Gå til innhold

Pappa suger på smukken


Anita den Fagre

Anbefalte innlegg

Samboer har fått det for seg at man skal suge på smukken før babyen får den i munnen for å fjerne små partikler som kan ha festet seg.

Noen fler som har hørt dette?

Synes det virker litt rart å først koke smukken for å suge på den selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hørt at man skal det, men har ikke det også noe med å overføre sine egne bakterier til barnet for å forhindre allergier og sånn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell ham at voksne har bakterier i munnen som vi godt tåler, men som kan være livsfarlige for babyer!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det samme begge to. Mange ganger det er støv og "dritt" fra f.eks. klærne på den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan godt finne på å putte den kjapt i munnen for å få bort hår og diverse slik at han skal slippe å få det I munnen. Hadde man utsatt barnet for livsfare ved å gjøre det, så hadde det nok vært litt fler advarsler mot det.

Kontra en artikkel postet lenger opp, som sier det er forebyggende å gjøre det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell ham at voksne har bakterier i munnen som vi godt tåler, men som kan være livsfarlige for babyer!

Hvilke bakterier?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ashley_Johanna

Leste nettopp at forskning har vist at hvis man tar smokken i sin egen munn først får babyen mindre allergier eller noe sånt. Det er smart å gjøre i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet? Når barnet er nyfødt skjønner jeg at man passer på smitte og bakterier og sånt, men etter noen uker (måneder kanksje) dør ikke ungen av at smokken har falt på gulvet, eller at mor eller far har hatt den i munnen.

Jeg puttet også smokken til ungene i munnen før de fikk den selv for å få bort støv etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det ikke er anbefalt, for å unngå å overføre bakterier fra oss voksne til de små. Men dette er tydeligvis omstridt, som så mye annet babyrelatert ;) Det er vel forøvrig ikke enighet om sammenhengen mellom for mye renslighet og allergier heller.. (har ikke lest artikkelen som ble lenket, men regner med det er lignende teori).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg litt i villrede her, er det lurt eller ikke? Noe motstridende svar her inne ;) Noen som har en seriøs lenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han som siteres i Aftenpostenlenken over er forsker og overlege på Sahlgrenska, og en kjent ekspert på allergi og astma. Og Aftenposten er en forholdsvis seriøs avis. Nå er jo dette så ny forskning at den ennå ikke er publisert, og det tar gjerne år og nye forsøk/motforsøk før forskning fører til ny policy. Det vi får anbefalinger om i dag er oftest basert på forskning som er noen år gammel i kombi med sunn fornuft. Men useriøst kan dette avisoppslaget neppe sies å være.

Endret av ashera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Ingen her som kysser ungene sine på munnen? Eller kysser hånden deres?

De får da i seg mer dritt når de lærer å holde hodet og sleiker i seg alle bakteriene som ligger på teppet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shake-shake

Jeg gjør det ikke.

Kysser henne heller ikke på munnen. (Men tusen millioner ganger til dagen på pannen og kinnet! Jada, det overføres sikkert litt bakterier da også.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til hysteri. Vet dere ikke at unger uansett sleiker og spiser på alt mulig? Tenk hvor ren barnehagesanden som de gomler i seg er. Tror nok de overlever at foreldrene deler litt spytt med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...