Gå til innhold

Nok prinser til alle?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er det ingen som har kallt "frosker" for "...manglet et eller annet, bare var tom innpakning, holdt deg for narr, eller bare var helt vanlige og UVERDIG deg som kvinne."

Manglet et eller annet kan jeg være enig i, for man velger vel ikke en partner man skal leve resten av livet med dersom den personen ikke innehar det du ser etter i en livsledsager.

Men ellers er resten dine egne assosiasjoner og det du måtte forbinne med "frosker" som vi ikke har uttalt noe som helst om, så det sier vel egentlig mer om ditt syn på menn, enn vårt syn på dere. Eller enda viktigere: det viser hvor lite innsikt du har når det kommer til den kvinnelige tankegang (og da blir de andre påstandene dine om "oss kvinner" enda svakere).

Klart du har gode poeng. Men din evne til å se fonuften i det andre skriver er ganske så snever i denne sammenheng.

MITT poeng - som du totalt har oversett når du nå har rotet deg inn i dine egne frustrerte tanker, er at det ikke er noen vits å skape noen stor diskusjon ut av dette i et innlegg som i utgangspunktet skulle være koselig og positivt vinklet. Derfor gidder jeg heller ikke nå å svare på påstandene dine her. Jeg går tilbake til den opprinnelige diskusjonen.

Dersom dette temaet er noe du ønsker å ta videre så lag en ny tråd, så diskuterer vi heller der.

Hvis du vil vite hva hersketeknikk er så trenger du ikke lete mer: det du skriver om min manglende innsikt i kvinnelig tankegang (haha, jeg trodde ikke dette fantes jeg, for generalisering er jo en kardinalsynd på KG) og "egen frustrert tankegang" er et kroneksempel på det. Ingen argumenter whatsoever. Du tar mannen, ikke ballen. Det viser i alle fall at det jeg sa om at alt er personlig for kvinner i alle fall stemmer for deg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Hard Ride
Skrevet

Det kommer vel an på hvor kresen du er ;)

http://www.dagbladet.no/2012/03/22/tema/klikk/helse/20795484/

Hver fjerde mann på 40 år er barnløs. Og andelen øker. Samtidig som færre menn får barn, er det et økende antall menn som får flere barnekull. Hvem er disse attraktive, «resirkulerte» mennene som mange kvinner vil ha barn med?

Om det er nok prinser er muligens et godt spørsmål, når kvinner driver å har barn med de samme mennene?

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Det kommer vel an på hvor kresen du er ;)

http://www.dagbladet.no/2012/03/22/tema/klikk/helse/20795484/

Om det er nok prinser er muligens et godt spørsmål, når kvinner driver å har barn med de samme mennene?

Nå er det ikke sånn at alle barnløse menn er ufrivillig single heller da. Mange klarer rett og slett ikke å roe seg ned, mens noen ikke vil ha barn.

Skrevet (endret)

Nå er det ikke sånn at alle barnløse menn er ufrivillig single heller da. Mange klarer rett og slett ikke å roe seg ned, mens noen ikke vil ha barn.

Tror du virkelig det forklarer den vanvittige forskjellen i antallet barnløse menn vs. barnløse kvinner? Og hvordan forklarer du at andelen barnløse menn har økt så markant på bare få år? Er det plutselig mange flere menn nå enn før som ikke ønsker barn, eller som ikke klarer å roe ned?

http://morgenbladet.no/samfunn/2012/livslogndetektoren

Endret av Flanør
Skrevet

Jeg henger virkelig ikke med på dette prinsesnakket. Hva legger dere egentlig i det uttrykket der? Må jeg være rik? Ha høy sosial status? Gå i pene klær? Faktisk inneha en prinsetittel? Eller handler det om måte å oppføre seg på (gentle, modighet, romantisk eller lignende)?

Jeg mener slett ikke kverrulere her. Det skjer jo at jeg treffer damer som liker meg, men ingen har vel kalt meg "prins" enda. Tror også jeg ville føle meg noe beklemt om noen skulle gjøre det.

Fint om noen klargjør dette her for en som kanskje ikke er den skarpeste.

I tillegg lurer jeg på om alle kvinner ønsker "sin prins". Altså for min del har jeg ikke ønske om en "prinsesse". Blir jeg automatisk en frosk når jeg skriver dette her?

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Tror du virkelig det forklarer den vanvittige forskjellen i antallet barnløse menn vs. barnløse kvinner?

Jeg vet ikke hva forskjellen er, men personlig sliter jeg med å finne en mann som er villig til å etablere seg med meg.

Skrevet

Tror du virkelig det forklarer den vanvittige forskjellen i antallet barnløse menn vs. barnløse kvinner? Og hvordan forklarer du at andelen barnløse menn har økt så markant på bare få år? Er det plutselig mange flere menn nå enn før som ikke ønsker barn, eller som ikke klarer å roe ned?

http://morgenbladet.no/samfunn/2012/livslogndetektoren

Kanskje de burde slutte å være så kresne. ;-)

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Jeg henger virkelig ikke med på dette prinsesnakket. Hva legger dere egentlig i det uttrykket der? Må jeg være rik? Ha høy sosial status? Gå i pene klær? Faktisk inneha en prinsetittel? Eller handler det om måte å oppføre seg på (gentle, modighet, romantisk eller lignende)?

Jeg mener slett ikke kverrulere her. Det skjer jo at jeg treffer damer som liker meg, men ingen har vel kalt meg "prins" enda. Tror også jeg ville føle meg noe beklemt om noen skulle gjøre det.

Fint om noen klargjør dette her for en som kanskje ikke er den skarpeste.

I tillegg lurer jeg på om alle kvinner ønsker "sin prins". Altså for min del har jeg ikke ønske om en "prinsesse". Blir jeg automatisk en frosk når jeg skriver dette her?

Handler ikke om utseende, klær, personlighet eller noe sånt, er bare en metafor for det å finne mannen man har lyst til å dele livet med.

Skrevet

Selv om jeg fronter meninger på forum betyr ikke det at de gjenspeiler personlig erfaring. Tekst er ikke det samme som biografi. Innlegget ditt er typisk kvinnelig argumentasjonsmåte, hvor alle ytringer er personlige eller private. Det finnes ingen prinsippielle standpunkter for dere, alt er subjektive "betroelser", åpne eller skjulte.

Slutt med dette prinsesse-fjaset.

Jeg vet ikke hva forskjellen er, men personlig sliter jeg med å finne en mann som er villig til å etablere seg med meg.

La meg se om jeg forstår deg riktig er: fordi DU sliter med å finne en mann som vil etablere seg med deg er forklaringen på den store forskjellen mellom andelen kvinner uten barn og menn uten barn at menn ikke vil etablere seg med damene? Snakk om å passe beskrivelsen min over.

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Alle jenter fortjener en prins, men er det nok prinser til alle her i verden?

Latterlig. Alle jenter fortjener absolutt ikke en "prins, EKTE mann, perfekt mann osv". Noen få gjør kanskje det, men da må de sannelig være like bra selv.

Jeg fortjener ingenting selv..

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de burde slutte å være så kresne. ;-)

Den avateren din er virkelig ironisk. Du er da vel ikke så tjukk i huet at du går rundt og tror at menn er mer kresne enn kvinner, og dertil så mye at det forklarer hvorfor det er markant flere menn enn kvinner som er barnløse ved fylte førti år?

Skrevet

Den avateren din er virkelig ironisk. Du er da vel ikke så tjukk i huet at du går rundt og tror at menn er mer kresne enn kvinner, og dertil så mye at det forklarer hvorfor det er markant flere menn enn kvinner som er barnløse ved fylte førti år?

Jaja, jeg gjorde et godt forsøk med å bruke et lite ";-)", men det nådde tydeligvis ikke frem.

Skrevet

Handler ikke om utseende, klær, personlighet eller noe sånt, er bare en metafor for det å finne mannen man har lyst til å dele livet med.

Takk :-)

Skrevet

Jeg har forøvrig funnet min prins, uten at han er verken rik, har høy sosial status eller en dråpe blått blod i årene. Med "prins" forstår iallefall JEG det som en mann som i akkurat den kvinnens øyne er et utmerket eksemplar av menneskeslekten - og hva man anser som utmerkede kvaliteter er rimelig individuelt.

Han kommer forøvrig antagelig til å bli med på statistikken over menn over 40 som ikke har barn enda - om alt går etter planen vil han være rett over 40 når vi blir foreldre.

Kanskje menn bare får sine første barn i høyere alder nå, enn tidligere? Hvorfor er akkurat 40 satt som grense? Det er da veldig normalt i disse dager at både menn og kvinner får barn etter at de har fylt 40.

Skrevet

Prinser og prinsesser - rent pissprat!

Det finnes bare folk med individuelle styrker og svakheter.

Der noen passer bedre i sammen enn andre.

Skrevet

Jeg er en ensom prins som søker en ensom prinsesse. :roser:

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Prinser og prinsesser - rent pissprat!

Det finnes bare folk med individuelle styrker og svakheter.

Der noen passer bedre i sammen enn andre.

Slutt å ta alt så bokstavelig. Jeg synes dette var en relevant tråd. Finnes det noen for alle?

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å ta alt så bokstavelig. Jeg synes dette var en relevant tråd. Finnes det noen for alle?

Ja, det finnes noen for alle, bare de senker kravene.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det finnes ikke noen for alle.

En del er såpass sære sammenliknet med gjennomsnittet at de aldri finner noen de passer i sammen med.

Skrevet

Alle jenter fortjener en prins, men er det nok prinser til alle her i verden?

Og alle gutter fortjener en prinsesse, men er det nok prinsesser til alle her i verden? :fnise:

Jeg kan helt sikkert være en prins for noen, men hvem det er vet jeg ikke :lete:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...