Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne som er sosial, omgjengelig, pen, morsom, sexy, mangler ikke tilbud fra motsatt kjønn, har mål med livet mitt, ordnet økonomi, glad i sex, en god lytter, en god samtalepartner, flink til å lage mat, glad i husarbeid, er ikke clingy, krangler sjelden, menn snur seg etter meg på gata og de stopper meg i butikken.

Dette er IRL.

De gangene jeg har oppretter profil på datingsider skjer følgende: Jeg får ikke ett eneste brev, dersom jeg forsøker meg på å skrive til noen som er min type IRL, får jeg uten unntak som svar, nei, du er ikke min type", "nei jeg følte ikke "it", "nei jeg holder på å skrive med noen andre", dette også med menn jeg har truffet før, som har sjekket meg opp IRL. Så seriøst, hva skjer? Jeg lurer oppriktig på dette.

(og har slettet profiler, for det er jo masochisme og utsette seg selv for avvisning på den måten, men ja, jeg lurer....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du behersker ikke det skriftlige språk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, hva mener du er galt med norsken min i innlegget over?

Skrevet

Ok, hva mener du er galt med norsken min i innlegget over?

Ingenting spesielt.

Men du klarer sannsynligvis ikke å få fram personligheten din igjennom det du skriver.

Eller så får du fram personligheten din litt for tydelig igjennom det du skriver ;) hehe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting spesielt.

Men du klarer sannsynligvis ikke å få fram personligheten din igjennom det du skriver.

Eller så får du fram personligheten din litt for tydelig igjennom det du skriver ;) hehe

Steinar har du erfaring med nettdating?

Hva mener du er galt med personligheten min i det jeg skriver?

Da jeg er utdannet innen språk så er norsken min god, og jeg uttrykker meg bra skriftlig. Jeg ser bra ut på bildene, jeg er i kontakt med menn som allerede tydelig har funnet meg attraktiv og allikevel får jeg null napp.

Jeg syns det er utrolig fascinerende. Er det andre enn Steinar her, som har input, eller lignende erfaring?

Gjest Regza
Skrevet

Hvor mye skriver du i profilen din?

Er profilen for lang så gidder de færreste å lese.

Er det alt for mye info så gidder de færreste lese.

Kort profil med litt info som huker leseren inn så de vil spørre deg spørsmål er vel det beste.

Ser det er mange kvinner som rett og slett forteller ALT på profilen sin, så de dreper mer eller mindre alt av småprat før man i det heletatt har fått begynt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye skriver du i profilen din?

Er profilen for lang så gidder de færreste å lese.

Er det alt for mye info så gidder de færreste lese.

Kort profil med litt info som huker leseren inn så de vil spørre deg spørsmål er vel det beste.

Ser det er mange kvinner som rett og slett forteller ALT på profilen sin, så de dreper mer eller mindre alt av småprat før man i det heletatt har fått begynt.

Profilen er kort, tydelig, ærlig, to the point. Ikke masse mas om unødvendigheter som at jeg Elsker å reise og Elsker å treffe nye folk og Elsker å sitte på kafe med venner. Den har gått gjennom "the Male check-list" altså mannlige bekjente som kjenner meg har lest den og godkjent den.

Jeg har liksom gjort alt "riktig" og lurer på om det er det som er feil....

AnonymBruker
Skrevet

Og takk Regza!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Profilen er kort, tydelig, ærlig, to the point. Ikke masse mas om unødvendigheter som at jeg Elsker å reise og Elsker å treffe nye folk og Elsker å sitte på kafe med venner. Den har gått gjennom "the Male check-list" altså mannlige bekjente som kjenner meg har lest den og godkjent den.

Jeg har liksom gjort alt "riktig" og lurer på om det er det som er feil....

Må si meg enig med Steinar, noe galt er det nok. Om profilen er bra, er det antakeligvis hvordan du holder en samtale på nettet. Å skrive god norsk og å være interessant på nettet er tross alt to forskjellige ting...

Jeg lagde selv en profil, da jeg var litt nyskjerrig på systemet. Lastet opp et helt greit bilde, men er ikke over gjennomsnittlig pen. Gadd heller ikke å skrive noe på profilen, bare svarte på slike spørsmål der man skal krysse av.

Fikk alikevel veldig god respons, så om du er like populær som du sier irl, kan jeg ikke se noen annen grunn enn at du gjør noe galt på nettet.

AnonymBruker
Skrevet

Og må bare legge til at jeg ikke forstår hvorfor du trenger å få mange tilbud fra menn på datingsider, om du er så populær irl...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk AB, jeg holder ikke gående noen samtale da jeg ikke får et eneste brev. Det er jo det jeg syns er interessant.

FLere venner av meg opplever akkurat som du, ett bilde, null profiltekst, massevis av henvendelser. Jeg har flere bilder, god profiltekst, og null henvendelser.

Jeg fascineres virkelig av hele nettdatingsopplegget.

AnonymBruker
Skrevet

Og må bare legge til at jeg ikke forstår hvorfor du trenger å få mange tilbud fra menn på datingsider, om du er så populær irl...

Fordi jeg har lyst på en partner, vel. Jeg liker å kommunisere med folk. Og en flott mann som snakker til meg i butikken, eller går på ei lyktestolpe på gata når han snur seg etter meg, er virkelig ikke det samme som kjemi og forhold.

Grunnen til at jeg tok det med i åpningsinnlegget er for å påpeke at jeg ikke ser ut som en burugle.

AnonymBruker
Skrevet

Ellers vet jeg ikke hvilken nettside du er på, og hvordan den fungerer...

Men på sukker f.eks., tror jeg det er slik at man ikke alltid dukker opp pga søkemotoren.

La oss si at de fleste menn krysser av på at de vil ha en jente som er mellom 1.60 og 1.75 høy. Så er du 1.58 m. Da vil man ikke bli vist på listen.

En annen ting er om man har mange besøkende, som velger å ikke ta kontakt etter å ha sett profilen, da vil jeg tro det avhenger mer av profiltekst etc.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på Match, Sukker og Møteplassen. Men det med søkemotoren er selvsagt et godt poeng, men altså ingen brev. Jeg mener INGEN. Utenom en kompis som kjente meg igjen, og syns jeg hadde så utrolig bra profil. :ler:

Skrevet

Kanskje du virker såpass selvsikker og selvgod at menn automatisk tenker hjelp og derfor styrer unna?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk AB, jeg holder ikke gående noen samtale da jeg ikke får et eneste brev. Det er jo det jeg syns er interessant.

FLere venner av meg opplever akkurat som du, ett bilde, null profiltekst, massevis av henvendelser. Jeg har flere bilder, god profiltekst, og null henvendelser.

Jeg fascineres virkelig av hele nettdatingsopplegget.

Kanskje du har for mye informasjon. For beskrivende og detaljert sånn at det ikke blir "interessant" hvis du skjønner. Vanskelig å bli interessert i hvordan resten er hvis alt står detaljert beskrevet i teksten.

AnonymBruker
Skrevet

Hecuba; Jeg regnte med det kom til å komme et slikt svar her inne, for her skriver jeg jo en smule OTT, for å beskrive det rare med denne situasjonen.

Og nei, som en AB lenger oppe lurte på er hvorfor jeg vil ha en haug med menn etter meg, det handler ikke om det, det handler om å finne en partner.

Jeg er ikke selvgod eller ovenpå slik som du tydeligvis oppfatter meg her, men jeg er det man kaller "på plass" i livet, har jobbet meg gjennom traumer og samlivsbrudd og er trygg på hvem jeg er og hva jeg har å gi, og også trygg på hvem jeg ikke er og hva jeg ikke kan tilby en mann. Enkelte menn skremmes av det,enkelte menn trives med slike kvinner. Jeg er da ikke ute etter andre enn et stk type av sistnevnte.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har for mye informasjon. For beskrivende og detaljert sånn at det ikke blir "interessant" hvis du skjønner. Vanskelig å bli interessert i hvordan resten er hvis alt står detaljert beskrevet i teksten.

Som jeg skrev over: Profilen er kort, tydelig, ærlig, to the point. Ikke masse mas om unødvendigheter som at jeg Elsker å reise og Elsker å treffe nye folk og Elsker å sitte på kafe med venner. Den har gått gjennom "the Male check-list" altså mannlige bekjente som kjenner meg har lest den og godkjent den.

Skrevet (endret)

Jeg mente det ikke som sterk kritikk, tvert i mot - jeg ville heller hatt ting på plass i livet enn å være populær på en datingside fordi jeg ikke hadde det. Jeg har bare en følelse av at det er mange menn på datingsider som ikke har ting på plass i livet (i alle fall ikke i samme utstrekning) og at det derfor virker noe avskrekkende?

Endret av Hecubaa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er nicket ditt? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...