Gå til innhold

ut i naturen med baby


^me^

Anbefalte innlegg

nå som sola begynner og titte frem er det fint å begynne å gå tur i naturen. det er fint og trille tur men du kan ikke ta med deg vogna i allslags terreng heller og lurer på om hvor gammelt barnet må være for og bli bært i bæremeis eller lignende når du skal ut å gå i skog og mark?

- er det veldig tungt og ha et barn på ryggen?må du være i veldig god form?

- hva bruker dere og hvor gammelt var ditt barn når dere begynte å gå tur i bæremeis eller annet bæretøy?

- har dere noen tips til hva som må med på tur i naturen med baby?

- hva må jeg passe på?

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marmot

Så lenge du velger riktig bæretøy er det absolutt ikke tungt å bære på rygg. Med riktig vektfordeling, kan du bare veldig tungt uten at du merker det noe særlig. Jeg er i veldig dårlig form etter nå snart to år med bekkensmerter, men jeg har ingen problemer med å bære påkledd ett-åring på rygg i mange timer. Tipper totalvekten blir 15 kg kanskje? Jeg har også båret min nest yngste nevø i Ergo-sele i fjor sommer, han var 4 år da.

Når barnet holder hodet selv, kan du i prinsippet bære på rygg når som helst, men om du skal bære så lenge at barnet sovner eller på små barn, er det lurt med sovehette, det har de fleste formsydde bæreseler. For å bruke bæremeis må barnet kunnet sitte stødig selv, jeg ville ikke brukt det på et barn som ikke kunne gå selv, det krever mer av barnets muskulatur å sitte i meis enn i bæresele. Vektfordelingen blir også helt annerledes, så det er en del tyngre å bære i meis enn i bæresele.

Det viktige er å huske på at når du bære med barnet ditt helt inntil kroppen din, deler dere kroppsvarme. Vær forsiktig så du ikke kler på for mye, og kle på barnet flere lag slik at du lett kan ta av et lag om det blir for varmt. Men husk også på at hender og føtter lett blir kalde, så velg godt fottøy, f.eks. Stonz med ullsokker og votter. Solbriller kan også være lurt, det er vanskeligere for barnet å snu seg vekk fra ubehagelig lys når det sitter i bæresele enn i vogn, de har fine babysolbriller på apotekene.

Bæretøy er en utrolig fin måte å oppleve naturen sammen på. Jeg bruker Ergo og Beco litt om hverandre på vinteren, og vevd sjal på sommeren. Det kan være lurt å teste litt forskjellig for å finne ut av hva som passer akkurat deg.

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bæretøy med en gang. Finnes jo så masse fint og behagelig. Trenger ikke vente til man kan bruke meis. Sjal. Mei tai eller formsydde seler funker fint på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Marmot!

Vi har hatt stor glede av vår beco butterfly 2, både jeg og mannen. Du bor i hgsd, ikke sant? Det er et veldig god bæremiljø der, og det er jevnlig treff der, hvor man kan teste ut ulikt bæretøy. Så det jeg ville gjort, var å melde meg inn på forumet på tettinntil.no, presentert meg, og etterlyst nytt bæretreff på Haugalandet. Jentene derfra er kjempegreie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Marmot!

Vi har hatt stor glede av vår beco butterfly 2, både jeg og mannen. Du bor i hgsd, ikke sant? Det er et veldig god bæremiljø der, og det er jevnlig treff der, hvor man kan teste ut ulikt bæretøy. Så det jeg ville gjort, var å melde meg inn på forumet på tettinntil.no, presentert meg, og etterlyst nytt bæretreff på Haugalandet. Jentene derfra er kjempegreie.

ååå, så kjekt å vite!tusen takk for tips! :)

tusen takk for fine svar :)det ser ut som at det kanskje blir ergo da den ser veldig praktisk og god ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergoen er veldig fin. Håper du finner deg en plass på tett inntil også. Det er jo alltid greit å ha en liten gjeng med bærere som kan hjelpe og som har det hyggelig sammen. Jeg bor ikke der selv lenger, men har funnet meg til rette både på TI, og i en annen by som også har mange aktive bærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...