Gå til innhold

leggetid for baby 3 mndr


^me^

Anbefalte innlegg

min lille pode blir verre og verre og legge.

etter kveldsrutinen er gjort med bading/stell, kosing og spising er han trett, men når jeg legger han i sengen begynner han ofte og tulle med og skravle,le og smile hele tiden, spytte ut tutten sin, sparker og slår rundt seg og ser ikke ut til og ville sove..

det jeg har gjort til nå er og ligge på siden av han (bedside crib) og putte tutten i munnen hans og legge kosekluten til, til han sovner (eneste måten han klarer og sovne på er med kosekluten foran nesen)

dette tar ca 15-40 minutt. Før sovnet han relativt kjapt etter at jeg la han i sengen. han har sovt rundt (12 timer i strekk) i ca 1 mnd nå.

i kveld prøvde jeg noe helt annet.

jeg fant frem glowing seahorse fra fisher price som han fikk da han ble født (men ikke brukt pga at han var for liten til og bry seg noe nevneverdig om den) og la den på siden av han og så at han ble helt betatt av den og gikk ned i stua mens han ligger våken i senga si, med babycallen på. det ser ut til at han roet seg etter jeg fant frem seahorsen..

så nå får jeg se om han sovner til slutt..det hørtes ut som han har roet seg på babycallen..

hva gjør dere?

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og det ser ut til å fungere gitt...hører han snorke i babycallen nå :)

så da vet vi det... :jepp:

føler meg litt stygg som bare skrur på seahorsen og går..er så vandt med og ligge på siden av han til han sovner, men det ser ut til at han synes det er litt for gøy..

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har begynt å tulle nå.. rett etter at klokka ble stilt faktisk.. Jeg sitter hos han til han sovner. Synger og stryker han på kinnet. Begynner han å hyle så tar jeg han opp og bysser han litt. Forsøker å legge han tilbake før han har sovnet. de siste 3 dagene har vi brukt 40-60 min på å få han til å sove.

Håper det går seg til etter hvert.

han stelles mellom 18.30-19.00 og har sovnet innen kl 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke slem som lager rom for at han får hvile da. Det var nok så kjekt når du lå der at han glemte han var trett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

og det ser ut til å fungere gitt...hører han snorke i babycallen nå :)

så da vet vi det... :jepp:

føler meg litt stygg som bare skrur på seahorsen og går..er så vandt med og ligge på siden av han til han sovner, men det ser ut til at han synes det er litt for gøy..

Hahahaha andre linje var litt fin.

Frøkna er ligger en del alene på dagen og mor får dårlig samvittighet...men hun koser seg ihjeeel!

Vi hadde samme greia på nettene før, hun var oljereserver nok!

Nå sovner hun mellom 11 og 12 som regel, og det er bare å la henne styre showet...

Når hun endelig er trøtt nok er det bare å vugge henne i ett minutt (HELT SANT!), og deretter legge henne ned. Sover som en sten.

Hvor lenge ligger han og glor før han sovner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har først nå den siste uka begynt å legge i egen seng om kvelden (min baby er et par uker yngre enn din, ts), så vi har litt ulikt utgangspunkt. Jeg har verken sett det som nødvendig eller helt mulig å lage ordentlige leggerutiner før nå. Uansett, jeg ser det som et poeng i seg selv at jeg skal gå ut av rommet før han har sovnet. Dette fordi jeg har lest at det er anbefalt å venne babyer til dette slik at de ikke blir avhengige av å ha foreldrene ved siden av for å få sove. Når barnet har en av mange småoppvåkninger i løpet av natta (slik både barn og voksne har hver natt, stort sett uten å huske det), er tanken at barnet vil sovne raskt av seg selv igjen.

Jeg syns også det føles rart å forlate babyen før han har sovnet, fordi jeg fram til nylig har hjulpet ham mer aktivt i søvn. Men jeg tenker som sagt at den tid er over om kvelden for vår del. Og det funker fint, så lenge han ikke er overtrøtt, og mett, blid og avslappet i kroppen (legger ham ikke sutrete fra meg, for da er det gjort). Da hører jeg at han "prater" litt for seg selv en stund, før det plutselig blir stille.

Og så må man nok bare godta at ting stadig forandrer seg når de er så små. Jeg må jo si jeg er imponert over at babyen din sover 12 timer i strekk! Der har aldri min vært, for å si det sånn. :ler: Skjønner at man venner seg til hvordan man har det, men håper virkelig du vet å sette pris på å ha så gode netter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...