Gå til innhold

Forslag til sunn, god og mettende lunsj?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Salat?

Tar jo ikke så lang tid å kutte opp salat, løk, agurk osv.

Ha i litt kylling, kanskje litt pastaskruer (det kan jo koke og avkjøles mens du gjør det andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Grovt, grovt brød (sånn du som regel bare får kjøpt hos bakeren eller hos større butikker) med et magert kjøttpålegg på med f.eks bønnespirer, rødløk, agurk eller paprika? Høres litt voldsomt ut, men sånn kjempegrovt brød holder deg mett kjempelenge. Magen får mye å jobbe med =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg putter noen kyllingfileter i ovnen om kvelden, 200 grader i 10-12 minutt (spørs på størrelsen) kjempegodt med hvitløk og sitronskall oppå :-) så får de avkjøle seg, før jeg kutter de opp i terninger og putter ca 100 gram i hver boks og har i kjøleskapet. Om morgenen tar jeg ut en boks, tar over balsamicodressing og pinjekjerner. Tar med en hel avokado som jeg kutter opp i lunsjen (holder seg ikke så bra om den blir skjørt opp på forhånd) og så kjøper jeg en sånn liten pakke med ferdigvasket salat. Ufattelig godt og enkelt og raskt om morgenen :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 egg

en desj melk

1 skive ost kuttet i biter

1 familieskinke kuttet i biter

1/4 søt paprika

en neve ruccola

piffikrydder

oregano

putt i panna, steik i fem minutter, og "take away" :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

jeg spiser mye salat til lunsj, og det er egentlig ganske raskt å lage. Og mettende, hvis man tilsetter andre ting enn grønnsaker. Kutt opp det du vil av grønnsaker dagen før, og så kan man ha i ting som kylling, skinke, pasta osv - ting som metter litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...