Cuckold Skrevet 9. april 2012 #381 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Det hore-madonna komplekset er du bare opptatt av fordi en frigjøring fra det vil gi deg større sjangs til heftig, skitten og deilig sex med med enda flere seksuelt frigjorte kvinner Men si meg; hvorfor skal vi blir eitrende forbanna, frigjøre oss aktivt fra og gi blanke faen i om noen synes vi er horer på det åpne sexmarkedet(og diskutere det med deg i lange tråder) - men når vi generelt sett blir trashet i kraft av å være kvinner på andre områder som ikke helt angår deg like mye skal vi bare trekke på skuldrene? Nei, det er tull. For det første tror jeg hore-/madonna-tankegangen er såpass godt bekjempet i Skandinavia at det er grenser for hvor mye mer seksuelt utagerende skandinaviske jenter kan bli. Jeg heller til den oppfatning at kvinner antagelig alltid vil forbli litt mindre ivrige på dette med sex for sexens skyld enn menn, og at kvinner derfor alltid vil ha et overtak på sexrelasjonsmarkedet. Uansett hvor godt vi greier å bekjempe dobbeltmoralen som ligger i hore-/madonna-tankegangen. Hadde jeg ment at det er verre for kvinner å lese at en bitter mann skriver "alle kvinner er horer" på KG enn å spre bena og la en mann som ser på seksuelt frigjorte jenter som horer få pule akkurat henne, ville jeg selvsagt hatt stor forståelse for din prioritering av engasjement. Men siden jeg oppfatter det omvendt, at det å slippe en slik mann til er mye mer alvorlig og mer krenkende i tillegg til at det faktisk bidrar til å gjøre menn med slike holdninger skadeløse slik at de selv slipper å være med å betale prisen for sitt eget kvinnesyn, finner jeg hele problemstillingen din ganske snudd på hodet. Endret 9. april 2012 av Cuckold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 9. april 2012 #382 Del Skrevet 9. april 2012 Ikke sinne og aggresjon, men hva man velger å gjøre med det. Hvis folk ha psykiske problemer får de oppsøke psykolog, ikke forpeste KG. Du mener det er fritt frem å rane banker, voldta, slå bed folk også bare fordi man har hatt det vanskelig tidligere i livet? Så, da kan jeg konstantere at du mener at alle mennesker skal klare seg helt på egenhånd og at om noen sliter med noe så skal en la være å bry seg. for, de kan jo bare stikke innom en psykolog? Resten du skriver er så tøvete at jeg velger å ikke kommentere det noe videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 9. april 2012 #383 Del Skrevet 9. april 2012 Først av alt så skal jeg være enig med deg - og det har jeg alltid vært - i endel av de faktaene du påpeker om menns rettigheter på familiefront/læremiljø/utdannelsesvalg etc. Jeg har studert likestilling(ja, likestilling som i begge kjønn - ikke feminisme som endel her inne liker å kalle det), og dermed gått ned i endel data på disse temaene - og der har du rett. Du tar derimot helt feil når du sier det er kvinner som er "skylden" for det. Eller et slags kvinnelig perspektiv som gjør at det blir slik. Det er ikke tilfelle. Faktisk sliter en veldig med å få menn på banen til å engang diskutere sine egne rettigheter, eksempelvis ifht barnefordeling. Jeg skjønner ikke helt hvor du får inntrykket av at det er kvinner som er årsakssammenhengen her til hvorfor det har blitt slik? Du virker å knytte automatisk jente-favorisering til hvordan undervisning er lagt opp på grunnskole. Har du noengang tenkt på at det kan være et kostnadsperspektiv? Eller en kulturell årsak(disiplin var det rette, individuell vurdering var sett på som vas)? Eller andre årsaker som ligger bak - som ikke handler om at man har hatt et ønske om å favorisere jenter? Poenget er at "kvinnehatere" gjerne har en sykelig tendens til å knytte alt opp mot et kjønnsperspektiv - og er blinde for alle andre forklaringer, selv når disse åpenbart er langt mer logiske. Og når det gjelder hvordan jeg personlig løser mine utfordringer i privatlivet så har ikke jeg blitt tilbudt eller gitt rom for noe som helst, noen gang. Det var overhodet ikke rom for å lufte og ventilere noe som helst av de tingene jeg har opplevd eller ikke opplevd - og slik er det for mange. Jeg har derimot tatt et aktivt ansvar for mitt liv, slik mange andre har for sitt. Det er ingen hindring for deg og andre bitre menn/kvinner til å gjøre akkurat det samme. Psykologer har nemlig taushetsplikt. Gidder man ikke det kan man iallefall ha selvinnsikt nok til å droppe ansvarsfraskrivelse på holdninger og handlinger man faktisk selv har i voksen alder, uavhengig av hvor de engang kom fra. Igjen synes jeg der er fryktelig irriterende å bli satt under "feministen uten forståelse for menn" båsen gang på gang når jeg gjentakende i mange debatter har påpekt at jeg forholder meg til individer, ikke kjønn - og jeg også gjentakende ganger har påpekt et behov for å styrke menns rettigheter på flere plan. Ikke har jeg selv noensinne erklært meg for å være feminist heller. Det virker å gå hus forbi - og det sier meg noe om hvor mye forutbestemte holdninger man forventes å stå til ansvar for. Barnegfordelingssaker er et tema der kvinner jobber mot menn i kampen for rettferdig behandling av barn og voksne. Det er fremdeles en ryggmargsrefleks i at barn er mor sin "eiendom". Som mann møter en ennå kraftig motstand om en prøver å endre systemet, pluss at en som mann stiller veldig svakt om mor saboterer samværet. Når det komemr til skoleverket så har en nok aldri hatt som mål å favorisere jenter. Men, når det viser seg at dette er resultatet så blir guttene ett problem. I stede for å se hva som må til for å få frem det beste i guttene, så stemples de som en uting. Mens når en kommer til høyere utdanning og ser at jentene faller fra i enkelte fag så sponser en jentene med ekstra poeng, egne kurs, gratis pc'er med mer. Det er denne gjennomgansmelodien der guttene er et problem og jentene alltid skal hjelpes frem som forbanner meg og mange andre menn. Av andre ting så vil jeg igjen gjenta at det er betydelig mer stigmatiserende for en mann å gå til psykolog en for en kvinne. Spør menn om de kunne tenke seg å leve sammen med en kvinne som har gått til psykolog, og spør så kvinnene samme spørsmål om menn. Jeg vil tro at du finner det betydelig mer akseptablet for kvinner å ha oppsøkt psykolog. Videre her kan vi ha en lang debatt om samunent, vår kultur og hvordan den fører til at stadig flere føler behov for proffesjonell hjelp. Håper jeg fikk med meg alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. april 2012 #384 Del Skrevet 9. april 2012 Mysogynist, Jalp. Dere generaliserer veldig i innleggene deres. Dere nyanserer ikke i det hele tatt. Er ikke dere de første til å kritisere trådstarter for generaliserende tråd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 9. april 2012 #385 Del Skrevet 9. april 2012 Igjen så kommer det innlegg som vrir dette om til hvor fæle kvinner er, fremfor å ta tak i trådens tema. OK, jeg prøver igjen! Det er så mange menn her inne som tydeligvis hater kvinner, ser ned på dem, er bitre og fordomsfulle. Skjærer alle kvinner over en kam, og har kun negative tanker om kvinner generelt. Jeg har to spørsmål til dere, og ønsker veldig ærlige svar: Jeg er helt uenig i påstanden din. Det er ikke så mange menn her inne som tydeligvis hater kvinner - mener jeg. Derimot er KG nok en gang utsatt for enkelte idioter som har litt for god tid når det er ferie og fyrer av endel usmakeligheter fra hofta. Det synes jeg vi andre skal heve oss over. Videre er det ingen tvil om at enkelte brukere fremstår som bitre, fordumsfulle og har en lei tendens til å rakke ned på kvinner (eller brukere her inne). 1. Hvorfor er dere på KVINNEguiden? 2. Hva har skapt dette hatet og forakten dere har for kvinner? 1. Tipper de det gjelder simpelthen fryder seg og blir ganske så fornøyde når de sitter bak tastaturanonymiteten sin og fyrer av. Litt som med voldelige dataspill og gutturale utrop når de prikker inn "headshot" på en eller annen fiktiv fiende. 2. Dårlig oppvekst, mangelfull omsorg og oppfølging, bitter fordi han aldri fikk den han var forelska i eller ble dumpa av en han gjerne skulle hatt tilbake? Jeg er oppgitt og lei av å lese nedsettende, generaliserende og foraktfulle innlegg av en del menn her inne. Kjenner meg veldig lite igjen i dem, og tror jeg har veldig mange med meg i akkurat det. Jeg blir også oppgitt av nedsettende og foraktfulle innlegg men mener bestemt at dette på ingen måte kan reserveres mannlige KG brukere. Snarere tvert imot. Kjønn spiller egentlig mindre rolle i den konteksten - mener jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. april 2012 #386 Del Skrevet 9. april 2012 Mysogynist: Mange kvinner er helt på jordet når det gjelder barnefordeling. De har brukt sin posisjon og det at enkelte såkalt sakkyndige har en vrangforestilling om fedres omsorgsevne for alt det det (egentlig ikke) er verdt. Men dette gjelder ikke alle. Når det gjelder skole så er det enda veldig langt igjen før man tar hensyn til individuell læringsform for den enkelte elev. Alt for mange - av begge kjønn - faller utenfor i en undervisning basert på teori, pugging og stillesitting. Forhåpentligvis vil dette bli bedre etterhvert. Dersom en aksepterer den forutsetning at de mest urolige og minst i stand til å sitte stille er gutter så går dette selvsagt spesielt utover dem. Og sånn kan vi egentlig ikke ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 9. april 2012 #387 Del Skrevet 9. april 2012 Mysogynist, Jalp. Dere generaliserer veldig i innleggene deres. Dere nyanserer ikke i det hele tatt. Er ikke dere de første til å kritisere trådstarter for generaliserende tråd? Jeg snakker på gruppenivå, da blir ting nødvendigvis generelt. Det blir litt i overkant slitsomt å diskutere hvert eneste individ som definerer seg som kvinne, synes du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 9. april 2012 #388 Del Skrevet 9. april 2012 Mysogynist: Mange kvinner er helt på jordet når det gjelder barnefordeling. De har brukt sin posisjon og det at enkelte såkalt sakkyndige har en vrangforestilling om fedres omsorgsevne for alt det det (egentlig ikke) er verdt. Men dette gjelder ikke alle. Når det gjelder skole så er det enda veldig langt igjen før man tar hensyn til individuell læringsform for den enkelte elev. Alt for mange - av begge kjønn - faller utenfor i en undervisning basert på teori, pugging og stillesitting. Forhåpentligvis vil dette bli bedre etterhvert. Dersom en aksepterer den forutsetning at de mest urolige og minst i stand til å sitte stille er gutter så går dette selvsagt spesielt utover dem. Og sånn kan vi egentlig ikke ha det. Da kan vi i det minste konstantere at vi er enige dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. april 2012 #389 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg snakker på gruppenivå, da blir ting nødvendigvis generelt. Det blir litt i overkant slitsomt å diskutere hvert eneste individ som definerer seg som kvinne, synes du ikke? Det går an å si "noen kvinner" istedenfor "kvinner". Det er en fin regel å rette seg etter - spesielt i en tråd der en har anklaget "motparten" for generaliseringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. april 2012 #390 Del Skrevet 9. april 2012 Da kan vi i det minste konstantere at vi er enige dette! Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 9. april 2012 #391 Del Skrevet 9. april 2012 Det går an å si "noen kvinner" istedenfor "kvinner". Det er en fin regel å rette seg etter - spesielt i en tråd der en har anklaget "motparten" for generaliseringer. Om du følger med så gjør jeg da det. I alle fall som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 9. april 2012 #392 Del Skrevet 9. april 2012 Leser du aviser og hører på radio? Det kan nemlig virke som om du ikke gjør det utfra dette utsagnet ditt. Voldtektsdebatten i medier - og da mener jeg ikke bare kommentarfeltene, men utsagn diverse offentlige personer har kommet med oppigjennom etter voldtektsbølger - samt undersøkelser som viser hvilke holdninger menn har til voldtekt og skyld, sier meg at dette bør tillegges enormt stor vekt, prioritering og alvor. Det går da altså overraskende mange unge menn(unge menn er overrepresentert i statistikken på dette) rundt og 1; forklarer voldtekt med korte skjørt og "tøsete" atferd 2; mener kvinnen er ansvarlig(og aller helst kun vil diskutere denne sammenhengen i debatt etter debatt) og - 3; implisitt og som direkte følge av de to forrige resonnementene mener menns seksualitet beror på ukontrollerbare, primale og destruktive mønstre for tilfredsstillelse - altså at menn er født potensielle voldtektsmenn. Dette er ikke min personlige mening, det er statistisk beviselig - både kvalitativt og kvantitativt. Og det er særdeles alvorlig. Det er alvorlig at debatter har slike vinklinger, og fremstillingen av kjønn, både kvinnen(hun fortjener det) og mannen(ukontrollerbar potensiell voldtektsmann) skal få vokse frem. Så til mitt neste poeng for å vise til innledningen: hva er en åpenbar ting som skiller oss og den yngre generasjonen? Svar: Å vokse opp med sosiale medier(og internett forøvrig) som kommunikasjonform, påvirkning og informasjoninnhenting. Tror du det kan være en sammenheng mellom den yngre generasjonen - og holdninger som spres på nett? Det tror jeg. (Jeg har lyst å være litt useriøs og sleivete og si at du må logge deg av artikkelskrivingen din om sexrelasjonsmarkedet på sukker.no og hoppe over på dagsaktuelle medier - men jeg vet du nok leser mye og mangt og skal derfor heller oppfordre deg til å åpne øynene for det som faktisk står der.) Ja, jeg er enig i at dette er alvorlig. Men du utelater noe vesentlig. Du framstiller det som om det kun er menn eller unge menn og mannsmiljøer som har disse holdningene. Det er konkret feil. Det finnes mange mødre og kvinner rundt omkring i en del konservative miljøer som mener at unge kvinner med utagerende sexuell atferd kan takke seg selv for å bli voldtatt. Jeg synes det også er alvorlig og det kan faktisk indikere HVOR en del av disse holdningene kommer fra. For de har et opphav et sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 9. april 2012 #393 Del Skrevet 9. april 2012 Jalp særskilt er virkelig en av de mest dyktige jeg noensinne har vært borti til å unngå direkte spørsmål for enhver pris når det ikke passer sammen med hans argumentasjon. Da bare valser han glatt forbi - og kommer med det samme greiene om at "ingen gidder høre på oss, mannshat blablablablabla". Jeg aner faktisk ikke hva du snakker om. Men det er sikkert fordi jeg er dum. Hva er det du lurer på da, kvinne. Spør, (og spar meg for flåseriet, ok?) så skal jeg besvare alt du måtte lure på. Men jeg kan ikke garantere at du vil like alle svarene, for politisk korrekt for å tekkes kvinner her inne vil du ikke oppleve at jeg noen gang kommer til å bli. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 9. april 2012 #394 Del Skrevet 9. april 2012 Det går an å si "noen kvinner" istedenfor "kvinner". Det er en fin regel å rette seg etter - spesielt i en tråd der en har anklaget "motparten" for generaliseringer. Det har jeg forsøkt å være nøye med, men har det glippet noe sted, så vis meg det. Og da skal jeg beklage. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. april 2012 #395 Del Skrevet 9. april 2012 Ja, jeg er enig i at dette er alvorlig. Men du utelater noe vesentlig. Du framstiller det som om det kun er menn eller unge menn og mannsmiljøer som har disse holdningene. Det er konkret feil. Det finnes mange mødre og kvinner rundt omkring i en del konservative miljøer som mener at unge kvinner med utagerende sexuell atferd kan takke seg selv for å bli voldtatt. Jeg synes det også er alvorlig og det kan faktisk indikere HVOR en del av disse holdningene kommer fra. For de har et opphav et sted. Kjære vene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 9. april 2012 #396 Del Skrevet 9. april 2012 Kjære vene. Og poenget ditt var? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 9. april 2012 #397 Del Skrevet 9. april 2012 Nå får du komme deg ut av teoriverdenen din og aksepter at erfaringer og oppfatninger kan være valide selv om de ikke akkurat samsvarer med dine. I min verden er det slik at kvinner generelt som oftest skyr å snakke om disse tingene og her på KG er inntrykket det samme, men med noen hederlige unntak. Hver gang det skrives noe om dette er man svært påpasselig med å slå ned på det med verbale angrep og nulltoleranse for at verden faktisk kan oppleves på en annen måte. Men i steden for å ta innover seg at verden faktisk kan oppleves slik for mange, så fortsetter du å messe om at mine og andres oppfatninger og opplevelser av dette ikke eksisterer. Det er respektløst og du stiller deg selv i et dårlig lys når du fornekter at det finnes sterke motkrefter som mange av oss menn møter i det daglige. I stedenfor å vise til tråder jeg skulle ha lest her inne på KG så er det slik at mange av oss lever et liv utenfor dette forumet og vi trenger faktisk bare vise til hvordan verden er i realiteten. Men dette underkjennes konsekvent og man får alltid et stempel enten som misogynist, sutrende, bitter eller "sint mann" hvis man er så frekk å påvise sider ved dette samfunnet som ikke er som de burdte. Det virker mot sin hensikt hver eneste gang du forsøker å overbevise meg om at jeg bare ser fiktive konspirasjoner. Det må være legitimt å snakke om strukturer som diskriminerer menn når det er legitimt å gjøre det når kvinner diskrimineres. Men jeg fastholder at store deler av den kvinnelige befolkningen helst vil fortie den volden, de overgripene og det grumset kvinnekjønnet står for. På den måten mister "kvinnesaken" stadig mer troverdighet og menn vil i økende grad slutte å støtte opp om kampen om rettferdighet for kvinner fordi vi jo ser at kvinner kun har blikk for seg selv og sitt og driter i alle med "feil" kjønn. Og jeg vil anbefale deg å se nærmere på måten du kommuniserer påstandene dine på, for jeg opplever at du bagatelliserer, fornekter og underslår svært mange av de problemene menn opplever i det daglige. På den måten vil argumentasjonen din bli irrelevant. Her inviteres vi til debatt om dårlig oppførsel, kvinnehat o.s.v. men blir møtt med et lavmål som burdte vært adressert av flere enn meg. Jeg vet ikke hvor mange ganger det er skrevet om "bitre, sinte menn, misogynister i denne tråden, men det viser tydelig at mange av de som skriver her mangler grunnleggende innsikt i hvordan man forholder seg til andre med et minimum av respekt og for å være helt konkret og tydelig så er mange av dere på akkurat samme nivå i debattatferd som de "kvinnehaterne" dere nå skal ta en gang for alle. Det må være mulig å forlange at man legger seg på en høyere standard enn det man kritiserer kvinnehaterne for å være på. Jeg mener det er debattanter i denne tråden som har sunket svært dypt og som legger seg akkurat på samme nivået som "kvinnehaterne". Dette gidder ikke jeg lenger. Har det bikka over for deg? Det var da et sjeldent fornærmende og usaklig innlegg til å være fra deg. Og du snakker om respekt?! Jeg har aldri noensinne fornektet at det finnes motkrefter som menn møter i det daglige, og jeg gjør det heller ikke i det innlegget du siterer. Du skriver om å sette seg i dårlig lys, er det da så smart å kontre en påstand om at man har en hang til å forvrenge virkeligheten noe med å forvrenge virkeligheten noe? Og at jeg fornekter og underslår at menn har problemer? Min interesse for menns utfordringer er jo grunnen til at jeg i det hele tatt er interessert i denne økende tendensen med "sinte menn" (det er forøvrig et relevant begrep for å beskrive noe, ikke et stikk til menn generelt! Og det samme gjelder ordet bitter!!). Men du er så utrolig ivrig etter å putte folk inn i båsene dine. Hver gang noen er uenig i eller nyanserer noe du skriver om mannesaker så ser du ikke argumentet, du ser en kvinne, og du vet jo godt fra før av hvorfor en kvinne er uenig med en påstand om menn. Faktisk bedre enn vi selv gjør. Og denne offermentaliteten begynner å bli litt gammel forresten! Vi kunne jo diskutert opp og ned i mente om kvinner går til usaklig angrep på alle menn som ytrer noe om menns kår, eller om kanskje menn som får en på trynet hver gang de tar opp temaet burde vurdere å gå litt inn i seg selv. MEN: Denne tråden handler ikke om de menn som sitter stille på bakerste benk og ydmykt og respektfullt rekker opp en skjelvende hånd og ytrer sin saklige mening for så å bli halshugd av disse djevelske kvinnemenneskene. Den handler heller ikke om slike som deg, som jeg synes kan være i grenseland av og til når det gjelder generaliseringer/forutinntatthet. Og den handler iallefall ikke om meg, dette er et fenomen som er synlig med det blotte øye så dine spekulasjoner rundt dine diskusjonspartneres motiver eller hvorvidt de er nedlatende er faktisk i så måte irrelevant. Denne tråden handler om menn som er helt forjævlig generaliserende og frekke i utgangspunktet fordi de har det å spytte hele kvinnekjønnet i trynet verbalt som eneste mål for å poste innlegg her 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 9. april 2012 #398 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Ja, jeg er enig i at dette er alvorlig. Men du utelater noe vesentlig. Du framstiller det som om det kun er menn eller unge menn og mannsmiljøer som har disse holdningene. Det er konkret feil. Det finnes mange mødre og kvinner rundt omkring i en del konservative miljøer som mener at unge kvinner med utagerende sexuell atferd kan takke seg selv for å bli voldtatt. Jeg synes det også er alvorlig og det kan faktisk indikere HVOR en del av disse holdningene kommer fra. For de har et opphav et sted. Wow. Tenke seg til at en samfunnstruktur kan være et resultat av noe BEGGE kjønn gjør, og påvirker individer av BEGGE kjønn. Jeg tipper norah vet dette, og synes det er like problematisk at disse holdningene finnes hos kvinner. Problemet er jo at de finnes i samfunnet, punktum. Og akkurat som kvinner alltid har deltatt aktivt i sin egen undertrykkelse i kraft av at man er barn av sin kultur osv så har også menn vært en del av å skape, opprettholde og endre kjønnstrukturene som vi har hatt før og som vi har nå. Skjevheter blant kjønn fungerer bare ikke sånn at to grupper omtrent sitter på hvert sitt rom og planlegger hva de skal gjøre for å slå den andre! Edit: Hvem som opprinngelig har skylda er forøvrig heller ikke det mest interessante, ei heller mener jeg personlig at man kan gi et helt kjønn skylda for noe som helst (og samtidig frita det andre kjønn all skyld for noe). Det som er interessant er at f.eks. det at alle kvinner er horer (kjedelig eksempel, men go with it) er noe som forblir i bevisstheten til både kvinner og menn som vokser opp så lenge det blir gjentatt og vedtatt som sannhet igjen og igjen. Og kvinnehaterne er med på å gjøre dette, derfor er det problematisk å holde på sånn. Endret 9. april 2012 av Cuntzilla 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 9. april 2012 #399 Del Skrevet 9. april 2012 Cuntzilla: Her er det du etterspør. Hvorfor denne gjentatte insisteringen på at man ønsker å tie om vold og mishandling fra kvinner? Jeg vet ikke hvilken planet du bor på, men på min så er det ingen som legger fingra mellom når det snakkes om dette problemet. Du gjør som vanlig iherdige forsøk på å fornekte at den oppfatningen jeg har fått på min "planet" ikke eksisterer. Akkurat det har gjenntatt seg flere ganger, både i denne tråden og i andre lignende tråder. Du påstår at det jeg opplever ikke er sant. Det som skjer på min planet er i grunnen bare forvrengninger i mitt hode, ikke sant? Og det som skjer på din planet er sannheten. Så hvorfor denne "gjenntatte insisteringen"? Det er den virkeligheten jeg opplever. Det er min virkelighet og det minste du kan gjøre når det inviteres til debatt er å respektere at ikke alle lever på din planet. Derfor opplever jeg det du skrev som respektløst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 9. april 2012 #400 Del Skrevet 9. april 2012 Wow. Tenke seg til at en samfunnstruktur kan være et resultat av noe BEGGE kjønn gjør, og påvirker individer av BEGGE kjønn. Jeg tipper norah vet dette, og synes det er like problematisk at disse holdningene finnes hos kvinner. Problemet er jo at de finnes i samfunnet, punktum. Nettopp. Så hvorfor skal det (som vanlig) ikke nevnes at grumset finnes hos begge kjønn og at negative holdninget til kvinnekjønnet ikke nødvendigvis stammer fra mannskulturer alene? Det ble åpenbart veldig feil (og politisk ukorrekt) å påpeke dette, men jeg skjønner faktisk ikke hvorfor. Jeg kunne jo antydet at det har noe med at noen kvinner ikke liker å snakke om slikt, men da flyr du vel i flint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå