter blir hundset med og herjet med fra første øyeblikk. I dyreverden finnes det eksempler på matriarkiske samfunn. Altså der hvor hunner er lederne. Hyenene er blant de. Der blir absolutt alle mobbet, og fra begynnelsen til død er livet kun en lidelse, unger opp mot hverandre og de sterke spiser de svakeste. Det som provoserer meg mest er at kvinnene har vært slemme mot misogynist ikke fordi han har vært slem og fæl, men fordi han har vært snill og god. Ingen kan være uenig i at det faktisk det mest skremmende? Uten å nevne navn er det mange gutter/menn som har stått frem på KG med sine problemer anngående det motsatte kjønn uten å bli hetset. Bare ta deg en titt i singelforumet. Mange menn der som får gode råd og veiledninger fra kvinner og er takknemlige tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Aries Skrevet 6. mai 2012 #202 Del Skrevet 6. mai 2012 http://www.dagbladet.no/2012/04/17/nyheter/arbeidsliv/utdanning/21148511/ Hva skal en si? Annet en at en ikke er overrasket og at en forventer en massiv mengde støtte for dette hårreisende lønnsvedtaket ved NTNU. Er det riktig at lønn fastsettes ene og elene ut fra hva en har mellom bena? Det er lett å være misogynist i en slik verden, det er jo konstant tilførsel av næring. Du har jo et godt poeng. Likestillingskampen i Norge har godt altfor langt. Det handler ikke lenger om at vi kvinner skal bli likeverdige menn, men at vi skal overgå dem for å trykke dem mest mulig ned. Uansett, som kvinne må jeg si jeg kjenner meg igjen av din beskrivelse av kvinner. Jeg har alltid hatt et kjempefint forhold til både mamma, bestemødre, tanter og alt det der. Men har lite omgang med kvinner utenfor familien. Jeg har 2-3 GODE venninner, og resten er kompiser. Jeg liker rett og slett ikke kvinner, selv om jeg er en selv. Har av mange fått hørt at jeg ikke er som kvinner flest, muligens fordi jeg har en annen tankegang, andre verdier og en "guttete humor", enda så feminin jeg er. Kanskje jeg er en kvinnelig misogynist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 6. mai 2012 #203 Del Skrevet 6. mai 2012 Hvis du som mann blir slått av en kvinne,kan du gjøre noe annet enn å slå tilbake,du kan holde henne fast til hun roer seg ned e.l. Unnskyld meg, for jeg hadde ikke tenkt å si så mye mer. Men så leste jeg denne her.. Og jeg må bare si at: Fy Pokker For NO CRAP! En kvinne som sparker og slår en mann skal bli holdt fast til hun roer seg?! Hva faen? Mener du voldelige kvinner er små barn som har rett på en forelders "omsorg til de roer seg" når de fakta faen mishandler en annen person??? Det er da for helvete hennes eget ansvar å ikke mishandle en mann, og ikke mannens ansvar at hun ikke mishandler ham! Svarte faen, men det er nøyaktig sånne holdninger som diskriminerer menn på det verste, og som gjør at de ikke ønsker å si ifra om, eller ikke blir tatt på alvor når de ofrsøker å rappoprtere om vold som de utsettes for fra sin partner. "De kan jo bare gå bort og holde henne kjærlig fast til hun roer seg." Jasså, så en mann skal tolerere å få nesa si brekt av ei voldelig dame og reagere med å ta på seg ansvar for at hun får det bra etterpå! Ikke faen.Det er ikke offerets ansvar å degge med den som mishandler ham. Hva pokker, vi er ikke faren din, men skal være det når du slår oss??? Skam Deg! Kvinner skal ta ansvar for sitt eget sinne og sin egen utagering, og når de slår skal de politianmeldes. Takk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 6. mai 2012 #204 Del Skrevet 6. mai 2012 Unnskyld meg, for jeg hadde ikke tenkt å si så mye mer. Men så leste jeg denne her.. Og jeg må bare si at: Fy Pokker For NO CRAP! En kvinne som sparker og slår en mann skal bli holdt fast til hun roer seg?! Hva faen? Mener du voldelige kvinner er små barn som har rett på en forelders "omsorg til de roer seg" når de fakta faen mishandler en annen person??? Det er da for helvete hennes eget ansvar å ikke mishandle en mann, og ikke mannens ansvar at hun ikke mishandler ham! Svarte faen, men det er nøyaktig sånne holdninger som diskriminerer menn på det verste, og som gjør at de ikke ønsker å si ifra om, eller ikke blir tatt på alvor når de ofrsøker å rappoprtere om vold som de utsettes for fra sin partner. "De kan jo bare gå bort og holde henne kjærlig fast til hun roer seg." Jasså, så en mann skal tolerere å få nesa si brekt av ei voldelig dame og reagere med å ta på seg ansvar for at hun får det bra etterpå! Ikke faen.Det er ikke offerets ansvar å degge med den som mishandler ham. Hva pokker, vi er ikke faren din, men skal være det når du slår oss??? Skam Deg! Kvinner skal ta ansvar for sitt eget sinne og sin egen utagering, og når de slår skal de politianmeldes. Takk. Rolig nå tøffasen.Det jeg mener med holde fast er å holde hardt fast til hun gir seg,og så prate med henne rolig og kontrollert og bestemt.Og hvis hun begynner med noe tull,så går man,for man vil ha en sakelig diskusjon.Ikke glem at dere er sterkere enn oss.Ja,sorry fleste kvinner liker litt dominante menn,ikke pusleunger eller drittsekker/fittetryner;-) Det heter når de redder folk fra forlis: kvinner og barn først.det er fordi mannen skal ta vare på kvinnen.det er ikke diskriminerende,det er heroisk:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 6. mai 2012 #205 Del Skrevet 6. mai 2012 Rolig nå tøffasen.Det jeg mener med holde fast er å holde hardt fast til hun gir seg,og så prate med henne rolig og kontrollert og bestemt.Og hvis hun begynner med noe tull,så går man,for man vil ha en sakelig diskusjon.Ikke glem at dere er sterkere enn oss.Ja,sorry fleste kvinner liker litt dominante menn,ikke pusleunger eller drittsekker/fittetryner;-) Det heter når de redder folk fra forlis: kvinner og barn først.det er fordi mannen skal ta vare på kvinnen.det er ikke diskriminerende,det er heroisk:-) Unnskyld? Prøver du å slå i meg en plate om at du vil bli holdt fast og snakket rolig men bestemt til, som en unge, når du haaater en mann og banker han av sinne? Never. Du mangler fullstendig selvinnsikt, er min påstand. Dessuten er det ikke akkurat åpent for diskusjon at det ikke er offeret for din vold som har ansvar for å få deg til å slutte . Det er DEG SELV. Og jeg nøler ikke med å anmelde deg om du prøvde et tilsvarende stunt overfor meg. Jeg er ikke faren din, moren din eller din punchingball, og du er ikke et to år gammelt barn i garderoben til barnehagen... Sorry ass. Det samme gjelder alle andre kvinner. Dere har SELV ansvar for å ikke mishandle andre, inklusive menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 6. mai 2012 #206 Del Skrevet 6. mai 2012 vet du hva du skjønner ingenting av hva jeg mener utifra å plukke en setning ut av flere avsnitt,for ikke snakke om flere innlegg i tråden generelt. Jeg mener HVIS noen blir så sinna at de slår mot deg,eller prøver å lugge deg så kan du ta og holde henne fast,istedenfor å slå tilbake,skjønner du det nå? Alle er ofre hvis de blir utsatt for vold,jeg har aldri sagt noe annet. Takk for ikveld,nå må jeg gå,har ting å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 6. mai 2012 #207 Del Skrevet 6. mai 2012 vet du hva du skjønner ingenting av hva jeg mener utifra å plukke en setning ut av flere avsnitt,for ikke snakke om flere innlegg i tråden generelt. Jeg mener HVIS noen blir så sinna at de slår mot deg,eller prøver å lugge deg så kan du ta og holde henne fast,istedenfor å slå tilbake,skjønner du det nå? Alle er ofre hvis de blir utsatt for vold,jeg har aldri sagt noe annet. Takk for ikveld,nå må jeg gå,har ting å gjøre. Det er ikke jeg som skal skjønne noe som helst. Det er du som skal lese det jeg skrev over omigjen til du har skjønt hva som står der. Det er DITT ansvar å slutte med/aldri å slå en mann. Ikke hans. End of discussion. Beklager Herr Misogynist at jeg tok denne plassen i dagboka di til å si dette, men jeg syns det er såpass viktig at den friheten tok jeg meg. Håper det var iorden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2012 #208 Del Skrevet 9. mai 2012 At læreren er en mann? Når det gjelder resten av verden så vil du finne at de fleste menn i Norge er helt enige at det er en uting å anse kvinner som en eiendel. Var læreren en mann? Nå skjønner jeg ikke hvor du vil. Poenget mitt er at historien din virker svært ensidig. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du snakker om Norge når jeg svarte på det som ble skrevet om "i resten av verden". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #209 Del Skrevet 14. mai 2012 Var læreren en mann? Nå skjønner jeg ikke hvor du vil. Poenget mitt er at historien din virker svært ensidig. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du snakker om Norge når jeg svarte på det som ble skrevet om "i resten av verden". Historien min er på sett og vis ensidig. det vil si, det har vert en rød tråd gjennom livet mitt at når jeg har blitt sviktet, så har det uten unntak vært av kvinner. Det igjen har satt sitt preg på den jeg er. Det kan en ikke stikke under en stol. Hele poenget med denne dagboken er å få belyst hvorfor jeg er som jeg er og få gitt ett innblikk i tankene og følelsene til en som stemples som kvinnehater. For å få utbytte av det jeg skriver så må du trekke inn klørene, puste dypt og kjenne på det jeg faktisk skriver. Jeg sier ikek at du skal være enig i mine meninger og handlinger. Men det ville vert fint om du i det minste kunne lese om mine opplevelser med kvinner uten fordommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Blomsten_ Skrevet 15. mai 2012 #210 Del Skrevet 15. mai 2012 Unnskyld? Prøver du å slå i meg en plate om at du vil bli holdt fast og snakket rolig men bestemt til, som en unge, når du haaater en mann og banker han av sinne? Never. Du mangler fullstendig selvinnsikt, er min påstand. Dessuten er det ikke akkurat åpent for diskusjon at det ikke er offeret for din vold som har ansvar for å få deg til å slutte . Det er DEG SELV. Og jeg nøler ikke med å anmelde deg om du prøvde et tilsvarende stunt overfor meg. Jeg er ikke faren din, moren din eller din punchingball, og du er ikke et to år gammelt barn i garderoben til barnehagen... Sorry ass. Det samme gjelder alle andre kvinner. Dere har SELV ansvar for å ikke mishandle andre, inklusive menn. Så du mener at når du blir angrepet av noen som er svakere enn deg slår og sparker du tilbake selv om du er sterk nok til å avverge situasjonen ved å holde han/hun fast? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. mai 2012 #211 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) For å få utbytte av det jeg skriver så må du trekke inn klørene, puste dypt og kjenne på det jeg faktisk skriver. Jeg sier ikek at du skal være enig i mine meninger og handlinger. Men det ville vert fint om du i det minste kunne lese om mine opplevelser med kvinner uten fordommer. Jeg har ingen klør ute. Jeg konstaterer rett og slett at jeg har vanskelig for å tro at historien du presenterer er helt sannferdig. Det er helt vanlig at folk som søker sympati eller forståelse overdriver eller utelater momenter som ikke støtter deres agenda. Kanskjer er det du som må trekke inn klørne, puste dypt, og innse at ikke alle nødvendigvis kjøper alt du skriver. Aksepter at folk kan være skeptiske til det du har å komme med. Endret 15. mai 2012 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå