Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange mannfolk reagerer tydeligvis sånn.

Den store skrekken til de fleste menn er nok ei kravstor dame faktisk.

Og dersom man er forholdsvis intelligent, så er man kravstor, mener du?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det samme "problemet". Men ser selv at det fremgår tydelig av profilteksten hvem jeg er og hvem jeg vil ha (og dermed alle de jeg ikke vil ha).

Synes faktisk det er bedre med et brev om dagen fra en kar som er litt interessant, enn hundrevis av brev fra folk jeg uansett ikke gidder å snakke med.

..men kanskje det er sånn at noen av oss passer bedre til irl-sjekking, mens andre passer best til nettsjekking? Jeg synes ihvertfall ting funke rmye bedre irl :sjenert:

Den tanken har slått meg også...

Skrevet

Tja, det kan nok fort bli oppfattet sånn ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kan nok fort bli oppfattet sånn ihvertfall.

Dette vil jeg gjerne at du utdyper

Skrevet

IRL er du et blankt ark med fargestifter til ;)

Helt til det viser seg at man trenger viskelær og korrekturlakk :ler:

Hahaha, Steinar! Din frekkas :gjeiper:

Skrevet

Dette vil jeg gjerne at du utdyper

Det jeg tenker ihvertfall, er at de fleste menn ønsker å være den dominante parten i forholdet. Altså at hun respekterer (underordner seg) og ser opp til ham.

Og da blir det f.eks et problem at dama er smartere fordi dette kan benyttes til å "dominere" (fordumme) mannen. Samtidig som hun vil sette større krav til ham. Og da føler han seg i konkurranse med, og eventuelt underlegen, henne.

Jeg vil tro at det finnes en del damer som er nødt til å spille dummere enn de egentlig er for å bevare husfreden.

Årsaken til at det er sånn er nok rett og slett biologi. Mannfolk er generelt sett mer aggressive og dominante enn kvinner. Og har større behov for å være det.

Personlig syns jeg at godt samarbeide er å foretrekke. Men det er nok et mer feminint trekk egentlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Samtidig er jeg ganske trygg på at profilteksten jeg hadde ikke framsto som krevende, eller hyperintelligent eller skremmende.

Den var kort og enkelt skrevet.

AnonymBruker
Skrevet

legg ut teksten??

AnonymBruker
Skrevet

Profilen er slettet, så jeg kan ikke legge ut tekst.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo uansett snakk om hvorvidt en matcher. Jeg har vært i et langt forhold hvor vi var på ganske ulikefot, og det funka dårlig. Noen ting jeg ønsket han kunne gjøre, tenkte jeg bare var positive og konstruktive, mens han opplevde som mas, krav og et ønske om å endre ham. Samme med ting jeg gjorde for min egen del - det følte han som at jeg alltid var "bedre". Men jeg opplevde ham aldri som intellektuelt eller fysisk "dårligere" enn meg, langt i fra, det var mer temperament, vaner/uvaner og forskjellige områder hvor vi hadde styrker og svakheter.

I profilen min på sukker prøver jeg å framstå nokså tydelig og heller avvise de som føler de er uaktuelle før de bruker tid på meg - men jeg vet ikke om jeg klarer å tiltrekke meg noen av de som kan være interessante heller :) Får ikke mange mailer, men vil tro at ca 1/3 er fra helt ok menn jeg i hvert fall kan føre en samtale med om noe begge er interessert i. Sliter kanskje litt mer med å få hele personligheten min til å skinne gjennom, enn interessefelt :)

Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Så seriøst, hva skjer? Jeg lurer oppriktig på dette.

Kanskje du går i de klassiske dame-fellene, sier ting som:

"Jeg er ei jente med bein i nesa."

"Jeg vil ha en mann som får meg til å føle meg bra."

"Jeg trener så og så mye".

"Det er viktig at du har ambisjoner".

"Jeg røyker ikke, drikker ikke etc." (og alt annet som får et menneske til å fremstå som kjedelig)

Brukernavn som:

"Trallemor"

"Soltrall"

"Gladjente"

Kort og godt alt med "mor", "trall", "sol" og "glad" bør unngås.

Det er mange ting som funker IRL, men som ikke funker i skriftlig form når en skal presentere seg selv. F.eks. er det greit at en trener, kanskje også positivt, men når en putter det i en profil så gir det et inntrykk av at dette er alpha og omega for deg. Samme med ting som f.eks. røyking og drikking, eller det å være en gladjente: Alle liker mennesker med godt humør, men i skriftlig form på en profil så fremstår en bare som slitsom.

Desto mer detaljert du er, dess mindre easy-going virker du. Og alt du putter i en profil er med på å definere deg som person, så få bare med det som er aller viktigst for deg.

Var på noen dating-sider for noen år siden, og så og si alle kvinner der fremstod som "hardt arbeid" selv om de kanskje var hyggelige IRL. Dette bør du unngå.

Endret av Maruwan
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tror det også kan ha noe for seg å tenke på hva slags interesser du har som ikke er a4. Så kan du trekke frem disse i profilteksten. Skill deg på denne måten ut fra resten av flokken.

Demp krav om utseende, for dette skremmer vekk alle. Selv hunks.

Vær ærlig om deg selv. Du kommer ingen vei med å lyve på deg rollen som en "ordentlig pike". Alle er jo liksom ordentlige på nettdatingsider. Det finnes ingen løse kanoner på disse sidene, merkelig nok. : /

Ikke prøv å skriv en humoristisk tekst. Du skal være dreven for å få dette til å funke. Om ikke er du bare heldig fordi du er så pen at folk har hengt seg opp i albumet ditt i stedet for teksten.

Se deg selv i speilet og tenk hva har jeg å tilby, egentlig? Hvor står jeg? Og husk på ordet "bakkekontakt" som så mange av dere liker å etterspørre hos oss menn. Er du NAV-klient og har løsunge må du begynne å tenke litt. Hadde du flørtet vilt med en mann som satt i en loslitt hybel, gikk på NAV og hadde løsunge?

Når du skriver må du prøve å være personlig. Unngå å ende opp med rene detektiv-spørsmål. Dere elsker dessuten å være uhøytidelige og digger ironi, så hvorfor ikke vise dette når dere skriver meldinger til dem dere liker? Vi liker intelligente damer som evner å leke med språket.

Initiativ jenter! Ta initiativ.

Endret av Pene sko...
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke krevende å være oppegående, men hvis du har listet opp mange spesifikke krav til hvordan en mann skal være feks så tenker jeg det kan virke skremmende.

Jeg synes iallefall det når det gjelder menn som skriver krav til damene. Da skal man ha ganske god selvtillitt for å faktisk tørre å ta kontakt. Det virker veldig lite laidback.

Nei, ingen krav. Mer generelt om hvilke mennesketyper jeg trives sammen med, og egenskaper og verdier som er et pluss.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du går i de klassiske dame-fellene, sier ting som:

"Jeg er ei jente med bein i nesa."

"Jeg vil ha en mann som får meg til å føle meg bra."

"Jeg trener så og så mye".

"Det er viktig at du har ambisjoner".

"Jeg røyker ikke, drikker ikke etc." (og alt annet som får et menneske til å fremstå som kjedelig)

Brukernavn som:

"Trallemor"

"Soltrall"

"Gladjente"

Kort og godt alt med "mor", "trall", "sol" og "glad" bør unngås.

Det er mange ting som funker IRL, men som ikke funker i skriftlig form når en skal presentere seg selv. F.eks. er det greit at en trener, kanskje også positivt, men når en putter det i en profil så gir det et inntrykk av at dette er alpha og omega for deg. Samme med ting som f.eks. røyking og drikking, eller det å være en gladjente: Alle liker mennesker med godt humør, men i skriftlig form på en profil så fremstår en bare som slitsom.

Desto mer detaljert du er, dess mindre easy-going virker du. Og alt du putter i en profil er med på å definere deg som person, så få bare med det som er aller viktigst for deg.

Var på noen dating-sider for noen år siden, og så og si alle kvinner der fremstod som "hardt arbeid" selv om de kanskje var hyggelige IRL. Dette bør du unngå.

Kan bare si at ingen av fellene du nevner her, inngikk i min profiltekst. Men enig, veldig enig, gode råd!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det også kan ha noe for seg å tenke på hva slags interesser du har som ikke er a4. Så kan du trekke frem disse i profilteksten. Skill deg på denne måten ut fra resten av flokken.

Demp krav om utseende, for dette skremmer vekk alle. Selv hunks.

Vær ærlig om deg selv. Du kommer ingen vei med å lyve på deg rollen som en "ordentlig pike". Alle er jo liksom ordentlige på nettdatingsider. Det finnes ingen løse kanoner på disse sidene, merkelig nok. : /

Ikke prøv å skriv en humoristisk tekst. Du skal være dreven for å få dette til å funke. Om ikke er du bare heldig fordi du er så pen at folk har hengt seg opp i albumet ditt i stedet for teksten.

Se deg selv i speilet og tenk hva har jeg å tilby, egentlig? Hvor står jeg? Og husk på ordet "bakkekontakt" som så mange av dere liker å etterspørre hos oss menn. Er du NAV-klient og har løsunge må du begynne å tenke litt. Hadde du flørtet vilt med en mann som satt i en loslitt hybel, gikk på NAV og hadde løsunge?

Når du skriver må du prøve å være personlig. Unngå å ende opp med rene detektiv-spørsmål. Dere elsker dessuten å være uhøytidelige og digger ironi, så hvorfor ikke vise dette når dere skriver meldinger til dem dere liker? Vi liker intelligente damer som evner å leke med språket.

Initiativ jenter! Ta initiativ.

Notert. Gode råd, selv om ingen av dem har konkret å gjøre med min profil, så er det utrolig godt og viktig det du skriver her,.

AnonymBruker
Skrevet

verre.jpg

Tror du kan klare deg uten.

Gjest Maruwan
Skrevet

Kan bare si at ingen av fellene du nevner her, inngikk i min profiltekst. Men enig, veldig enig, gode råd!

Hvis du poster profilteksten din her, så kan jeg gi deg en knallhard slakt. Hadde vært gøy :-)

(ikke at jeg er det du ser etter, altså...nærmest garrantert ikke)

• Liker 1
Skrevet

verre.jpgTror du kan klare deg uten.

Hva er budskapet i den reklamen?

Gjest Maruwan
Skrevet

"Verpesyk?" Usj...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spermbank er oppskrytt. Skaff deg fersk og rykende varm sperm fra en fungerende penis med puls HER! *Farsbidrag er inkludert* :gjeiper:

Endret av Pene sko...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...