Gå til innhold

Hvor ofte besøkte du jobben din i permisjonstida?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer altså på hvor ofte du stakk innom jobben og hilste på i permisjonstida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er innom titt og ofte, iallfall 3 ganger i måneden, litt fordi jobben ligger nærme hjemmet og fordi jeg ofte treffer venner fra jobb som vi går å tar en kaffe med.

I begynnelsen var jeg redd det ble litt mye mas fra min side, men da ble jeg oppringt av sjefen, om jeg ikke snart skulle komme på besøk igjen, da hadde jeg ikke vært innom på 2 uker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loren

Ca en gang i mnd, vi var to dom var i perm samtidig og vi avtalte så vi kom dit samtidig og spiste lunsj med de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke i permisjon før i juli, men det hadde aldri falt meg at jeg skal innom jobben når jeg har permisjon!!?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke i permisjon før i juli, men det hadde aldri falt meg at jeg skal innom jobben når jeg har permisjon!!?

Så du har ikke noe behov for å besøke kollegaer og å vise frem knøttet?

Jeg for min del kommer til å savne kollegaene mine såpass mye at det hadde vært totalt utenkelig å ikke besøke dem i permisjonstiden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel kanskje litt på hva slags jobb du har og forholdet du har til de du jobber med..? Er ikke overalt det er like passende å trappe opp med barnevogna.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke i permisjon før i juli, men det hadde aldri falt meg at jeg skal innom jobben når jeg har permisjon!!?

Hvorfor ikke? Altså; ikke bare for å vise frem barnet ditt, men fordi det er jobben din, og kanskje greit å holde seg litt oppdatert på endringer og hva som skjer mens du har permisjon? Jeg er leder på en relativt stor arbeidsplass, og må si jeg stusser over de som aldri kommer innom jobben når de er ute i svangerskapspermisjon. For meg vitner det om en smule dårlig arbeidsmoral og interesse for fagfeltet sitt. Du har permisjon, du er ikke sykemeldt. Og du skal jo tilbake på jobb om x antall måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har kvinnene stukket innom en eller to ganger i lunsjpausen i permisjonen, mens mennene tydeligvis har bedre ting å ta seg til enn å henge med kollegaer i permisjonstiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss stikker de stort sett innom en-to ganger i måneden i permisjonstiden. Det er alltid en del barn og barnevogner på plass når det er markeringer. Mange kommer inn til avdelingsmøter, og til viktige kurs. Eller de avtaler lunsj.

Jeg synes det er kjempepositivt. Man holder kontakt med jobben, får med seg nyheter og holder seg litt oppdatert fagelig. Det bidrar til at man ikke blir glemt, og at det er lettere å komme tilbake etter endt perminsjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel innom 2-3 ganger i måneden, er hyggelig å treffe kolleger og se om det er noen forandringer. Jobber på et kjøpesenter, så god unnskyldning for å shoppe litt og gå på cafe med det samme. :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig arbeidsmoral fordi man ikke renner ned dørene på jobben når man har fri? Nå har jeg hørt det og.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg vitner det om en smule dårlig arbeidsmoral og interesse for fagfeltet sitt. Du har permisjon, du er ikke sykemeldt. Og du skal jo tilbake på jobb om x antall måneder.

Så det finnes ikke folk som har et anstrengt forhold til arbeidsplassen sin? Eller arbeidsplasser der det er for hektisk til at det passer om noen kommer innom for "å slå av en prat"?

Selv kommer jeg antagelig ikke til å stikke innom jobben særlig ofte i permisjonstiden. Både fordi jeg jobber med folk som vanligvis ikke "slår av en prat" med hverandre, og fordi arbeidsforholdene er såpass på tryne som de er at jeg antagelig kommer til å bruke permisjonstiden til å finne en annen jobb.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom når han var 1 mnd og tenker meg en tur etter påske, da er han 4. Hadde nok vært oftere om det var gangavstand! Jobber på sykehjem, og besøker jobb for å hilse på kollegaer og de gamle. Føler ingen forpliktelser for å gå.. Rart å se det som dårlig arbeidsmoral å ikke besøke jobb! Men litt rart å være så lite knyttet til miljøet og kollegaer kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer nok til å stikke innom jobben endel, men neste gang jeg skal innom nå er det nok med knøttet ute av magen. Tipper jeg stikker innom jobb en snartur ganske kjapt etter fødsel, bare ting har roet seg ned. Bare for å vise frem nurket ;) Har fått "streng beskjed" om å sende sms når jeg er på vei til sykehuset, og jevnlig oppdatere både sjef og kolleger under fødsel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har ikke noe behov for å besøke kollegaer og å vise frem knøttet?

Nei, jeg tror ikke jeg kommer til å ha det behovet.

kanskje greit å holde seg litt oppdatert på endringer og hva som skjer mens du har permisjon?

Om det er noen oppdateringer så får jeg jo vite det når jeg er tilbake fra permisjon.

For meg vitner det om en smule dårlig arbeidsmoral og interesse for fagfeltet sitt. Du har permisjon, du er ikke sykemeldt. Og du skal jo tilbake på jobb om x antall måneder.

Jeg har PERMISJON fra jobb, det betyr at jeg har min fulle rett til å holde meg hjemme og konsentrere meg om andre ting.

Når jeg har permisjon så får jeg i mitt tilfelle faktisk penger fra NAV og ikke min arbeidsgiver. De er fritatt fra å betale meg lønn, dermed har jeg heller ingen forpliktelse til å komme på avdelingsmøter eller holde meg oppdatert på endringer som skjer på jobben. Min jobb er også av en slik art at om det er noen endringer så kommer jeg fort inni det når jeg er tilbake.

Jeg har interesse for fagfeltet mitt, absolutt. Jeg kan fint holde meg oppdatert via artikler på nett.

Både fordi jeg jobber med folk som vanligvis ikke "slår av en prat" med hverandre...

Kollegene min er heller ikke personer jeg har omgang med på fritiden, de er hyggelige kolleger, thats it.

Eller arbeidsplasser der det er for hektisk til at det passer om noen kommer innom for "å slå av en prat"?

Min jobb er i helsevesenet, veldig hektisk. Veldig få dager har vi tid til å stå å skravle oss kolleger i mellom eller med besøkende. De gangene de har hendt at noen har kommet innom med babyen sin, så rekker jeg kanskje å rope "hei", kanskje ta en rask titt inn i barnevognen før jeg må løpe videre til pasientene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med MiniMjau, jeg besøkte ikke jobben min da jeg hadde permisjon. Det hadde jeg absolutt ingen behov for å gjøre..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg omgås ikke kollegaer på fritiden, og jeg tipper jeg kommer til å dra innom en gang i løpet av permisjonstiden etter at junior er ute.

Andre som har fått barn har stort sett vært innom en gang, med unntak av samboeren til en som var far som var innom en gang i måneden. Jeg tror de aller fleste oppfattet det som litt slitsomt. Jeg har nok av barn i privatlivet mitt som jeg følger opp med glede, så jeg har ikke så stor interesse av å høre detaljert om utviklingen til barn som jeg aldri kommer til å ha noe å gjøre med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert til å dra innom en gang i lunsjen en dag, men utover det så har jeg ingen behov for å frekventere arbeidsplassen min 2-3 ganger i måneden i permisjonstiden. Syns det høres i overkant voldsomt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom ca 1 gang i månaden. Er nok ikkje alle arbeidsplassar som eignar seg å berre besøke, men i min kontorjobb er det naturlig. Kan også gå innom _kun_ for å amme/bytte, og berre nett helse på dei som har tid.

Omgås ingen kollegaer på fritida, verken no i permisjon eller i arbeid.

Eg veit at mine besøk aldri passar, fordi ein aldri har tid til å stå å skravle. Men eg veit likevel at besøka blir satt pris på.

Har også vore innom kun for faglige ting ang. kunder. Nei, eg har ikkje plikt til å gjere det, men når eg har mulighet så gjer eg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom ganske ofte, særlig på slutten da barnet mitt var litt større. Jeg jobber i en barnehage rett ved der jeg bor, og gutten min liker å leke på uteplassen der. Jeg er omgås en av kollegaene mine ofte på fririden også. Tror ikke jeg hadde besøkt ofte om jeg bodde langt unna, eller jobbet et sted det ikke var så naturlig å ta med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...