Gå til innhold

Åndenes Makt på TvN


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Det sier jo litt om seertallet, når de sender programmet i beste sendetid. Selv om du ikke er interessert i det, er det mange andre i Norge som faktisk er det. De hadde aldri sendt det i beste sendetid, om folk ikke satt og så på det.

Joda, ser selvsagt den - men jeg kan fortsatt ikke skjønne at det er så fantastisk spennende. Som sagt er jeg selv åpen for at det kan finnes mer enn vi kan fatte på nåværende tidspunkt og kan fint lese om dette. Men programmer som åpenbart er humbug og som bare er et trekkplaster kan jeg faktisk ikke skjønne at folk lar seg bedra av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer. Det som virkelig er sprøtt er at folk fortsetter å tro hun er synsk, selv etter at hun har blitt avslørt som svindler.

Forøvrig, for å svinge tråden litt inn på forumets målgruppe: Hva synes dere om at sånt som dette i veldig stor grad markedsføres mot kvinner? Har noen venninner som får helt hodepine av det. :gjeiper:

Opplever her inne at veldig mange kvinner tror på både ånder, spøkelser og prating med de døde. Menn som kommenterer i slike tråder ofte er de mest kritiske. Tror nok kvinner er mer tilbøyelige til å tro på slikt, uten at jeg skal si at det er sånn! :) For å si det på en annen måte, det er nok flere kvinner enn menn som tror på spøkelser og andre rariteter. Men at slike programmer markedsføres mot kvinner burde jo være en tankevekker for de som tror alt vi ser i programmet er ekte?

Selv tror jeg skaperne av "åndenes makt" ler hele veien til banken... Jeg har sett programmet noen ganger, og skjønner ikke at de ikke skammer seg. Slike programkonsept er rett og slett forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever her inne at veldig mange kvinner tror på både ånder, spøkelser og prating med de døde. Menn som kommenterer i slike tråder ofte er de mest kritiske. Tror nok kvinner er mer tilbøyelige til å tro på slikt, uten at jeg skal si at det er sånn!

Det er en noe større andel av kvinner enn menn som tror på "unverifiable information". I en konkret undersøkelse som ble referert til i New Scientist var det så vidt jeg husker 45% menn og 55% av kvinnene som festet lit til påstandene som ble fremsatt der. Den ser dessverre ikke ut til å være tilgjengelig på nett lenger, men jeg regner med at det finnes andre tilgjengelig på nettet.

I praksis skulle dette knapt være merkbart, så det skarpe skillet skyldes nok heller demografi og hvilke typer personligheter av de forskjellige kjønn som bruker KK og involverer seg i slike diskusjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...