Gå til innhold

Hjelp, jeg har fått nakenbildene mine i posten!


Hudærra

Anbefalte innlegg

Var ansiktet ditt med på bildene, TS? Om de ikke var det så er det jo ikke noe farlig :P Jeg har sendt nakenbilder til en del forskjellige menn, men har aldri hatt med ansikt eller noe gjenkjennelig.

Håper det ordner seg.

Anonym poster: 72f958bac7594aa89c8db7a9511c3649

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vært redd!

Er du sikker på at du ikke skrev feil i eposten du sendte, slik at den endte opp hos han?

Gå til politiet du!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips når det gjelder nakenbilder av seg selv og evt. partner(e): Anonymisér bildene. Det er enkelt å sladde elektroniske bilder.

Like enkelt som å fjerne sladdene ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Om jeg hadde fått nakenbilder av meg selv i posten, så hadde jeg kanskje sendt noen mindre fine tanker til en og annen eks. Og så hadde jeg tenkt - fint, der er min nakne kropp, big deal, den har veldig få mennesker interesse av. Og så hadde jeg sikkert begynt å le høyt av idioten som trodde han kunne presse meg til å gjøre noe på bakgrunn av det der. Og så hadde jeg tenkt - jaja, jeg er tjuefire år gammel. Kroppen min kommer aldri til å se bedre ut enn på akkurat de bildene, går bare nedover herfra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med politiet uansett. Det ville jeg gjort. Med så mange overfall og overgrep som finnes i dag, så ville jeg vært redd for å gå alene. For alt du vet kan det jo være en du kjenner og som vet hvor du bor. Mener ikke å skremme deg altså, men jeg ville meldt det uansett.

Anonym poster: b4a40b4fc28a26bb160825489364229c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en politimann jeg kjenner, og bestemte meg for ikke å anmelde det. Jeg hadde rett og slett ikke guts til å troppe opp på politistasjonen med det. Det har ikke skjedd noe mer, bortsett fra noen lyder og spor utenfor huset som kan være mistenkelig hvis man er paranoid. Inntil for en uke siden. Jeg kom hjem fra en firedagerstur med min halvkjæreste og fant to små hengelåser på utgangsdøra mi. Tenkte at de har sikkert blitt hengt der av huseier av en eller annen grunn. Men så fikk vi ikke opp døra! Låsen hadde slått seg, eller hva det nå heter. Hadde noe olje i uthuset så kjæresten min fikk omsider opp døra. Men huseieren kjenner ikke til de to hengelåsene på døra. Og er det ikke litt mistenkelig at det henger to hengelåser på dørhåndtaket og så er det nesten umulig å få opp Låsen? Er jeg paranoid eller er dette litt spooky?

Du bør absolutt anmelde dette snarest.

Hundretusenvis av nordmenn sender nakenbilder pr e-post eller MMS. Så sant mottakeren trives med det, er det fullt lovlig og en privatsak ingen andre har noe med. Det du er blitt ustatt for, er derimot umoralsk og en straffbar krenkelse.

Jeg skjønner at du synes det er flaut å legge frem dette for politiet. Men de er vant til slike saker, og er på din side. Du kan kanskje be om å få snakke med en kvinnelig betjent hvis du synes det gjør det lettere?

Saker som dette kan være vanskelige å etterforske. Men det er ganske sannsynlig at denne fyren som truer deg, også har andre ofre. Jo flere som anmelder, dess større er sannsynligheten for at politiet får gode ledetråder og kan finne frem til ham.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shitt så EKKELT! Ikke for å gjøre situasjonen værre, men jeg hadde ikke klart å sove alene etter det med hengelåsene. Du bør filme området og gå til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Like enkelt som å fjerne sladdene ;)

Nope. Er bildet flatt og fladdet, så kan du ike fjerne sladden. Da måtte det være flere lag i bildet, og det er det ike i ikke typiske webstøttede formater som .jpg. Dette er helt elementært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Email bruker du? Om du bruker Gmail skal det være en innebygget funksjon som viser siste påloggede IP-adresser, dersom personen som hacket kontoen din ikke brukte en proxy kan du spore IP adressen og finne ut sånn ca hvor han holder til og viderelevere dette til politi slik at nettverksleverandøren kan nærmere spore IPen ned til eieren av den adressen.

Hvis du bruker hotmail kan du også sjekke siste IP'er, men litt mer komplisert: http://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/liveid-wlsecurity/how-can-i-obtain-access-logs-if-i-think-my-account/33f6505a-98ca-4e40-ae44-f4ba27f65eee?page=1&tm=1339102799860

Anbefaler deg iaffall å grave litt i saken selv, det er utrolig hvor mye du kan finne frem til selv på internett.

Evt. Bruker du trådløs ruter hjemme, evt. har logget på andre sin ruter? dersom du har vært på et usikret trådløst nett og logget inn på mail-kontoen din finnes det programmer som da kan lese passordet du skriver inn over usikrede nett. Dersom du har trådløst nett selv, usikret eller med en enkel kode og vedkommende evt. er på samme nett som deg kan samme program fortsatt snappe opp passordet ditt. (logg på ruteren din, skriv 192.168.0.1 (Standard adresse)) i nettleseren din og sjekk loggen der på hvem som er logget på den.

tror ikke hengelåsene er noe veldig skummelt, men hvis du er bekymret for det kan du jo bare filme området ved inngangsdøren din når du ikke er tilstede.

Lykke til!

Jeg har logget meg på trådløse nettet til en kompis, der brukte jeg Mail og face. Hvis jeg bytter passord nå, da kan han vel ikke komme seg inn? Er ikke ts

Anonym poster: df2aa66e0acf9e7583ddf825668a8989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...