Gå til innhold

Hva har du kjøpt i i dag av klær/sko/tilbehør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

På 16.11.2019 den 22.37, Elysian skrev:

På vei til meg:

Ikke hvis Post Nord tar saken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, SPOCA skrev:

Fra The Pretty Dress Company:

Et siste kjøp fra nettet før de nye reglene trer i kraft.

Denne var nyydelig. Når er det de nye reglene trer i kraft igjen?

Anonymkode: 916e4...19e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lenge lett etter en smal bæreveske i skinn som passer i trillekofferten min (reiser mye i perioder, og det er praktisk å ha en «flat» veske som får plass i PC-lomma i kofferten). 

Den skulle være flat, ha både håndtak og bærestropp og helst være laget av konjakkfarget skinn (trillekofferten min er i den fargen). Det viste seg å bli vanskelig å finne en slik veske, men her om dagen gikk jeg forbi Fretex, og da hang den i vinduet.

Min ligner på den på bildet, men i konjakkfarget skinn og uten detaljen i front. Fretex får sydd dem av skinnjakker som ikke kan selges pga. flekker eller hull.

Er glad for at jeg fant noe som passet perfekt, og at jeg slapp å kjøpe «nytt». Dersom noen ønsker seg skinnveske til 300 kroner, anbefaler jeg herved disse! 

B82A28B0-A2C7-4C80-8DA0-736ECAA840B4.jpeg

Endret av Miss-Grey
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne var nyydelig. Når er det de nye reglene trer i kraft igjen?

Anonymkode: 916e4...19e

Takk! :) 

Det er fra 1. april, så liten stund igjen. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 9.39, Mhmjadda skrev:

60055-83.png?fwv=1.0&auto=format,compres

Fra Footway, Tiger of Sweden "Henly". Behagelig hælhøyde og fin til sommerkjolene de dagene jeg er lei av lyse sko!

Skoen e bare helt helt digg. Likte denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 12.8.2019 den 22.59, SPOCA skrev:

Du mynter nok til meg siden jeg handler en del når jeg først handler, men jeg må jo spørre: hva er egentlig dårlig kvalitet? Jeg har nemlig klærne mine i mange år (de klærne som kan brukes videre, skal sies), så jeg bare undres. Jeg handler nå stort sett én til to ganger i året. Da fyller jeg opp garderoben. Forøvrig betyr ikke salg at noe er i dårlig kvalitet. Bare sånn til orientering.

Ja, jeg har høyere forbruk enn andre av ganske naturlige grunner; jeg har gått ned over 80 kg, og har gått ned fra en størrelse 54-56 til størrelse 42-46 (alt ettersom hvilket plagg det gjelder). Det betyr store endringer i garderoben. Og ja, jeg handler primært kun på salg, og passer på å handle klær ofte i flere ulike størrelser, mye fordi jeg vet at klærne mine dessverre er for store om ett år (og jeg vil gjerne bruke dem lenger enn som så - finner jeg en god bukse kan jeg finne på å kjøpe buksa i to ulike størrelser). Og jada, jeg legger ikke skjul på det: jeg er glad i klær, jeg elsker kjoler, og jeg liker å kle meg fint. For jeg har en fin klesstil, selv om noen synes den er "harry" (man er altså harry fordi man velger å handle fra kjedebutikker?).

Men altså, man er jo ikke harry bare fordi man har annen smak enn deg, skal sies. Det ville også vært helt meningsløst å kjøpe "kvalitetsplagg" til 3000 kr som uansett ville vært for stort innen året var omme, det er jo ihvertfall sløsing!

Forøvrig; jeg får ikke tak i sko i Norge, derfor må jeg kjøpe de i utlandet. Jeg er nemlig så heldig at jeg er født med svært brede ben/føtter og må gå i spesialbutikker. Det er ikke "billig ræl" jeg kjøper, skoene er deilige å gå med, spesiallaget for sånne som meg. Mange av skoene jeg har kjøpt er f.eks i ekte skinn/lær. Nydelige å gå med! Og ja, jeg liker faktisk at skoene mine matcher kjolene mine. Og da kjøper jeg gjerne 10 ulike farger - fordi jeg digger dem, jeg skammer meg ikke over at jeg liker dem OG ikke fordi de var billige (de var på salg, men billige vil jeg ikke si de var). En annen ting er jo også at fordi jeg ikke har tilgang til sko hjemme, og jeg aldri vet når jeg reiser tilbake, handler jeg inn et lite lager slik at jeg har sko i lengre tid. Ballerinasko bruker jeg hele året gjennom til kjoler siden jeg ikke klarer høye hæler, og da er det kjekt å ha en del tilgjengelig (noen har jeg på jobb, slik at jeg kan ta av meg vinterskoene når arbeidsdagen begynner). 

Og jeg tror ikke helt du skjønner hvordan det er å være en som plutselig får muligheten til å kjøpe fra et stort utvalg, når man ikke har noe utvalg å velge i her hjemme, eller mulighen til det rent størrelsesmessig. Fra å være en som kun kunne velge visse plagg til å være en som kan gå inn på de fleste butikker og finne plagg jeg liker. Jeg innrømmer glatt at den følelsen er vanvittig digg. Nå kan jeg velge plagg og sko fordi jeg liker dem - ikke fordi jeg ikke har noe annet valg!

Forøvrig; hvilken kvalitetsbutikk mener du jeg skal velge for føttene mine her hjemme? Sko fra Gabor, som stort sett uansett ikke har sko til meg (de er ofte ikke brede nok)? Utvalget her er rett og slett ikke-eksisterende!

Og hvis du spør: jada, jeg føler meg truffet. Var ikke så innmari vanskelig å skjønne hvem innlegget ditt var myntet på. Jeg ville muligens passet meg litt før du dømmer andre. Det er ikke kledelig. ;)

Personlig synes jeg kanskje du kan ta denne debatten i egen tråd, for den er ganske ødeleggende for trådens tema. Greit å være kritisk, men jeg spør meg selv hvor gjennomtenkt kritikken egentlig er. 

Forøvrig; jeg har ikke bil og er generelt ganske miljøbevisst i hverdagen. Ferierte med tog i sommer gjorde jeg også. Hva gjør du for miljøet, du som er så ivrig etter å ta andre? :)

Jeg kjøper mine dame sko i Norge. Duoshop eller Lillefrekke. Der er det mulig å få ekstra brede sko med ikke så altfor høye hæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Høyeheler skrev:

Jeg kjøper mine dame sko i Norge. Duoshop eller Lillefrekke. Der er det mulig å få ekstra brede sko med ikke så altfor høye hæler.

Sjekket disse butikkene, og de har dessverre ikke sko jeg er ute etter eller som passer min stil. Jeg synes mange av skoene i disse butikkene var altfor høye, og utvalget passet ikke meg. Mange av skoene var også for de med store føtter, og ikke nødvendigvis brede føtter. I tillegg var jo disse skoene relativt dyre også. 

Uansett. Jeg har fått tak i de skoene jeg trenger for i år, og tror nok ikke det blir mer skoshopping på meg før til neste år. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk nye knehøyde Gabor støvletter fra Zalando i dag, og en skinny jeans. Det var dagens innkjøp😊

Anonymkode: ad06a...a8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...