Gå til innhold

Han har kode på telefonen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er vel ikke om han stoler på deg, men mer: Stoler du på ham? :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit nok det, men det løser ikke det faktum at han ikke stoler på meg..

TS

Det løser stokkeproblemet. Spiller man kabal med kort (også kalt irl-kabal), går store deler av tiden med til stokking.

:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel ikke om han stoler på deg, men mer: Stoler du på ham? :sjenert:

Har forferdelig lyst å stole på han, og gjør alt jeg kan for å klare det. Men etter å ha opplevd at tidligere forhold har gått i vasken på grunn av utroskap er det utrolig vanskelig å bare legge seg flatt for en ny person, og stole helt på han. Det gjør det ikke så veldig mye lettere at han skjuler ting på denne måten.

Jeg veit han ikke har mail på telefonen sin, bare så det er nevnt. Han har ikke den type yrke, for å si det sånn, og visst de vil ha tak i hverandre så ringer de til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt rart at han skifter kode så ofte. Enten så skjuler han noe eller så har han store problemer med å stole på deg.

Jeg hadde spurt han rett ut.

Et par skal da heller ikke behøve å spørre hverandre om å låne telefonen. Jeg bruker da min mann sin hvis min ikke er tilgjengelig akkurat da. Blir jo ikke noen sure miner av den grunn. Jeg hadde reagert veldig om han plutselig nektet meg å låne den og skifte kode i ett sett. (nå har han ikke kode da)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt rart at han skifter kode så ofte. Enten så skjuler han noe eller så har han store problemer med å stole på deg.

Jeg hadde spurt han rett ut.

Et par skal da heller ikke behøve å spørre hverandre om å låne telefonen. Jeg bruker da min mann sin hvis min ikke er tilgjengelig akkurat da. Blir jo ikke noen sure miner av den grunn. Jeg hadde reagert veldig om han plutselig nektet meg å låne den og skifte kode i ett sett. (nå har han ikke kode da)

Jeg har spurt han mange ganger om dette. Har også fortalt han at det både irriterer og sårer meg. Da bare ler han. Som om han gjør det bare for å plage meg. Tror ikke han helt forstår hvor mye dette faktisk sårer meg.. :(

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt han mange ganger om dette. Har også fortalt han at det både irriterer og sårer meg. Da bare ler han. Som om han gjør det bare for å plage meg. Tror ikke han helt forstår hvor mye dette faktisk sårer meg.. :(

Ts

Hvis kjæresten min var så opphengt i telefonen min som det høres ut som om du er ville jeg også blitt litt paranoid...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt greit at han har kode på telefonen sin, for all del. Men det er jo SÅ viktig at jeg ikke får hvite hva koden er.

Og får deg er det SÅ viktig å få vite hva koden er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og får deg er det SÅ viktig å få vite hva koden er?

For meg er det snakk om at han viser meg tillit. Jeg har sagt det klart og tydelig at jeg ikke kommer til å gjøre noe som jeg selv hadde sett på som å gå over streken på privatlivet.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig privat som person, men det betyr ikke at jeg ikke er til å stole på. Jeg vil ikke at kjæresten min skal se hva jeg har lest og kommentert på her på Kvinneguiden bl.a. Sletter alltid leserloggen og rydder vekk private ting når han kommer. Jeg har kode på telefonen min, men det var etter oppfordring fra kjæresten. Det har egentlig aldri bekymret meg at noen skal snoke på den, på samme måte som det ikke ville falt meg inn å snoke på kjærestens tlf.

Jeg synes det er viktig å gi hverandre litt rom og privatliv. Vi er også alle veldig forskjellige mht hvor grensene går for hva vi ønsker å dele og med hvem. Det er viktig å respektere dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart, og jeg hadde ikke synes det var greit. På kg snakkes det sååå mye om rett til privatliv, at kjærestene ikke har noe med meldingene og facebooken til hverandre. Jeg er uenig, jeg vet dere kommer til å klikke nå. Men dersom man ikke har noe å skjule, hvorfor er det da så krise om noen ser mobilen eller facebooken? Både jeg og min kjre har kode p telefonen, men vi vet hverandres koder. Jeg går ikke inn å snoker på mobilen hans, men dersom jeg ikke finner min låner jeg hans telefon og ringer til min eller andre. At han er så ekstrem at han skifter koden synes jeg virkelig er et dårlig tegn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillit er jo ikke noe man bare får, men noe man må gjøre seg fortjent til.

Du vil at han skal vise deg tillit, men du viser jo ikke ham tillit når du ikke tolerer at han koder telefonen sin?

Håper du forstår hva jeg mener.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart, og jeg hadde ikke synes det var greit. På kg snakkes det sååå mye om rett til privatliv, at kjærestene ikke har noe med meldingene og facebooken til hverandre. Jeg er uenig, jeg vet dere kommer til å klikke nå. Men dersom man ikke har noe å skjule, hvorfor er det da så krise om noen ser mobilen eller facebooken? Både jeg og min kjre har kode p telefonen, men vi vet hverandres koder. Jeg går ikke inn å snoker på mobilen hans, men dersom jeg ikke finner min låner jeg hans telefon og ringer til min eller andre. At han er så ekstrem at han skifter koden synes jeg virkelig er et dårlig tegn.

Du hadde ikke hatt noe i mot at kjærsten min fikk vite den største hemmeligheten din heller da? Som vi skrev om på facebook chaten? Gjør ikke noe at min kjærste vet det??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke hatt noe i mot at kjærsten min fikk vite den største hemmeligheten din heller da? Som vi skrev om på facebook chaten? Gjør ikke noe at min kjærste vet det??

Nja. Jo, klart det. Men om jeg har en sååå stor hemmelighet skriver jeg ikke om det på chatten som regel, da er det best å snakke sammen i virkeligheten eller på skype. Men poenget mitt er jo ikke at det er greit å snoke, men jeg synes det er et varsel tegn at kjæresten er så beksyttende ovenfor telefonen sin. Men dersom man stoler på partneren sin synes jeg det bør være er greit å låne bort telefonen eller pcen uten å være redd for at partneren skal snoke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

For meg er det snakk om at han viser meg tillit. Jeg har sagt det klart og tydelig at jeg ikke kommer til å gjøre noe som jeg selv hadde sett på som å gå over streken på privatlivet.

Ts

Dette er en smule ironisk. Han viser deg ikke tillit når han har kode på mobilen, men hva med deg når du ikke klarer å akseptere at han vil ha kode på mobilen sin?

Jeg synes det er rart, og jeg hadde ikke synes det var greit. På kg snakkes det sååå mye om rett til privatliv, at kjærestene ikke har noe med meldingene og facebooken til hverandre. Jeg er uenig, jeg vet dere kommer til å klikke nå. Men dersom man ikke har noe å skjule, hvorfor er det da så krise om noen ser mobilen eller facebooken? Både jeg og min kjre har kode p telefonen, men vi vet hverandres koder. Jeg går ikke inn å snoker på mobilen hans, men dersom jeg ikke finner min låner jeg hans telefon og ringer til min eller andre. At han er så ekstrem at han skifter koden synes jeg virkelig er et dårlig tegn.

La oss si en kompis av meg har en hard tid og lider av en depresjon. Han har betrodd seg til meg og vi snakker om det på facebookchaten. Det er meg han har betrodd seg til og ikke kjæresten min, så å gi henne tilgang til samtalen mellom meg og kompisen vil være et tillitsbrudd av meg. Det har ingenting å gjøre med at jeg ønsker å skjule noe, det handler om å respektere venner, familie og bekjente og ikke la andre enn meg (som er den de har snakket med) lese samtalene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si en kompis av meg har en hard tid og lider av en depresjon. Han har betrodd seg til meg og vi snakker om det på facebookchaten. Det er meg han har betrodd seg til og ikke kjæresten min, så å gi henne tilgang til samtalen mellom meg og kompisen vil være et tillitsbrudd av meg. Det har ingenting å gjøre med at jeg ønsker å skjule noe, det handler om å respektere venner, familie og bekjente og ikke la andre enn meg (som er den de har snakket med) lese samtalene.

Nettopp! Mobil, Facebook, e-post osv. er privat og det må man bare respektere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt han viser deg tillit burde egentlig ikke være relevant. Kanskje han har fortrolige samtaler med venner på telefonen sin; jeg har iallefall det. Jeg kan vel forsåvidt dele det meste med kjæresten, men det er jo ikke sikkert mine venner, som har tillit til meg, ønsker at jeg skal sende deres fortrolige informasjon videre. Samme kan forsåvidt sies om enkelte yrkesrelaterte samtaler.

Mener dere virkelig det er sånn at dersom man betror seg til en person som er i et forhold, så betror man seg også til vedkommendes partner samtidig? Det er jo det som blir konsekvensen av dette kravet om å ikke ha hemmeligheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette dilemmaet har ett teknisk aspekt som man ikke kom borti før i tiden. Siden mye kommunikasjon foregår via tekst idag, også mellommenneskelig kommunikasjon, vil mye av det som før kun foregikk verbalt bli tilgjengelig i tekstform, og dermed vil sensitiv informasjon bli mer tilgjengelig for "snoking".

Det er helt korrekt som mange er inne på her, at det handler ikke bare om å "lure kjæresten", men også om å la parter få beholde ett minimum av privatliv i en digital verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner akkurat hva du mener med at du blir såret for noe så lite som å ikke få koden hans. Jeg og min kjæreste er veldig åpne med hverandre, jeg har også FB-passord, mobil-koden osv. Disse kodene var ganske viktig for meg i starten av forholdet, bare for se hva han gjør, selv om jeg visste at han er en ærlig og trofast person. Han hadde ikke gitt meg disse kodene om han ikke hadde vert en trofast og ærlig person, da hadde han skjult noe.

Så personlig tror jeg kjæresten din skjuler noe. Men du må si det rett ut til kjæresten din, si at du ikke klarer å stole på han pga det, og det er det viktigste for at et forhold skal fungere.

Endret av Latinas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Ikke rart han ikke stoler på deg, spesielt med tanke på din manglende logikk.

Du har en gammel murstein av en telefon, vil gjerne spille, må låne hans, han har kode = du føler at han skjuler noe (aka utro drittsekk).

Kjøp deg en ny telefon du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Jeg hadde fått hetta hvis kjæresten min skulle bruke telefonen min.

Jeg har alt for mye snusk på den til at det tåler dagens lys. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...