Gå til innhold

han lyver om bagateller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

måtte bare lufte en pussig ting jeg har lagt merke til en god stund nå, og som det hadde vært gøy å få noen andre innspill på.

Det gjelder en kompis av mannen min. Han har samboer, har det bra (så vidt jeg vet) og de har barn sammen. Det jeg stusser veldig på er: han er på besøk hos oss kanskje 2-3 ganger i måneden, men nesten hver gang sier han til kona at han skal jobbe overtid.

Mannen min synes også dette er komisk. Det er jo ikke akkurat som om det skjer veldig mye kinky hjemme hos oss (de ser fotballkamp, spiller playstation eller skravler). :fnise:

Hvis hun ringer midt under en fotballkamp går han på et annet rom i etasjen over for å snakke med henne, for at hun ikke skal høre på lyden at han ikke er på jobb.

Jeg kjenner dama hans som en kul dame, og tviler på at hun hadde hatt noe i mot at han er hos oss noe kvelder nå og da? Sist vi var på besøk der, sa hun rett ut "dere burde jo finne på mer sammen" til gutta.....

Jeg har kommentert det direkte til han at jeg hadde blitt kjempebekymret og mistenksom hvis jeg fant ut at mannen min løy om å jobbe overtid. (hadde også syntes det var urovekkende at han føler at han må lyve for å møte venner!)

Det virker bare så utrolig unødvendig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje er forholdet annerledes bak husets fire vegger... Kanskje er det bare noe hun sier for å få forholdet til å virke perfekt utad... Ser virkelig ingen grunn til å lyve om at han er hos dere om det er slik at hun egentlig oppfordrer han til å finne på ting med din mann.

Eller kanskje det er hos dere han virkelig kan slappe av. Dersom hun visste at han var hos dere, ville kanskje hun komme, og da var "fritiden" hans ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når menn lyger om små ting, lyger de også om store ting.

Har erfart dette på hardest mulig måte. Og endelig lært av det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama hans er ikke av typen som ringer i ett sett? Har kamerater med bedre halvdeler som er sånn, hun ringer ustanselig og legger ikke på med mindre fyren er på jobb. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk endel møkka kjerringer som er veldig manipulerende, men framstår som sympatiske og hyggelige utad.

Jeg vet om ei som ikke lar typen gjøre hva han vil på fritida si.

En gang var hun ute og drakk, og kom tidlig hjem, og så forlangte hun at han skulle komme hjem også, fordi hun kjedet seg.

Han var ute med typen min og noen kamerater. Da han ikke tok telefonen mer, ringte hun typen min, og forlangte at han sendte

ham hjem. Han sa selvfølgelig nei.

Hun sa at hun hatet ham de var sammen med, og at han luktet vondt, selv om hun aldri hadde møtt ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et forhold hvor jeg har løyet om slikt. Han sa han ville jeg skulle være sammen med venner, men de få gangene jeg prøvde så skulle han ha konstant kontakt - dvs melding/telefon minst en gang i timen, fullt referat om hva som ble sagt, og det ble brukt i flere krangler/utbrudd i lengre ettertid. Fordi han følte seg utelatt/ikke viktig nok/ikke prioritert/at han ikke hadde ting under kontroll. Ingen som møtte oss som et par ville trodd det - utenom de som kjente meg godt på forhånd og så hvor forandret jeg ble.

Han ønsket nok å gi meg mye mer frihet enn han klarte, men ble sinna på meg de gangene jeg tok han på ordet og avtalte noe med noen andre. Trolig fordi det bekreftet (i hans hode) at han ikke var sentrum. Det var ikke plass til at jeg skulle velge, jeg skulle bare ha valget i teorien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmm ja, det er jo det som bekymrer meg også, at han ikke har det så bra som han later som.... :(

Hun ringer kanskje en gang i løpet av kvelden, så det er ikke voldsomt mye. Men da vet hun jo heller ikke at han er hos oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et forhold hvor jeg har løyet om slikt......

Bare et tillegg til meg selv, jeg skammet meg veldig over situasjonene jeg var i - og ønsket ikke å forklare så mye for familie/venner heller. Så mistet meg selv i et nett av bortforklaringer og løgner fordi jeg i mitt forvirrede hode prøvde å beskytte alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okusan

Det finnes også de som legger seg til en uvane med å lyve om småting, fordi de har lært av erfaring at partneren deres ellers kommer til å blåse opp ting og ta fullstendig av.

En kamerat av meg hadde en kjæreste som var ekstremt sjalu, og det endte med at han av og til løy om hvor han var og hva han gjorde. I et nytt forhold slet han med å legge av seg den uvanen, for det var blitt så inngrodd at han løy på autopilot. Selv om den nye kjæresten hans ikke syntes det var problematisk i det hele tatt at han gikk ut med kompiser e.l.

Løgn er ikke bra i prinsippet, men det kan finnes grunner for at man av og til er nødt til å ta "en hvit en". Jeg ville ikke lagt meg borti hva din manns kamerat sier til kona. Han har nok sine grunner, og som du sier er det jo temmelig uskyldig det de gjør. Men mannen din kan kanskje spørre en gang de er på tomannshånd? Vil han ikke si noe om det, så vil han ikke, men kan jo hende han har noe mer på hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blandet meg i det, og kommer ikke til å gjøre det. Bare kommentert det en gang i forbifarten direkte til han.

Bare synes det er merkelig oppførsel....

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blandet meg i det, og kommer ikke til å gjøre det. Bare kommentert det en gang i forbifarten direkte til han.

Bare synes det er merkelig oppførsel....

TS

Du blander deg opp i det..

Enig i Ishtar sin vinkling. Menn kan sikkert erstattes med mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner dama hans som en kul dame,

Tro meg, du kjenner ikke dama hans selv om hun er kul uttad, tro meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bror som er slik. Han sier han skal på butikken og stikker innom oss eller feks foreldrene våre. Hun ringer han konstant og da sier han at han kommer snart, er ikke helt ferdig enda... Han sier også av og til at han bare "stakk innom" oss feks.

Hos de tror jeg det er at kona maser på han så snart han er ute av huset. Mens det å stikke på butikken jo er bra for AS Familien også. Det er tåpelig, jeg er enig i det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når menn lyger om små ting, lyger de også om store ting.

Har erfart dette på hardest mulig måte. Og endelig lært av det!

Generalisering er no dritt, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generalisering er no dritt, ikke sant?

Farlig å generalisere her. Det er ikke all generalisering som er dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blander deg opp i det..

Enig i Ishtar sin vinkling. Menn kan sikkert erstattes med mennesker.

Så det å kommentere kompisens oppførsel direkte til ham én gang er å blande seg? Eller blander jeg meg pga denne tråden?

Synes bare det er en snodig måte å oppføre seg på, og lurte på om noen andre har vært borti det, eller gjør det selv.

skal ikke ta saken noe videre, var bare interessant å høre fra andre, da dette har pågått i et par år nå, og (som sagt) virker så unødvendig

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så det å kommentere kompisens oppførsel direkte til ham én gang er å blande seg? Eller blander jeg meg pga denne tråden?

Synes bare det er en snodig måte å oppføre seg på, og lurte på om noen andre har vært borti det, eller gjør det selv.

skal ikke ta saken noe videre, var bare interessant å høre fra andre, da dette har pågått i et par år nå, og (som sagt) virker så unødvendig

TS

Jeg hadde brydd meg, hvorfor skulle jeg ikke det om det er en del av felles omgangskretsen? For meg ser det ut til at du prøver å unnskylde deg selv. Hvorfor skal du det? Eneste du oppnår er å sette deg selv i en vanskelig situasjon på vegne av han som faktisk lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...