Gå til innhold

Jeg vil heller at du skal dø enn å gjøre det slutt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

- Du kan mye heller dø enn å gjøre det slutt. Da hadde jeg sørget og blitt ferdig og visst at at jeg aldri hadde trengt å se deg igjen. Jeg hadde taklet døden mye mer.

Hva skjedde med at hvis man virkelig elsker noen, så lar man dem gå?

Hvordan hadde dere reagert hvis noen hadde sagt noe slikt til dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker mannen min så mye at jeg vil heller at han skal gå fra meg enn å dø.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så hadde jeg antakelig pakket sakene mine og stukket mens vedkommende sov eller var ute.

"Jeg blir så lei meg hvis du gjør sånn, så jeg hadde likt det bedre om du døde"... hvor narsissistisk må man være for å tenke noe slikt, enn si det høyt til den det gjelder?!?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg tror pipa ville fått en annen lyd om du faktisk hadde dødd.

men uansett, vanvittig egoistisk tanke å si noe slikt. en slik person vet ikke hva det vil si å elske noen. for min del er å elske noen ubetinget kjærlighet og en uegoistisk følelse. denne personen virker egoistisk,ustabil og ikke helt i kontakt med sine egne følelser og sinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt bekymringsverdig, men det kan også hende at han bare har litt problemer med å formulere seg, og at han mente det lød veldig søtt og romantisk i hodet hans. Det skal ikke være så lett alltid ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker mannen min så mye at jeg vil heller at han skal gå fra meg enn å dø.

Underskriver denne... Utsagnet som TS siterer er jo helt horribelt. Er nok ikke kjærlighet det, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mer ut som en besettelse enn ren kjærlighet.

Jeg tenker at vedkommende kanskje er en veldig eiesyk person, og er man eiesyk er man kanskje veldig usikker?

Uansett mener nok ikke personen det vondt når h*n sier det, men det er ikke noe man skal si og om man føler det slik om andre mennesker burde man kanskje gå i terapi. Man trenger ikke være syk eller gal, men man har tanker eller følelser som man kanskje bør rede ut med en nøytral part?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Du kan mye heller dø enn å gjøre det slutt. Da hadde jeg sørget og blitt ferdig og visst at at jeg aldri hadde trengt å se deg igjen. Jeg hadde taklet døden mye mer.

Hva skjedde med at hvis man virkelig elsker noen, så lar man dem gå?

Hvordan hadde dere reagert hvis noen hadde sagt noe slikt til dere?

Husker eksen min sa dette til meg da jeg slo opp. Han synes det var lettere å takle dødssorgen enn at jeg ikke var interessert i han mer sorgen. Han mente at han ville heller at jeg skulle dø sånn at jeg ikke fant noen andre etter han fordi han ikke hadde taklet å sett meg bli forelsket og elske en annen etter han. Vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om folk som også truer med selvmord om de blir forlatt. Kontrollerende oppførsel er det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det utsagnet var så ekstremt som mange her skal ha det til. Det kommer selvfølgelig helt an på hvordan det ble sagt, og i hvilken sammenheng, men rent personlig, og helt egoistisk, så tror jeg at jeg hadde taklet det bedre om mannen min døde enn at han gikk fra meg. Men jeg skjønner at det kan være sårende å høre det, for all del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde først insistert på at den personen trengte oppriktig hjelp.

Etter det hadde eg pakket snippsekken og forsvunnet.

Blir ikke fult så enkelt hvis det er barn inni bildet,håper for din del at det ikke er det.

Uansett lykke til med en hva du gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hard Ride

Selvfølgelig er det en grusom ting å si, det insinueres at den eneste grunnen du har for å leve er å gjøre denne personen lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Virker som et litt klumsete utsagn. Jeg ville tolket det som en kjærlighetserklæring som kom helt feil ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kan forstå følelsen. Når noen dør, sluttet de jo ikke å elske deg. Men den som gjør det slutt, sluttet å elske deg.

Men jeg ville trodd at han egentlig ikke mente at han ønsket jeg skulle dø. Jeg ville hatt medfølelse med han. Det er jo fælt når noen slutter å elske en.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Da jeg ble dumpet av min kjæreste gjennom flere år fordi han var blitt sammen med søsteren til bestevennen sin tenkte jeg flere ganger at det ville kanskje vært lettere å bære sorgen om han heller var dø. Men jeg ønsket ikke at han skulle dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil jo ha personen man elsker for seg selv.

Hva skjedde forresten med "for gammel til å pule" tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...