Gå til innhold

Noen som kan ringe for meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sendte de en mail nå jeg, så får du et skriftlig svar om litt. Alltid greit å ha ting på papiret, slå slipper du eventuelle mistolkninger fra min side når jeg skal repetere hva som ble sagt.

Så snill du er, silvermist! hatten av for at du hjelper ts :)

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Er bare kjekt å kunne hjelpe andre med noe! :Nikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm, nei jeg tror jeg glemte det i farten! Skal ringe opp igjen og spørre.

Men bare sånn at jeg har dette klart for meg, du har meldt deg opp i noen fag som du mangler, norsk er ett av dem.

Du har fra før en muntlig eksamen i norsk fra VGS, og lurer på om denne karakteren teller som at du har bestått norsk-faget fra VGS, og at du da slipper å ta norsk nå til våren?

Hei igjen! :)

Jeg har bestått 3 år med vgs i 2000, så har studiekompetanse.

Hadde norsk i 3 år på vgs, og da har man jo 3 karakterer når man avslutter vgs - muntlig, hovedmål og sidemål.

Jeg har karakter i alle fag, men jeg ville bl.a. forbedre norsken.

Siden man bare kan ta KL nå, så kommer hovedmål og sidemål i KL, og jeg tar også muntlig i KL, men jeg lurte på om jeg kunne bruke den muntlige karakteren min fra R94? For jeg er redd for at jegikke klarer å gjøre det så bra på den muntlige i KL...

AnonymBruker
Skrevet

Sendte de en mail nå jeg, så får du et skriftlig svar om litt. Alltid greit å ha ting på papiret, slå slipper du eventuelle mistolkninger fra min side når jeg skal repetere hva som ble sagt.

Takk for det! Dette blir bra! Er så glad for at du kunne hjelpe. Det bli stjerne i boka det ;)

AnonymBruker
Skrevet

ÅÅÅÅH så sinte berter som skal rette på Nuppedupp :kjempesinna:

• Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Så snille dere er med hverandre :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ÅÅÅÅH så sinte berter som skal rette på Nuppedupp :kjempesinna:

Nuppdupp forførte seg kanskje på litt feil måte slik at noen reagerte på det, men hun har jo rett - jeg må gjøre det selv. Eneste måten jeg kan bli kvitt angsten på er å møte angsten.

Men idag trengte jeg virkelig hjelp, så jeg er glad for at Silvermist kom til unnsetning. :blomst:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Kjempesnilt gjort! Og respekt for trådstarter også som spør om hjelp. Det hadde ikke jeg turt. (er ikke noe glad i snakke i tlf selv og synes det var kjempevanskelig før, men så hadde jeg en jobb hvor det var en naturlig del av jobben å ringe endel så da vennet jeg meg til det)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts, jeg tror du må ta alle norskeksamene i samme reform. Jeg rakk akkurat å ta opp norsk i den gamle reformen. Var misfornøyd med sidemålskarakteren, men fikk beskjed på bjørknes at jeg måtte ha tatt alle norskeksamene på nytt om jeg skulle forbedre sidemål.

AnonymBruker
Skrevet

Ts, jeg tror du må ta alle norskeksamene i samme reform. Jeg rakk akkurat å ta opp norsk i den gamle reformen. Var misfornøyd med sidemålskarakteren, men fikk beskjed på bjørknes at jeg måtte ha tatt alle norskeksamene på nytt om jeg skulle forbedre sidemål.

Men det gjelder vel ikke ved 23/5-regelen? Da kan man ha blandede karakterer - både fra R94 og KL?

Gjest Krembanan
Skrevet

Jeg blir oppriktig glad når jeg ser folk hjelpe ukjente mennesker. Er så snilt ! :)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

TS: Unngåelse gjør det bare verre. Men det vet du sikkert fra før.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg har også telefonangst. Jeg unngår å ringe så lenge det er mulig å sende mail eller sms. Jeg møter heller opp personlig på legekontoret og bestiller time i stede for å ringe.

Jeg måtte ringe sykehuset i går pga to innkallinger jeg hadde fått, men som jeg ikke hadde møtt opp på siden jeg ikke fikk brevene før 1uke etter timene hadde vært. Hadde hjertebank lenge etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Men det gjelder vel ikke ved 23/5-regelen? Da kan man ha blandede karakterer - både fra R94 og KL?

Du kan ha engelsk fra r94 og matte fra kunnskapsløftet, men du må ta alle eksamene innen ett fag i samme reform. Det var sånn jeg forstod det når jeg gikk der hvertfall, under 23/5 regelen.

Skrevet

Silvermist ,du er et bra menneske . Lykke til TS .

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også telefonangst. Jeg unngår å ringe så lenge det er mulig å sende mail eller sms. Jeg møter heller opp personlig på legekontoret og bestiller time i stede for å ringe.

Jeg måtte ringe sykehuset i går pga to innkallinger jeg hadde fått, men som jeg ikke hadde møtt opp på siden jeg ikke fikk brevene før 1uke etter timene hadde vært. Hadde hjertebank lenge etterpå.

og?

Bra gjort Silvermist! Pluss i boka!

• Liker 1
Skrevet

Har mange venner/venninner med telefonangst. Tar minst 1-2 tlf i uken for noen andre :fnise: Jeg er personen som liker å ringe fremfor å sende mail/sms.

Bra gjort av Silvermist :)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest Silvermist
Skrevet

Hei TS!

Fikk svar på mail i dag. Litt sent, men dog før søkefristen. :)

Limer inn mailen her:

"Hei XXXXX,

dersom årene fra videregående skal telle med i de 5 årene under 23/5 må hun sende med vitnemålet også. Norsk muntlig fra R94 kan brukes såfremt det er 14-timers kurset hun har fra før, dvs. tilsv. NOR1213 i Kunnskapsløftet.

Merk også at hun må ha 1+2P el. 1+2T fra KL, evt. 1MY/1MX fra R94 for å tilfredsstille kravet til matematikk.

Hvis ho har flere spørsmål eller noe er uklart, foreslår jeg at ho skriver til meg direkte på [email protected], evt. ringer 23 08 60 78, viktig å trene hvis man har epost/tlf.skrekk.

Vennlig hilsen

Live XXXXXXXXX *(etternavn er anonymisert)

Rådgiver"

Mod., dersom det ikke er greit at navn/epost til rådgiveren ligger her, er det bare å gi beskjed. Skriver det her fordi TS er AB, så får ikke sendt dette som PM.

• Liker 5
Skrevet

Snille Silvermist, jeg gir deg også stjerne i boka. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet
:jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...