Gå til innhold

Gå ned i vekt


Marimma

Anbefalte innlegg

Prøver å gå ned noen kilo (3-4). Trener styrke tre ganger i uka, en dag intervalltrening og to dager aktivitet (f. eks stå på slalom, gå ei mil i raskt tempo osv). Går på moderat lavkarbo, som oftest under 50kh daglig, opp mot 70 på styrketreningsdagene. Som oftest ligger jeg på 2000-2200 kcal daglig. Dette er jo litt mye for å gå ned i vekt, men vet ikke helt hvor jeg skal kutte kalorier... Skulle gjerne gått ned til 1800-2000.

Frokost: halv boks cottage cheese med 100g blåbær og ti mandler.

Frokost to/mellommåltid: et fiberrik med makrell i tomat (en sånn 110g boks, skyller av den fæle tomatsausen da) og et lite eple.

Lunsj: 200g kyllingfilet eller laksefilet, agurk, 7 oliven, en halv avokado, to ss fetaost (blir vel sånn ca ti biter?), en neve diverse salattyper, en halv tomat. Ti mandler og grønn te til "dessert".

Kvelds: omelett av: to egg, en-to ss fløte, to skiver gulost, en halv paprika, litt løk, 50g kokt skinke, 50g kikerter, tre reddiker og den andre halve tomaten.

Middag: (idag, for eksempel): en nakkekotelett, en kvart squash, fem tykke skiver aubergine, en rå gulerot, litt brokkoli og tre ss mager kesam.

På treningsdagene bytter jeg ut kveldsomeletten med to kokte egg, rå paprika, tomat og litt havregrøt etter trening. Kutter jeg fettet er jeg redd jeg vil få for lite og dermed bli slapp og sliten. Oliven er jo veldig kaloririkt, men veldig sunt fett også. Samme med mandler. Eventuelt sløyfe fløte i omeletten? Takker for alle råd :)

Edit: får legge til at jeg går til og fra skole, treningssenter, butikk osv, så det blir fort halvannen time gåing daglig på hverdager i tillegg til treningen.

Endret av Marimma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vet jeg, men det var voldsomt mye mat på en dag.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, men det var voldsomt mye mat på en dag.. :S

Det er det jeg trenger for å holde meg mett :sjenert: Første måltid er 06:30 og det siste 22:00..

Endret av Marimma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du litt mindre i en periode så venner kroppen seg til det nye matinntaket og du vil bli mett på dette også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.diett.no er super !

Prøv den og se om du kan kutte litt (f.eks oliven) for å komme ned i kaloriinntak :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nok misforstått litt. Poenget med lavkarbo er at fett skal erstatte karbohydrater som hovednæringskilde. Alle trenger fett i kostholdet, men de som kutter ned på/ut karbohydrater trenger mer enn andre. Bl.a. er hjernen helt avhengig av å få tilstrekkelig mengde karbohydrater og/eller fett gjennom kostholdet for å fungere. Med andre ord: Et lavkarbokosthold som også er lavfett, er på sikt livsfarlig.

Nok fett i kosten er forøvrig også en forutsetning for å klare å holde seg mett. Spiser du nok fett, vil matlysten din automatisk regulere seg.

De fleste merker at de ikke behøver å telle kalorier på lavkarbo, dersom de spiser riktig.

Vil anbefale forumet lavkarbo.no, for hjelp og inspirasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer innlegget over. Spis lite karbohydrater og passelig med proteiner og så fyller du på med fett til du blir mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...