Gå til innhold

norske damer


Gjest tancos

Anbefalte innlegg

Det har ingenting med dette å gjøre i det hele tatt. Saken er at menn generelt har det mye vanskeligere på markedet fordi det er som oftest vi som må ta intiativ for at noe skal skje. Dere trenger ikke å gjøre det fordi hvis ikke jeg gjør det kommer det en annen å gjør det. Vi er utsatt for en helt annen konkurranse enn dere er.

Stemmer ikke. Det er mange, mange single kvinner i Norge. Grunnen til at enkelte menn må forbi tapere på kjønnsmarkedet er fordi dere sloss om de samme damene, altså de peneste. Da sier det seg selv at det ikke er nok til dere alle. Omvendt prinsesse-syndrom, egentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest .-L-.

Glemte visst ordet "selvutnevnt" inni der et sted :gjeiper:

Hårfarge, ja, men du snakker jo ikke sant når du sier at "menn gir f* i hårfarge". Og høyde. Kjenner mange menn, jeg, som absolutt ikke gir f* i noen av delene.

Høyde kan jeg si at jeg bryr meg om, men ikke hårfarge. Se for deg dette scenarioet da. Mannen har to fine damer foran seg. Hun ene er en player og holder på med mange samtidig. Hun andre vil slå seg ned å starte familie noe han også ønsker. Det er ikke hårfargen som bestemmer hvem han går etter. Det samme gjelder på byn. UTSTRÅLING er 10 ganger viktigere enn hårfarge.

Og: at kvinner "må våkne" hvis de benekter at de stiller høyere krav enn mannen. Er heller ikke sant - kjenner mange menn som stiller høyere krav enn sin partner.

Det har ikke jeg sagt. Synes folk må få stille de kravene de selv vil. Poenget til Flanør er at, og jeg kan si dette selv også. Det er faktisk ganske krevend å være bestemt. Man må ta en del konfrotasjoner og mange blir sure på en. Det er faktisk en stor påkjenning. Så er det en del som krever dette av mannen som samtidig ikke er i nærheten er bestemt selv. Dette mener vi er urettferdig.

Men når du har sagt at det er motsatt, så har jo selvfølgelig du rett, siden jeg er kvinne og derfor har semre virkelighetsoppfatning enn deg som er mann?

Eller...?

Nei, jeg har ofte feil, og sannheten er at noen menn ser på hårfarge. Hvis du ser på paradise hotel så kan jeg lett se for meg at Atle der inne som er model, ser på hårfarge. Jeg som er mer opptatt av utstråling og personlighet legger ikke så mye vekt på hårfarge. Dog, jeg liker damer med langt hår, det hadde vært en helt annen diskusjon :P. Da hadde jeg faktisk brydd meg.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

jaha, og hvorfor er det bedre å være opptatt av hårlengde enn av hårfarge egentlig?

Sier ikke at det er bedre :P. Folk må ha få sine preferanser mener no jeg så lenge de er rimelige. Hvem som definerer hva som er rimelig eller ikke, det blir en annen og vanskelig diskusjon xD

Her er mitt syn på hårlenge: Fra et biologisk perspektiv så kan et langt og sundt hår bety at damen er fruktbar.

I tillegg så syntes jeg langt hår ser mye mer feminint ut enn kort hår. Dog, jeg har mange kompiser som liker damer med kort hår. Folk har forskjellige preferanser.

At noen damer er finere med lyst hår enn med mørkt hår blir en annen diskusjon, men når jeg har to damer vedsiden av meg. Så er det absolutt ikke hårfargen som bestemmer hvem jeg velger.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Stemmer ikke. Det er mange, mange single kvinner i Norge. Grunnen til at enkelte menn må forbi tapere på kjønnsmarkedet er fordi dere sloss om de samme damene, altså de peneste. Da sier det seg selv at det ikke er nok til dere alle. Omvendt prinsesse-syndrom, egentlig.

Ja, det tror jeg også. For 2 uker siden var jeg på fest med en del folk. Der var vel egentlig alle damene like pene. Hvem som fikk oppmerksomhet gikk ikke på utseende. De damene som fikk mest oppmerksomhet var faktisk ikke de peneste damene, men de som skapte stemmning. Dersom man sitter i et hjørne på byn eller på fest og ser sur ut så er det ganske logisk at ingen kommer bort. Jeg begynnte å snakke med noen av disse damene på festen, og de hadde ingenting gøyt å komme med. Satt på en måte på et jobbintervju og svarte på spørsmål. Etter 5 minutter var det kjedelig.

På dansegulvet er det også vanskelig. Det er det i alle fall for meg. Dette fordi jeg som oftest får nei 2/3 ganger når jeg spør en dame om å danse. Dersom jeg har en dårlig dag blir jeg fort nedbrutt.

Det er ikke nødvendigvis utseende som er det avgjørende faktoren her. Klart at det er det for mange menn, men når jeg går ut så er det fordi jeg vil ha det gøyt. Da er det mye gøyere å være med en dame som lager stemmning, enn en vakker dame som ikke sier noe som helst.

Kort oppsumert så har utseende noe å si, men man kommer langt med sjarm, utstråling og ikke minst sosiale ferdigheter.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Høyde kan jeg si at jeg bryr meg om, men ikke hårfarge. Se for deg dette scenarioet da. Mannen har to fine damer foran seg. Hun ene er en player og holder på med mange samtidig. Hun andre vil slå seg ned å starte familie noe han også ønsker. Det er ikke hårfargen som bestemmer hvem han går etter. Det samme gjelder på byn. UTSTRÅLING er 10 ganger viktigere enn hårfarge.

:eeeh:

Og hvis en kvinne står overfor det samme valget(noe som dere påstår er mye mer sannsynlig), så tror du at hun vil velge mann kun ut i fra hårfarge? Eller utseende generelt?

Da kan du enda mindre om kvinner enn jeg trodde.

Endret av Maria_Marihøne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

:eeeh:

Og hvis en kvinne står overfor det samme valget(noe som dere påstår er mye mer sannsynlig), så tror du at hun vil velge mann kun ut i fra hårfarge? Eller utseende generelt?

Da kan du enda mindre om kvinner enn jeg trodde.

Hvor har jeg skrevet at kvinner gjør det?, i så fall så har jeg formulært meg feil eller dårlig. Jeg mener at kvinner har preferanser akuratt som menn. Dog, deres preferanse om at menn skal være bestemte krever faktisk veldig mye av mannen. Det er ikke så jævlig enkelt å være bestemt. Det er faktisk ganske tungt til tider.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyde kan jeg si at jeg bryr meg om, men ikke hårfarge. Se for deg dette scenarioet da. Mannen har to fine damer foran seg. Hun ene er en player og holder på med mange samtidig. Hun andre vil slå seg ned å starte familie noe han også ønsker. Det er ikke hårfargen som bestemmer hvem han går etter. Det samme gjelder på byn. UTSTRÅLING er 10 ganger viktigere enn hårfarge.

Det har ikke jeg sagt. Synes folk må få stille de kravene de selv vil. Poenget til Flanør er at, og jeg kan si dette selv også. Det er faktisk ganske krevend å være bestemt. Man må ta en del konfrotasjoner og mange blir sure på en. Det er faktisk en stor påkjenning. Så er det en del som krever dette av mannen som samtidig ikke er i nærheten er bestemt selv. Dette mener vi er urettferdig.

Nei, jeg har ofte feil, og sannheten er at noen menn ser på hårfarge. Hvis du ser på paradise hotel så kan jeg lett se for meg at Atle der inne som er model, ser på hårfarge. Jeg som er mer opptatt av utstråling og personlighet legger ikke så mye vekt på hårfarge. Dog, jeg liker damer med langt hår, det hadde vært en helt annen diskusjon :P. Da hadde jeg faktisk brydd meg.

Jo ,det har du sagt - i innlegg #50, som du påsto var deg da jeg siterte det og kalte forfatteren "trådens orakel".

Så enten snakket du ikke sant da du påtok deg ansvaret for innlegget, eller så husker du ikke hva du selv har sagt, mann! ;)

Men koselig å se at du modererer deg, du fremstår mye mer balansert her.

Btw, du er imponerende orientert om hva som foregår i Paradise Hotel. Alt jeg vet om temaet, dog, er det jeg høyst ufrivillig får tredd nedover hodet fra diverse mannfolk her på forumet. Men, hyggelig at dere har andre sider også, kan jo fort få inntrykk av at hele dagen deres går med til å være bestemte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Jo ,det har du sagt - i innlegg #50, som du påsto var deg da jeg siterte det og kalte forfatteren "trådens orakel".

Men, jeg sa jo bare at dersom han hadde gått å sagt til salgsjefen i Vella, at menn ikke bryr seg om hårfarge så hadde han blitt skutt. Dersom jeg har uttrykt at alle menn driter i hårfarge så har jeg sakt feil. Syntes jo egentlig dette temaet er ganske logisk, alle har forskjellige preferanser.

Så enten snakket du ikke sant da du påtok deg ansvaret for innlegget, eller så husker du ikke hva du selv har sagt, mann! ;)

Innlegg 50 er på min skjerm fra en dame :P, jeg skrev noe om markedsføring i innlegg 51!, så jeg vet fremdeles ikke helt hva du mener. Jeg ville bare ha på meg at jeg er et orakel jeg :). Vil ikke ta ansvar for alle andre menns ytringer!

Men koselig å se at du modererer deg, du fremstår mye mer balansert her.

Det har jo også med at jeg ikke viste at jeg må skrive korrekt/forståelig, og ha få skrivefeil for å bli tatt serriøst. Jeg har nemelig ikke disse kriteriene fordi jeg leser budskapet til sender ved å se på den rød tråden som går igjennom innlegget h*n kommer med.

Så er det heller ingen som har sakt til meg på en god måte at jeg må fikse opp i dette før jeg faktisk lagde en tråd på språkforumet selv. Jeg fikk bare påpekt skrivefeil, og det gjør meg irritert. Jeg blir ikke motivert til å rette opp språket mitt når folk gjør det på den måten.

Btw, du er imponerende orientert om hva som foregår i Paradise Hotel.

Som du sikkert har langt merke til så er jeg veldig interresert i mennesket. Det er mitt fagfelt :P. Å få se hva folk tenker og hvordan de oppfører seg rundt hverandre er veldig kjekt, i tillegg til all underholdningen. Paradise hotel er human adferdsøkologi i praksis :P

Alt jeg vet om temaet, dog, er det jeg høyst ufrivillig får tredd nedover hodet fra diverse mannfolk her på forumet.

Problemet her er egentlig misforståelser. Disse misforståelsene blir gjort av menn som ikke helt forstår damer :P. Når dere sier hvilke egenskaper dere vil ha i en mann, så tror mange menn at det er disse egenskapene som også gjør at dere blir kåt på han. Slik er det ikke. Dersom du hadde blitt kåt på alle menn som var snill med deg, ja då hadde du gått rundt å vært kåt hele dagen.

Man må klare å skille mellom hvilke egenskaper man ønsker at en partner skal ha, og hvilke egenskaper som faktisk gjør at man blir tiltrukket/kåt av/på denne personen. Det er her misforståelsen skjer etter min mening. Dere sier at dere vil ha en snill mann. Så går mannen og er snill, men ingenting skjer. Dette fordi dette med å være snill, og når man skal være snill, er veldig komplisert og man må faktisk ha gode sosiale ferdigheter for å få dette til.

Men, hyggelig at dere har andre sider også, kan jo fort få inntrykk av at hele dagen deres går med til å være bestemte ;)

Jeg er ikke så opptatt av å fremstå bestemt, matcho eller whatever folk påstår. Jeg vil komme så nærmt sannheten som mulig. Da er det viktig for meg at jeg får objektiv kritikk på mine teorier slik at jeg kan modifisere dem :)

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, du virker faktisk hyggelig du .-L-.. Og skrivefeil har jeg ennå til gode å påpeke for noen her på forumet - men skal jo ikke se bort fra at fristelsen en eller annen dag blir for stor.

Du, se igjennom de innleggene en gang til. Ble nok noe misforståelser, ja, den Wella-saken ligger etter innlegget jeg siterte.

Ha en fin kveld :):)

Endret av Flair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

He he, du virker faktisk hyggelig du .-L-.. Og skrivefeil har jeg ennå til gode å påpeke for noen her på forumet - men skal jo ikke se bort fra at fristelsen en eller annen dag blir for stor.

Du, se igjennom de innleggene en gang til. Ble nok noe misforståelser, ja, den Wella-saken ligger etter innlegget jeg siterte.

Ha en fin kveld :):)

Ha en fin kveld ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil på så mange plan at jeg ikke har ord for det. Menn gir f i hårfarge og høyde. Fargene gjør henne ikke mer eller mindre pen. Menn har ikke så søkte krav som kvinner. Kvinnfolk som benekter at de stiller høyere krav til en mann enn den mannen kommer til å gjøre til henne bør begynne å vokne.

Du sa, sa du?

:skratte:

Det er ikke noen hemmelighet at blondinger har en tendens til å få mer oppmerksomhet. Det er bare å spørre damer som har farget håret. Man kommer ofte lettere inn på nattklubber lys for å si det sånn, bare som et eksempel.

Kvinner har forkjærlighet for mørke menn, mannfolk for blonde sånn er det. Get the f*** over it! Men det er jo bare tendenser. For de fleste er det andre ting som gjelder når man virkelig legger merke til noen.

Høyde kan jeg si at jeg bryr meg om, men ikke hårfarge. Se for deg dette scenarioet da. Mannen har to fine damer foran seg. Hun ene er en player og holder på med mange samtidig. Hun andre vil slå seg ned å starte familie noe han også ønsker. Det er ikke hårfargen som bestemmer hvem han går etter. Det samme gjelder på byn. UTSTRÅLING er 10 ganger viktigere enn hårfarge.

Ja, for det er jo ikke det som er det viktigste like mye for jentene liksom. :sarkasme:

Seriøst gutter, jeg vet at dere elsker å kverulere og erte opp oss kvinnfolka her, men hvis dere har et sånt glansbilde syn på dere selv og lite selvinnsikt, er det virkelig ikke rart om dere har problemer med kvinnfolka. :klo:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"Problemene" øker proposjonalt med hvor mye tid en bruker foran speilet, og hvor mye en vil ha igjen for alt dette "arbeidet" med å ta seg ut på best mulig måte, hvis noen så aldeles ikke "ser" dette så blir det baluba og slik utstråling er en ekte viking.

Tror mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har min egen teori hvorfor menn liker blondiner, mens kvinner liker mørke menn best.

I dyreverden er det nemlig sånn, at hukjønnet har svakest farge, mens hann-kjønnet har sterkest farge. Ta for eksempel en kampfisk eller en dumpapp eller stokkand. Hannene har alltid sterkest og finest farge. Slik tror jeg ofte det er med oss mennesket også. Menn vil ha "svake" pigmenter, mens kvinner vil ha sterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest .-L-.

Ja, for det er jo ikke det som er det viktigste like mye for jentene liksom. :sarkasme:

Seriøst gutter, jeg vet at dere elsker å kverulere og erte opp oss kvinnfolka her, men hvis dere har et sånt glansbilde syn på dere selv og lite selvinnsikt, er det virkelig ikke rart om dere har problemer med kvinnfolka. :klo:

Har jeg sagt at dette ikke gjelder for menn også? Når jeg sier at noe gjelder for damer utelukker jeg ikke i samme slengen at det kan gjelde for menn også.

ARRRRRRRRRRRRG! Du dikter opp din egen sannhet. Ikke si at jeg ikke har selvinnsikt da! Frustert..

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARRRRRRRRRRRRG! Du dikter opp din egen sannhet. Ikke si at jeg ikke har selvinnsikt da! Frustert..

Jeg har ikke diktet opp en dritt!

Men visse andre her derimot.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest .-L-.

Jeg har ikke diktet opp en dritt!

Men visse andre her derimot.

Jeg har i alle fall ikke sagt at damer ikke ser på utstråling! Da liker jeg dårlig at du at jeg har sagt det! :(

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall ikke sagt at damer ikke ser på utstråling! Da liker jeg dårlig at du at jeg har sagt det! :(

Og jeg sier ikke at du har sagt det, men du , og kanskje enda mer andre her får det jammen til å høres sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Og jeg sier ikke at du har sagt det, men du , og kanskje enda mer andre her får det jammen til å høres sånn ut.

Tolker jo det sån når du skriver det som svar på mitt innlegg. Joda, jeg kan ta selvkritikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker jo det sån når du skriver det som svar på mitt innlegg. Joda, jeg kan ta selvkritikk :)

Tolke er vesentlig forskjellig fra det og komme med en uttalelse.

Osv osv :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...