misogynist Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #81 Del Skrevet 6. mai 2012 Hvorfor har du da registrert deg her på KG. Du opptrer ufint ovenfor de kvinnelige brukerne så du har jo selv plassert deg på hoggestabben. Virker nesten som du nyter å plage deg selv. Skaff deg mer selvrespekt! Dette har jeg svart på tidligere i denne tråden. Forøvrig så oppfører jeg meg likt for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solbærsaft Skrevet 6. mai 2012 #82 Del Skrevet 6. mai 2012 Den er virkelig for ham. Du skjønner at dette innlegget var veldig ironisk ment for å bekrive hvor håpløst ensidig han oppfører seg her inne? Ja, det er virkelig for ham, men han ignorerer andre her inne som forteller sin virkelighet. For andres virkelighet må opplyses fra alle mulige vinkler, da er det ikke lenger nok med deres egne forklaringer av sin virkelighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. mai 2012 #83 Del Skrevet 6. mai 2012 Er ikke det noe av hensikten med diskusjonsforum? Å få belyst og snakket om ting i bredden og fra alle mulige vinkler? Jo, men du har bare èn vinkel: At kvinnene er de fæle, og at deres virkelighetsoppfatning antagelig er feil, og at det antagelig er mannen det er synd på. Dette er ikke basert på hvilke opplysninger som kommer frem i tråden, men på din oppfattelse av kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 6. mai 2012 #84 Del Skrevet 6. mai 2012 Dette med aggresjon. Det har jeg tidligere ved forskjellige anledinger prøvd å bearbeide på forskjellig vis. Da jeg endte opp med å bli så rasende at en kvinne jeg kjenner grein i rein frykt da hun var sikker på å blikastet ut av et vindu noen etasjer oppe så innså jeg at dette ikke er veien å gå. De gangene jeg har prøvd å bearbeide raseriet har det kommet ting til overflaten som jeg ikke er komfortabel med. Jeg blir en mye mer aggresiv person der jeg føler at grensen for å utøve vold blir veldig lav. Jeg liker ikke vold og er livredd for å ende opp med å grisebanke noen. Jeg mister nemlig selvkontrollen. Valget om å la dette bare ligge i ro er derfor veldig bevisst. Du må ta det ut i trygge rammer... Ikke på en tilfeldig person , men med folk som har utdannelse og kan coache deg igjennom. I det tilfellet du nevner hadde det gått mye bedre med en typ samlivsterapeut i rommet til å backe hennes trygghetsfølelser, og la deg rase til du grein av det... Etterpå kommer nemlig gjennombruddet og man begynner å snakke om hva, hvorfor og hvordan og KREVE at nå er det slutt på sån dritt... Been there, done that Det hjelper. Og i forhold til å ville grisebanke:Normalt. Men velg deg en garasjeport, en punchingbag, en løpetur i skauen, tae kwon do eller kick boksing.. Det funker. Samtidig allierer du deg med en terapeut som kan veilede deg gjennom alle tankene som du ikke har ord på, og hva man skal gjøre når man bare vil rasere et eller annet. Tro meg. Etter en tid roer det seg pent ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #85 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg tror det er framskritt. Bare det at du sitter på et forum nå og forteller kvinner "akkurat hva du syns" direkte til de som representerer det kvinnelige for deg er framskritt. Men det vil bli tøffere for deg å ta det ut i det virkelige livet... Og det er dit du må bevege deg ut, og sette opp grensene på høflige, kontrollerte måter, hvis du skal få det rolig og fint med deg selv. Masse masse lykke til med det. Jo, du har vel mye rett i dette. Jeg har valgt en mellomløsning. Jeg forholder meg til kvinner gjennom jobb og til kammerater sine respektive partnere. Noe som fungrer uproblematisk. Men jeg har valgt å avstå fra personlige relasjoner. Det er jo særlig der at angsten dukker opp og ødelegger livsgleden. Det er nok ikke den ultimate løsningen, men jeg tror det er den optimale for min egen del. I alle fall her jeg er i livet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 6. mai 2012 #86 Del Skrevet 6. mai 2012 Du skjønner at dette innlegget var veldig ironisk ment for å bekrive hvor håpløst ensidig han oppfører seg her inne? Ja, det er virkelig for ham, men han ignorerer andre her inne som forteller sin virkelighet. For andres virkelighet må opplyses fra alle mulige vinkler, da er det ikke lenger nok med deres egne forklaringer av sin virkelighet. Jeg tror ikke ironi er tingen når noen egentlig har det vondt, og trenger støtte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 6. mai 2012 #87 Del Skrevet 6. mai 2012 Jo, du har vel mye rett i dette. Jeg har valgt en mellomløsning. Jeg forholder meg til kvinner gjennom jobb og til kammerater sine respektive partnere. Noe som fungrer uproblematisk. Men jeg har valgt å avstå fra personlige relasjoner. Det er jo særlig der at angsten dukker opp og ødelegger livsgleden. Det er nok ikke den ultimate løsningen, men jeg tror det er den optimale for min egen del. I alle fall her jeg er i livet nå. Ja, det er det. Og det er helt greit. Og bare tast ivei på forum hvis du føler det hjelper. Jeg gjør det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #88 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg tror ikke han er her for å plage seg selv. Jeg tror han er her for å oppnå mestringsfølelse ved føle at han har kontroll i situasjonen og kan sette kvinner på plass, her inne i trygge rammer... En type terapeutisk tasting... Ja, på sett og vis. Og i et slags håp om å opplyse? Menn som meg blir jo som regel møtt med "Skjerp deg!" i vårt møte med kvinner og via vår frustrasjon. Så om ikke annet så håper jeg å få frem hvorfor vi er som vi er. Ikke for å rettferdiggjøre, men for å forklare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 6. mai 2012 #89 Del Skrevet 6. mai 2012 Jo, men du har bare èn vinkel: At kvinnene er de fæle, og at deres virkelighetsoppfatning antagelig er feil, og at det antagelig er mannen det er synd på. Dette er ikke basert på hvilke opplysninger som kommer frem i tråden, men på din oppfattelse av kvinner. Eller egentlig den oppfattelsen han forventer å bli møtt ut fra, ville jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. mai 2012 #90 Del Skrevet 6. mai 2012 Eller egentlig den oppfattelsen han forventer å bli møtt ut fra, ville jeg tro... Og da er vi inne på den selvoppfyllende profetien igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 6. mai 2012 #91 Del Skrevet 6. mai 2012 Ja, på sett og vis. Og i et slags håp om å opplyse? Menn som meg blir jo som regel møtt med "Skjerp deg!" i vårt møte med kvinner og via vår frustrasjon. Så om ikke annet så håper jeg å få frem hvorfor vi er som vi er. Ikke for å rettferdiggjøre, men for å forklare. Ja, det gjør vi. Og jeg endte med å gå ut på plassen utafor blokka mi midt på natta og rasere ei søplekasse.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 6. mai 2012 #92 Del Skrevet 6. mai 2012 Og da er vi inne på den selvoppfyllende profetien igjen. Nemlig. Og derfor sa jeg: Ikke la deg provosere til å fortsette å gi han den typen respons, når du bare blir irritert av det. Snu mønsteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. mai 2012 #93 Del Skrevet 6. mai 2012 Nemlig. Og derfor sa jeg: Ikke la deg provosere til å fortsette å gi han den typen respons, når du bare blir irritert av det. Snu mønsteret. Egentlig burde jeg ikke gi noen respons på det han skriver, det ville nok vært mer konstruktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 6. mai 2012 #94 Del Skrevet 6. mai 2012 Egentlig burde jeg ikke gi noen respons på det han skriver, det ville nok vært mer konstruktivt. Kanskje.Kanskje ikke. Men jeg tror jeg har sagt det jeg hadde å bidra med. Jeg vil bare legge til én ting til Herr Misogynist: Det er en fin ting å ha et balltre til å banke opp dyna si med.. Deng løs til det er fjær over alt og skrik. Etterpå tar man seg en dusj og støvsuger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #95 Del Skrevet 6. mai 2012 Da leser du det jeg skriver med veldig svarte briller. Jeg har ikke sagt at vi har hatt det verre enn deg (dette er da ingen konkurranse om hvem som har felt mest tårer), men et forsøk på å forklare deg at det ikke er kvinners feil at du har blitt som du har blitt. Dette er din reaksjon, og den må du ta ansvar for selv. Det er først når du gjør det at du kan komme deg ut av den. Det betyr ikke at du må bli sammen med en kvinne om du ikke ønsker det (men synes selv det blir litt for mye offermentalitet, men whatever floats your boat), men at du ikke får det bedre med deg selv med å fortsette slik du gjør på KG. Da kommer du ikke videre, men velter deg videre i samme "kvinner er fæle"-tankegang. Ja, jeg forstår godt at jeg oppfattes som aggressiv. Jeg har lite tålmodighet til overs med bitterhet, edder og galle, og ansvarsfraskrivelse. Hva du måtte føle og velge å gjøre med ditt liv er din sak, og ikke noe jeg har noe med. Men når du kommer på KG og spyr dette ut over her, så gjør du din bitterhet til andres problem. Ah... Dette er så vakker poesi. "Hm? Du er redd for menn etter den voldtekten? Du liker ikke at han holder deg nede mens han knuller deg sier du? nei nei... Men det er jo ikek voldtektsforbryteren sin feil, det er jo din egen reaksjon, og den må du ta ansvar for selv". Hører og ser du ikke hvor ulidelig teit dette er? Samtidig som jeg da prøver å presentere, og derved motivere meg selv via, mine fremskritt, så får jeg høre at de ikke er verdt en dritt? Nå er heldigvis du og dine i mindretall da. Og atter en gang. Jeg er ikke på jakt etter fæle kvinner for å få bekreftet hvor fæle kvinner er. Motivet er å åpent stå frem med at ja, jeg har mine emosjonelle skader, disse skadene kommer herfra, dette er hva jeg har oppnådd i forhold til å overvinne skadene og dette er veien videre. Ved å hele tiden være obs på eget reaksjonsmønster så har jeg klart å få et tilnærmet normalt forhold til kvinner. Men jeg legger heller ikke skjul på at enkelte ting ennå gjenstår. Nei, jeg stoler ikke på kvinner, ja jeg er oversensitiv innen kjønnskampen og ja jeg tør ikke inngå en personlig relajson til en kvinne. Forøvrig så er din utolmodighet en stor bidragende faktior til å gjøre sinte menn enda sintere. Om du vil ha en verden der sinte menn ikke skapes så må du faktisk gå i deg selv og din egen måte å være på. Du er nemlig én av disse kvinnene som bidrar kraftig til hat mellom kjønnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. mai 2012 #96 Del Skrevet 6. mai 2012 Igjen: Jeg har ikke sagt at dine fremskritt ikke har verdi. Det hjelper kanskje om du leser det jeg faktisk skriver i stedet for å tolke det til noe annet. Jeg synes det er flott at du jobber med deg selv og erfarer fremskritt. Jeg forsøker igjen: Det var selvsagt disse kvinnenes feil at de oppførte seg slik de gjorde mot deg. Det var deres feil, og deres ansvar. Hvordan du velger å reagere på dette, og om du velger å gjøre noe med din reaksjon eller ikke, er ditt valg og ditt ansvar. Men det er på ingen måte andre[/i kvinners feil at de du har møtt har vært drittsekker. Derfor trekker jeg frem at det er mange som har blitt urettferdig behandlet av det motsatte kjønn uten at de utvikler et hat mot halve jordens befolkning av den grunn. Og skyld gjerne på meg for at du blir sintere og hater kvinner mer. Jeg har skuldre nok til å bære din ansvarsfraskrivelse om du ønsker det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #97 Del Skrevet 6. mai 2012 De aller fleste kvinner har en veldig sterk omsorgsevne, men for å vekke den må man tørre å vise seg sårbar, tørre å vise at man trenger hjelp og ikke har fasiten på alt. Den masken misogynist har tatt på seg kommer han aldri til å komme noen vei med hvis han vil oppdage kvinnenes mykere sider. Interessant innlegg. Jeg tror du har rett, men det er også en farefull vei. Som enskadet mann så mangler en veldig mange referanserammer for hva som er bra og hva som er dårlig. En er skadet fra før og er dermed veldig sårbar videre. I navlebeskuende ånd så ble mitt tilfelle at jeg elsket og æret en ung kvinne av hele mitt hjerte. Jeg var sårbar og jeg var sterk. Jeg tror oppriktig at jeg var en god partner. Fremdeles så var hun utro med en guttevalp. det var én ting, men hennes likegyldige oppførsel i etterkant, den var verst. De skadene som oppsto der og da ser jeg ikke helt hvordan jeg skal få fikset. Men, poenget. Poenget er om jeg hadde opplevd dette med en kvinne som hadde integritet og verdighet så kunne jeg muligens i dag vert en hel person som hadde overvunnet plagene fra oppveksten. Dessverre så gikk alt feil vei. Så ja, du har nok rett, men det er et tveegget sverd der tilfeldigheter avgjør om en vinner eller taper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #98 Del Skrevet 6. mai 2012 Kanskje han ikke vil det. Kanskje det han vil er å styrke seg selv og sin egen følelse av å ha kontroll? Følelse er stikkordet til alt. Derfor er det et vanskelig tema. De fleste vil gjerne diskutere ut fra objektive og faktiske ting, mens verden for mennesker med følelsemessige skader handler ikke om det objektive, men om det emosjonelle. Så så lenge en føler at en har kontroll så har en det også bra. Noe som kan se helt annerledes ut for de som er på utsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #99 Del Skrevet 6. mai 2012 Det er jo nettopp dette jeg prøver å formidle, men som misogynist ikke får med seg. Misogynist har sin egen virkelighetsoppfatning, og for han så er den sann. I en annen tråd hadde TS en håpløs og frekk eks, men misogynist ville ikke godta at saken ble diskutert så ensidig, på tross av at TS forklarte sin virkelighet. Med andre ord: misogynist bryr seg kun om sin egen virkelighetsoppfatning. For misogynist er den sann uavhengig av andre. Men i alle andre saker så krever han at den skal opplyses fra alle mulige vinkler. Men ikke når det gjelder han selv... Jeg skal ikke gi annet svar her en at du er velkommen til å stille sprøsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #100 Del Skrevet 6. mai 2012 Jo, men du har bare èn vinkel: At kvinnene er de fæle, og at deres virkelighetsoppfatning antagelig er feil, og at det antagelig er mannen det er synd på. Dette er ikke basert på hvilke opplysninger som kommer frem i tråden, men på din oppfattelse av kvinner. Denne tråden, eller dagboken om du vil, er jo basert på denne forutsetningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå