Gå til innhold

Vi bor ikke sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare for å dempe de som tror det er snakk om en mann som bare er ute etter sex; vi har vært sammen i 1,5 år, og vi er begge veldig forelsket. Det er heller ikke snakk om utroskap her.

Vi har hvert vårt hus, og han sover her hver natt. Men han har lange dager på jobb, og det er så variert når han er ferdig, at vi har ikke noe fast avtale om middag. Vi ser det bare an.

Etter jobb, (eller etter trening, de dagene han drar dit), drar han som regel hjem til seg for å gjøre noe skrivearbeid og forbereding til dagen etterpå. Og når det er ferdig, så holder han på med noe smågreier, spiller og slapper av.

Så blir det senkveld før han kommer hit, som regel etter jeg har lagt meg.

Jeg unner han å slappe av etter arbeidet han har gjort, jeg skulle bare ønske han ville slappe av med meg. For jeg ser han jo kun på natta, og da er jo jeg kjempetrøtt.

Må legge til at han er her hele tiden i helgene og når han ellers har fritt.

Overreagerer jeg her? Noen flere som har vært eller er i en slik situasjon? Dere som ikke bor sammen, hvordan ordner dere slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere er sammen hele helgen, synes jeg i grunnen det er greit. Jeg hadde aldri giddet å være i et forhold der vi bare så hverandre midt på natten, men når hele helgen også er inkludert, stiller forholdene seg annerledes. Jeg er selv en person som trenger mye alenetid, så jeg har lett for å forstå at han trenger sin egen tid om kvelden. Hvis du har lyst til at ting skal være annerledes, bør du bare prate med ham. Hør hva han tenker og fortell ham hva du tenker. Det er alltid den enkleste måten å gjøre det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Vi er samboere, men han er her bare i helger og ferier.

Så jeg er ærlig talt litt misunnelig. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne

Henger meg på de over her. Vi bor også hver for oss ( snart 1 år), 1 times kjøring hver vei mellom oss. Blir ikke tid i uka, etter jobb og treninger for store og små er det ikke tid igjen til å møtes i ukedagene. Så blir helger, men ikke alltid hele helger heller. Så vi sees 1-2 dager i uka max..

Vi har begge også behov for litt alenetid, men savnet er der så asolutt.

La han puste ut etter jobb og annet som krever noe av ham, snakk med ham om han kanskje kunne tenke seg å komme til middag 1 dag i uka. Eller hvorfor ikke invitere ham en kveld innimellom? Avtale kino eller teater på en ukeda?. Må ikke være et krav, men et ønske om å gjøre noe kos sammen på andre dager enn helg.

Ingen forhold er like, finn deres egen balanse og dere vil begge føle dere trygge og lykkelige :yvonne:

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg synes denne mannen er ganske egoistisk som alltid prioterer sine egne ting. Hvorfor kommer han alltid til deg natterstid? Han kan like godt sove hjemme hos seg selv, hvis det ikke er for sex han kommer til deg. Det er hensynsløst av ham, synes jeg, å komme sent og vekke deg. Hvorfor sier du ikke selv ifra til ham at du trenger søvn, og at hvis han ikke kan komme til normal tid om kvelden, slik at dere kan ha det hyggelig og snakke sammen, se en film for eksempel eller hva dere måtte ønske, er det bedre at han er hjemme hos seg selv. Det ville jeg ha gjort. Jeg ville ikke funnet meg i å være sisteprioritet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det sånn helt i begynnelsen av vårt forhold. Jeg satte pris på at han faktisk ville komme å sove sammen med meg selv om vi ikke tilbrakte dagen sammen. For meg var jo det en trygghet og en erklæring på at når dagen er omme så vil han være sammen med meg.

I lengden så ville vi jo ha mer ut av forholdet, så da flytta vi sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest heldigvis

Jeg var sammen med en slik fyr en tid. En voksen mann. Han jobbet, dro hjem til foreldre og spiste middag, sov middag, satt ved dataen, møtte kompiser, etc. Og selv om vi noen ganger hadde en avtale om at han skulle komme senest kl 20:00 var han svært ofte sen, og kom gjerne 21:30- 22:30, og da var kvelden over. Sex, sove og tidlig opp neste dag. Han hadde det som plommen i egget, og jeg måtte finne meg i mye drittpreik og dårlige unnskyldninger fra han. Ja, vi også var sammen hele helgen, og da skulle han gjerne drikke/ gå ut på byn..

Tilslutt gjorde jeg det slutt. For egentlig var han ikke interessert i å gjøre alvor ut av forholdet. Han ville ha mors mat, en seng hos meg, sex og mat jeg lagde. Mens han selv satt der med avisen..

I dag er han gift, med ei dame som utrolig nok tok han tilbake selv etter at ho ferska han... han fortalte meg at han ikke ville gifte seg med henne, men så gjør han det allikevel... Fortsatt sender han meg sms, som jeg ikke svarer på. Fyren er en stor dust. Og jeg er glad det ikke er meg som er gift med han.

Jeg kan ikke si om han du er sammen med er verdt det. Men slik din historie høres ut, ligner det for mye på min eks sin oppførsel. Jeg håper du finner ut hva du selv vil, hvordan du vil ha ett forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...