Flanør Skrevet 26. mars 2012 #21 Skrevet 26. mars 2012 Jammen herregud, da. Nå må folk slutte å ta alt så bokstavelig og kverulere dritten ut av ting. Dette skulle liksom være et søtt innlegg, men selvsagt er det noen som fyrer seg opp, leker bedrevitere og skal slå ned på enhver positiv vinkling i et innlegg. Ja, dette er et debattforum, men man trenger likevel ikke stille fundamentale spørsmål om hvert eneste uskyldige lille spørsmål eller utsagn. Klarer dere ikke se at det som skrives i diverse innlegg har en større betyding enn det som faktisk blir sagt? Ikke? Da er dere lite gode til å tolke, forstå og se sammenhenger. Prinser = den rette, den man klarer å ta det store steget med, den som har feil som alle andre, men dette er feil man aksepterer og klarer å se bort ifra fordi kjærligheten man føler er sterk nok. Frosker = gjerne bra menn de óg, bare ikke mr. right for den jenta det gjelder. "...hva har dere gjort for å FORTJENE en prins? Er dere alle prinsesser liksom, bare fordi dere er kvinner? Er kvinner mer verdt enn menn som partnere og som mennesker?" "Prinsen finnes i eventyret, og eventyr er fri fantasi. Kom dere ned på planeten jorda igjen." Er det rart man blir oppgitt...? Avsporing! ...Og litt fra min side også, så da går jeg tilbake til innlegget: Det finnes en-to-tre-etc som er den perfekte drømmeprinsen, man må bare grave litt under steiner og ha massevis med tålmodighet :D Selv har jeg så vidt skimtet drømmeprinsen i horisonten, men en prinsesse hadde allerede kapret ham. Så da blir det vel enda flere frosker fremmover før mr. right snubler inn på stien min. Eller jeg snubler inn på hans... noe som er mer sannsynlig i mitt tilfelle. Hele terminologien er frastøtende og latterlig: prinsesser, prinser og frosker. Artig for menn å bli kalt frosker, hva? Og hva med kvinner som ikke viste seg å være prinsesser for oss, er de øgler de da? Nei, faktum er at det bare er kvinner som bruker disse ordene. Avskyelig er det. 2
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. mars 2012 #22 Skrevet 26. mars 2012 (endret) Hva har du gjort for å fortjene en prins? Holder det at du er kvinne? Alle prinsesser fortjener sin prins og alle prinser fortjener sin prinsesse. Virker som du har veldig dårlig selvtillit. Det har du sikkert ikke grunn til, er garantert en prinsesse som finner sin prins i deg også Endret 26. mars 2012 av _Blomsten_
Flanør Skrevet 26. mars 2012 #23 Skrevet 26. mars 2012 Alle prinsesser fortjener sin prins og aller prinser fortjener sin prinsesse. Virker som du har veldig dårlig selvtillit. Det har du sikkert ikke grunn til, er garantert en prinsesse som finner sin prins i deg også Selv om jeg fronter meninger på forum betyr ikke det at de gjenspeiler personlig erfaring. Tekst er ikke det samme som biografi. Innlegget ditt er typisk kvinnelig argumentasjonsmåte, hvor alle ytringer er personlige eller private. Det finnes ingen prinsippielle standpunkter for dere, alt er subjektive "betroelser", åpne eller skjulte. Slutt med dette prinsesse-fjaset. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #24 Skrevet 26. mars 2012 Haha Flanør! Alt en skal irritere seg over, hva?;-)
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. mars 2012 #25 Skrevet 26. mars 2012 Selv om jeg fronter meninger på forum betyr ikke det at de gjenspeiler personlig erfaring. Tekst er ikke det samme som biografi. Innlegget ditt er typisk kvinnelig argumentasjonsmåte, hvor alle ytringer er personlige eller private. Det finnes ingen prinsippielle standpunkter for dere, alt er subjektive "betroelser", åpne eller skjulte. Slutt med dette prinsesse-fjaset. Ta det med ro nå kjære deg. Jeg prøvde å skrive et positivt vinklet innlegg, skjønner ikke hvorfor alt skal tolkes i verste mening
Flanør Skrevet 26. mars 2012 #26 Skrevet 26. mars 2012 Haha Flanør! Alt en skal irritere seg over, hva?;-) Ja, ikke sant? Jeg forbereder meg bare på alderdommen som en gammel grinebiter. Men dette prinsessetullet er det faktisk grunn til å irritere seg over, samme med kvinnelig spekulering i dårlig selvtillit og andre juicy *hviske, tiske* PRIVATE BETROELSER (er en grunn til at damer sitter på benken og hvisker ting til bestevenninna si, eller at dere liker sladder og kjendisstoff så godt).
Flanør Skrevet 26. mars 2012 #27 Skrevet 26. mars 2012 Ta det med ro nå kjære deg. Jeg prøvde å skrive et positivt vinklet innlegg, skjønner ikke hvorfor alt skal tolkes i verste mening Ok, men når ble dårlig selvtillit noe positivt?
Silfen Skrevet 26. mars 2012 #28 Skrevet 26. mars 2012 Ja, ikke sant? Jeg forbereder meg bare på alderdommen som en gammel grinebiter. Men dette prinsessetullet er det faktisk grunn til å irritere seg over, samme med kvinnelig spekulering i dårlig selvtillit og andre juicy *hviske, tiske* PRIVATE BETROELSER (er en grunn til at damer sitter på benken og hvisker ting til bestevenninna si, eller at dere liker sladder og kjendisstoff så godt). Nåh, nåh, generalisering, generalisering.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. mars 2012 #29 Skrevet 26. mars 2012 Ok, men når ble dårlig selvtillit noe positivt? Det positive var jo at jeg skrev at du antakeligvis ikke hadde grunn til å ha dårlig selvtillit. Men skjønner nå at jeg tok feil da, du vet jo best selv hvor god selvtillit du har. Jeg er virkelig ikke i humør til å krangle i dag, så tolk meg i beste hensikt
Flanør Skrevet 26. mars 2012 #30 Skrevet 26. mars 2012 Det positive var jo at jeg skrev at du antakeligvis ikke hadde grunn til å ha dårlig selvtillit. Men skjønner nå at jeg tok feil da, du vet jo best selv hvor god selvtillit du har. Jeg er virkelig ikke i humør til å krangle i dag, så tolk meg i beste hensikt Ok, får krangle en annen dag da :-)
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. mars 2012 #31 Skrevet 26. mars 2012 (endret) Ok, får krangle en annen dag da :-) Det kan vi godt. I dag har jeg mer enn nok å gjøre med å lete etter min prins Endret 26. mars 2012 av _Blomsten_
Flanør Skrevet 26. mars 2012 #32 Skrevet 26. mars 2012 Det kan vi godt. I dag har jeg mer enn nok å gjøre med å lete etter min prins Håper du finner ham da, enten han nå er prins eller bare en vanlig chap.
floony Skrevet 26. mars 2012 #33 Skrevet 26. mars 2012 Hele terminologien er frastøtende og latterlig: prinsesser, prinser og frosker. Artig for menn å bli kalt frosker, hva? Og hva med kvinner som ikke viste seg å være prinsesser for oss, er de øgler de da? Nei, faktum er at det bare er kvinner som bruker disse ordene. Avskyelig er det. Wow. OK, så la meg oppsummere: Her skrives det om frosker, prinser og prinsesser. Disse ordende, da spesielt denne sammenlikningen mellom menn og frosker, finner du avstøtende og avskyelig. Greit nok, jeg kan sitte her å kalle deg overfølsom og kverulerende, men vi kommer ingen vei med det og du blir enda mer irritert og føler deg truffet. Så om du ble støtt eller såret, så for all del: unnskyld. Men la meg påpeke at vi kvinner i dette innlegget ikke på noen måte har fornærmet dere menn ved å generalisere (rent bortsett fra disse hovedkategoriene frosk/prins), tråkke dere ned, forkaste det dere sier som fjas, komme med nedverdigende påstander om deres kjønn og de prinsipper dere innehar, deres argumentasjons- og diskusjonsmåte, etc. Nei, denne type hersketeknikk er det du som står for så konklusjonen er at vi i bunn og grunn har alt på det rene, mens de store ytringstabbene ligger hos DEG.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 26. mars 2012 #34 Skrevet 26. mars 2012 Flanør, er dette din måte å si at du ikke er Prince Charming på? 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. mars 2012 #35 Skrevet 26. mars 2012 Håper du finner ham da, enten han nå er prins eller bare en vanlig chap. Takk for det du!
Flanør Skrevet 26. mars 2012 #36 Skrevet 26. mars 2012 Wow. OK, så la meg oppsummere: Her skrives det om frosker, prinser og prinsesser. Disse ordende, da spesielt denne sammenlikningen mellom menn og frosker, finner du avstøtende og avskyelig. Greit nok, jeg kan sitte her å kalle deg overfølsom og kverulerende, men vi kommer ingen vei med det og du blir enda mer irritert og føler deg truffet. Så om du ble støtt eller såret, så for all del: unnskyld. Men la meg påpeke at vi kvinner i dette innlegget ikke på noen måte har fornærmet dere menn ved å generalisere (rent bortsett fra disse hovedkategoriene frosk/prins), tråkke dere ned, forkaste det dere sier som fjas, komme med nedverdigende påstander om deres kjønn og de prinsipper dere innehar, deres argumentasjons- og diskusjonsmåte, etc. Nei, denne type hersketeknikk er det du som står for så konklusjonen er at vi i bunn og grunn har alt på det rene, mens de store ytringstabbene ligger hos DEG. Hersketeknikk? Jeg forsøker ikke å herske over noen, jeg sier bare min mening om prinsesse-fjas. Og, ja selv du må innrømme at det er noe fjas. Det er ikke bare 1 person i verden som er "den rette", eller en håndfull. Det er mange, mange som er "rett" for deg. Mens dette prinsessetullet er noe dere er blitt oppflasket på og fremdeles tror på. Mitt råd til deg er å se mindre på Disney. Og ja, når du kaller menn frosker så betyr det at de først fremstod som mulige prinser, men så fant du ut at de manglet et eller annet, bare var tom innpakning, holdt deg for narr, eller bare var helt vanlige og UVERDIG deg som kvinne. For som kvinne fortjener du bare det beste, ikke sant? Når det gjelder det med kvinnelig argumentasjonsmåte er dette noe jeg har observert, ofte på KG. Har man en mening om ditt eller datt, og spesielt hvis det er noe negativt om kvinner, så tolkes det automatisk som at en er bitter, ikke har draget, ikke lykkes i livet. Mao: alt er biografi, alt er personlig. Selv du som kvinne har da sett dette?
Flanør Skrevet 26. mars 2012 #37 Skrevet 26. mars 2012 Flanør, er dette din måte å si at du ikke er Prince Charming på? Jeg er en firfisle. Eller en øgle. Eller en ekkel liten mikrobe. Forskjellen mellom meg og dere er at jeg innrømmer det, og det gjør ikke dere. Dere er ikke et hår mer aristokratisk eller nobel eller bedre enn hva jeg er.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 26. mars 2012 #38 Skrevet 26. mars 2012 Jeg er en firfisle. Eller en øgle. Eller en ekkel liten mikrobe. Forskjellen mellom meg og dere er at jeg innrømmer det, og det gjør ikke dere. Dere er ikke et hår mer aristokratisk eller nobel eller bedre enn hva jeg er. Hvis du er en firfisle eller øgle så vil jeg tørre å påstå at jeg er bedre enn deg Og jeg regner med at du skjønner at når noen skriver at de vil ha en prins, så mener de vel ganske enkelt at de ønsker seg en bra mann. Er ikke det lov heller, da? 1
floony Skrevet 26. mars 2012 #39 Skrevet 26. mars 2012 Hersketeknikk? Jeg forsøker ikke å herske over noen, jeg sier bare min mening om prinsesse-fjas. Og, ja selv du må innrømme at det er noe fjas. Det er ikke bare 1 person i verden som er "den rette", eller en håndfull. Det er mange, mange som er "rett" for deg. Mens dette prinsessetullet er noe dere er blitt oppflasket på og fremdeles tror på. Mitt råd til deg er å se mindre på Disney. Og ja, når du kaller menn frosker så betyr det at de først fremstod som mulige prinser, men så fant du ut at de manglet et eller annet, bare var tom innpakning, holdt deg for narr, eller bare var helt vanlige og UVERDIG deg som kvinne. For som kvinne fortjener du bare det beste, ikke sant? Når det gjelder det med kvinnelig argumentasjonsmåte er dette noe jeg har observert, ofte på KG. Har man en mening om ditt eller datt, og spesielt hvis det er noe negativt om kvinner, så tolkes det automatisk som at en er bitter, ikke har draget, ikke lykkes i livet. Mao: alt er biografi, alt er personlig. Selv du som kvinne har da sett dette? Her er det ingen som har kallt "frosker" for "...manglet et eller annet, bare var tom innpakning, holdt deg for narr, eller bare var helt vanlige og UVERDIG deg som kvinne." Manglet et eller annet kan jeg være enig i, for man velger vel ikke en partner man skal leve resten av livet med dersom den personen ikke innehar det du ser etter i en livsledsager. Men ellers er resten dine egne assosiasjoner og det du måtte forbinne med "frosker" som vi ikke har uttalt noe som helst om, så det sier vel egentlig mer om ditt syn på menn, enn vårt syn på dere. Eller enda viktigere: det viser hvor lite innsikt du har når det kommer til den kvinnelige tankegang (og da blir de andre påstandene dine om "oss kvinner" enda svakere). Klart du har gode poeng. Men din evne til å se fonuften i det andre skriver er ganske så snever i denne sammenheng. MITT poeng - som du totalt har oversett når du nå har rotet deg inn i dine egne frustrerte tanker, er at det ikke er noen vits å skape noen stor diskusjon ut av dette i et innlegg som i utgangspunktet skulle være koselig og positivt vinklet. Derfor gidder jeg heller ikke nå å svare på påstandene dine her. Jeg går tilbake til den opprinnelige diskusjonen. Dersom dette temaet er noe du ønsker å ta videre så lag en ny tråd, så diskuterer vi heller der.
Flanør Skrevet 26. mars 2012 #40 Skrevet 26. mars 2012 Hvis du er en firfisle eller øgle så vil jeg tørre å påstå at jeg er bedre enn deg Og jeg regner med at du skjønner at når noen skriver at de vil ha en prins, så mener de vel ganske enkelt at de ønsker seg en bra mann. Er ikke det lov heller, da? Jo, hvis de er bra kvinner. Men det vet vi jo ikke. Nei, du er en firfisle du også, i likhet med oss andre her ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå