pinar Skrevet 2. april 2012 #21 Skrevet 2. april 2012 De fleste iranere jeg kjenner, både jenter og gutter er veldig forfengelige og opptatte av å ta vare på utseendet sitt.
Gjest Purelove Skrevet 2. april 2012 #22 Skrevet 2. april 2012 De fleste iranere jeg kjenner, både jenter og gutter er veldig forfengelige og opptatte av å ta vare på utseendet sitt. Er ikke det fint å se fin ut da?
pinar Skrevet 2. april 2012 #23 Skrevet 2. april 2012 Er ikke det fint å se fin ut da? Det var ment som no positivt
Gjest Iah Skrevet 3. april 2012 #24 Skrevet 3. april 2012 Tråden er ryddet for innlegg som ikke er skrevet på norsk og avsporing. Personlige samtaler tas på PM. Iah, mod 1
Okapi Skrevet 3. april 2012 #25 Skrevet 3. april 2012 Kjenner ingen, men har ingen grunn til å tro at de ikke er greie folk.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #26 Skrevet 3. april 2012 Er det stor forskjell på iranere og pakistanere kulturmessig/religionsmessig? Er klar over at begge er muslimske land, men er folk fra Iran generelt mindre religiøse?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #27 Skrevet 3. april 2012 Jeg har kun hatt dårlig erfaringer med iranere.. både gutter og jenter.. de er riktignok pene, men det er noen av de.. men aldri hatt noen bra erfaring. er selv Iraner og skammer meg noe i så jævlig.. Sier ikke til folk at jeg er iraner, heldigvis er min far fra armenia så jeg slipper og være helt iransk. Men nei.. Iranske gutter og jenter er ikke hyggelige
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #28 Skrevet 3. april 2012 Bestevenninna mi er iraner, og jeg er som en del av familien hennes. De er alle så søte og gjestfrie, snakker godt norsk og er generelt veldig hardtarbeidende og flinke. Dessuten lager de SÅ god mat! )
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #29 Skrevet 3. april 2012 Nei, Pakistanere og Iranere er like ille begge to!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #30 Skrevet 3. april 2012 Den iranske jenta vi hadde i klassen var ganske norsk i oppførsel. Hun var ei av de populære jentene, var opptatt av festing og se bra ut og sjekke gutter, hun var dog ikke så veldig sympatisk. Alle har en gjeng med sånne jenter i klassen tror jeg, hehe. Så ja, det finnes iranere som legger det meste av iransk kultur bak seg, og blir helt vestlig i oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #31 Skrevet 3. april 2012 Nei, Pakistanere og Iranere er like ille begge to! Da vet du ingenting! Iranere holder på sin kultur,fordi kulturen er så flott, men er ikke noe religiøse i det hele tatt.. Har ihvertfall aldri møtt på en religiøs iraner her! 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #32 Skrevet 3. april 2012 Er det stor forskjell på iranere og pakistanere kulturmessig/religionsmessig? Er klar over at begge er muslimske land, men er folk fra Iran generelt mindre religiøse? Jeg er fra iran, og kan prøve å svare deg så godt jeg kan. Generelt hater jeg sånne type tråder som dette på KG. Iranere er ikke så religiøse, finnes noen som er det, men de fleste er veldig liberale. Iran er jo ikke sånn iranere vil at Iran skal være nå, det er prestestyret som styrer og bestemmer alt, noe iranere er imot. I 2009 var det jo valg, mange kjempet for et friere Iran, men desverre så ble mange unge drept i demonstrasjon. Hele valget var juks, det viste folket også. Vi hadde jo konge(shah) og dronning før Ayatollah Khomeini kom og tok over, og gjorde Iran til - islamsk republikk av Iran. Pakistanere er mer religiøse, de følger tradisjoner og gifter seg som regel med en annen pakistaner. Men jeg tror pakistanere i Norge ikke trenger å "gå" langt fra å finne en som er lik seg selv. Derfor kan de også holde seg sammen, og det er derfor mye lettere å holde på egen kultur og tradisjoner. Dette er min mening! Jeg tror uansett at det vil bli kulturkrasj uansett hvor åpen og integrert man er, men jeg tror det kan være lettere for en nordmann og være sammen med enn iraner enn en pakistaner. Til spørsmålet TS spør om: Det finnes like mange pene iraner som stygge iranere. 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #33 Skrevet 3. april 2012 snakker ikke om relegion, men at de ikke er hyggelige.. har møtt flere iranere og pakistanere i mine 20 år på denne jord og i dette landet.. ingen av de har vært hyggelige.. forferdelig frekke og snyltere, de juger og gjør hva som helst for og oppnå det de vil..
Cody Skrevet 3. april 2012 #34 Skrevet 3. april 2012 Er det stor forskjell på iranere og pakistanere kulturmessig/religionsmessig? Er klar over at begge er muslimske land, men er folk fra Iran generelt mindre religiøse? Jeg har mange iranske venner, ingen av dem er religiøse eller i det heletatt muslimer. De klager ofte på reglene som de må forholde seg til i landet deres. Iran er et muslimsk land, men det var jo han khomeini mannen som tvang folk til å bli muslimer, da shahen styrte så levde iranerne akkurat som i vesten. Såklart er det stor forskjell mellom iranere og pakistanere... har hatt en persisk kjæreste, ble kjent med foreldrene hennes og familien var så utrolig hyggelige.
Cody Skrevet 3. april 2012 #35 Skrevet 3. april 2012 snakker ikke om relegion, men at de ikke er hyggelige.. har møtt flere iranere og pakistanere i mine 20 år på denne jord og i dette landet.. ingen av de har vært hyggelige.. forferdelig frekke og snyltere, de juger og gjør hva som helst for og oppnå det de vil.. Generalisering...fordommer osv 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #36 Skrevet 3. april 2012 snakker ikke om relegion, men at de ikke er hyggelige.. har møtt flere iranere og pakistanere i mine 20 år på denne jord og i dette landet.. ingen av de har vært hyggelige.. forferdelig frekke og snyltere, de juger og gjør hva som helst for og oppnå det de vil.. Da har du vært uheldig. Blir som å si at alle nordmenn er frekke, snyltere osv. Det finnes litt av hvert i alle land, ingen er like. 2
Gjest Tirkes Skrevet 3. april 2012 #37 Skrevet 3. april 2012 Jeg synes de fleste iranske menn er flotte. Sånn snittmessig flere flotte menn der enn blant våre blåøyde nordmann. Sier Tirkes, og er gift med en blåøyd nordmann. Har også to gode venner fra Iran og har begynt å bli kjent med søstra til en av dem. Har egentlig merket like mye kulturkrasj der, som det er mellom meg og britiske venner - der vi som regel ender opp med å faktisk krangle over hvorvidt kjørelys på dagtid er smart eller ikke. De iranske jentene som jobber i firmaet mitt og denne søsteren jeg nå holder på å bli kjent med, virker å være fulle i ryggmarg og sterke kvinner. Og de er så utrolig flotte. Må også sies, da noen spurte om jeg var fra Iran, strålte jeg som en sol. Jeg har DNA fra et annet sted i verden og eneste fellesnevner er mørk hårfarge og litt mørke farger på vipper/øyne. Jeg har ikke den nydelige hudfargen, de mørke øynene og heller ikke sort hår. Men ble rak i ryggen en stund etter den kommentaren. 1
Gjest -J- Skrevet 3. april 2012 #38 Skrevet 3. april 2012 Jeg elsker iranske jenter av utseende og synest de er nydelige, men har desverre ikke hatt gleden enda. 1
Ramona Skrevet 3. april 2012 #39 Skrevet 3. april 2012 ja hva synes du om iranske gutter eller jenter? at de er like forskjellige som alle andre! Men jeg er hyggelig, da.... Hvorfor spør du?
sauen87 Skrevet 3. april 2012 #40 Skrevet 3. april 2012 Utrolig nydelige jenter og kvinner! Har også et veldig godt inntrykk av iranere generelt. De iranerne jeg har møtt på har vært hardtarbeidende, utadvente, familiekjære og gjestfrie. De fleste har høy utdannelse med gode resultater, eller jobber hardt i jobben sin (har jobbet sammen med flere iranere - de har tatt jobben veeldig seriøst!). Ble imponert når jeg så episoden av team bachstad da de var i Iran, makan til hjelpsomme folk har jeg ikke sett før! Hadde bare nordmenn vært litt flinkere å smile og litt mindre redd for naboen... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå