Gå til innhold

Er så redd han skal glemme meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min reiser til Australia ikveld, og skal være der i 5 mnd. Han er sykt dårlig på å sende sms, og jeg vet vi ikke kommer til å snakke sammen hver dag, siden det er travelt, mye å oppleve osv.

Så sitter jeg her da, livredd for at han skal glemme meg/finne ut at han ikke vil mer. Vi har vært sammen i kun 2 mnd.. Vil ikke si til ham at jeg sliter med dette, for jeg vil han skal kose seg når han er der nede. Men jeg kjenner en verk i magen når jeg tenker på hva han kan gjøre, at han kanskje finner noen spennende jenter, at han går lei av meg osv.. Og jeg er redd vi skal miste kontakten..

Noen som har råd til meg? Holder på å gå på veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er du som sitter med de beste kortene, for du er hjemme. Hvis du finner noen, er det en større trussel for han enn om han finner noen. Han skal jo hjem igjen til Norge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Det er sikkert ikke dette du vil høre, men hvis dere bare har vært sammen i 2 måneder og han skal nå være borte i 5 måneder så hadde jeg seriøst vurdert å lage en avtale på "don't ask, don't tell".

At dere rett og slett setter forholdet på "pause", og begynner på igjen når han kommer hjem, hvis dere fortsatt er interesserte.

Det betyr ikke at dere MÅ finne noen andre, men at mulighetene er der?

Hvis dette er helt uaktuelt så må du nesten bare stole på at han ikke finner noen andre, og ikke glemmer deg. Dere kan for eksempel lage en avtale om at dere har en eller annen form for kontakt, f.eks annen hver dag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med Maria-Marihøne om å sette forholdet på vent, men enig om at dere må gjøre en avtale av et eller annet slag. I ditt tilfelle burde du være så åpenhjertig som du kan om at du vil savne ham, at du vil vente på ham og spørre om han er villig til det samme.

Du tar en sjanse, du gir av deg selv og du viser din sårbarhet. Kan hende vil han ikke inngå en slik avtale, men sjansen er større for at han vil huske deg hvis du viser at dette virkelig betyr noe for deg, at han vil bli savnet, at han har en kjæreste som er glad i ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke dette du vil høre, men hvis dere bare har vært sammen i 2 måneder og han skal nå være borte i 5 måneder så hadde jeg seriøst vurdert å lage en avtale på "don't ask, don't tell".

At dere rett og slett setter forholdet på "pause", og begynner på igjen når han kommer hjem, hvis dere fortsatt er interesserte.

Det betyr ikke at dere MÅ finne noen andre, men at mulighetene er der?

Hvis dette er helt uaktuelt så må du nesten bare stole på at han ikke finner noen andre, og ikke glemmer deg. Dere kan for eksempel lage en avtale om at dere har en eller annen form for kontakt, f.eks annen hver dag?

NEINEINEI!

Ts: Dere kan jo ha kontakt, bare ikke mas på ham :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

De gangene jeg ikke har vært med kjæresten enten fordi han skal bort eller jeg skal bort over lengre tid så har vi en avtale om at vi kun sender nattamelding til hverandre. Gjerne sånn "Nå er det straks natta på meg etter en lang dag. I dag var vi å så Colosseum og gikk litt rundt der og tittet. Var større en jeg hadde trodd. *blablabla* Natta gutten min. :) Sov godt og drøm søtt. Du skulle vært her! Elsker deg. <3" (Var noe ala dette jeg skrev når jeg var i Roma med to venner. Noen dager ble det litt melding frem og tilbake, og andre ganger ble det bare denne nattameldingen.)

Én melding av og til er bedre enn ingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert ikke dette du vil høre, men hvis dere bare har vært sammen i 2 måneder og han skal nå være borte i 5 måneder så hadde jeg seriøst vurdert å lage en avtale på "don't ask, don't tell".

Nei, huff, setter mer pris på åpenhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Nei, huff, setter mer pris på åpenhet.

Jeg også, egentlig. Men for å være realistisk så er to måneder er et kort forhold, og fem måneder er veeeldig lenge å være fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Det er sikkert ikke dette du vil høre, men hvis dere bare har vært sammen i 2 måneder og han skal nå være borte i 5 måneder så hadde jeg seriøst vurdert å lage en avtale på "don't ask, don't tell".

At dere rett og slett setter forholdet på "pause", og begynner på igjen når han kommer hjem, hvis dere fortsatt er interesserte.

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel være åpne selv om forholdet bare har vart to mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre bekymringene dine er veldig berettiget, både fordi forholdet er så rykende ferskt OG fordi han ikke er en som gir lyd fra seg veldig ofte. Jeg har vært gjennom det samme nylig og det er vanskelig å holde på gnisten når forutsetningene egentlig ikke er der. Jeg levde mitt liv og han levde sitt liv, og sånn vil det jo bli med dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...