Aldrisur Skrevet 23. mars 2012 #41 Skrevet 23. mars 2012 Personlig synes jeg ikke det så forferdelig. Men har aldri likt å bruke klær som lukter andres deo eller parfyme. I hvert fall ikke når jeg betaler for et flunkende nytt klesplagg - da skal det være nettopp det - nytt!
CathFoto Skrevet 23. mars 2012 #42 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har jobbet i en av de "litt finere" kleskjedene, og vi ble oppfordret til å bruke butikkens klær på jobb, altså ikke kjøpe de, men låne de og henge tilbake etter jobb. Vi fikk heller ikke si det til noen, men noen betydde folk utenfor jobben så det kunne komme ut blandt folk.
Gjest O___o Skrevet 23. mars 2012 #43 Skrevet 23. mars 2012 Én ansatt i én kjedebutikk gjør en feil. Tror du hele MC Donalds vil legges ned, hvis én ansatt på én Mc Donalds i Toten serverer mat med et langt hår i maten? Not really. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #44 Skrevet 23. mars 2012 Jeg kan til en viss grad forstå det i butikker som h&m og cubus. Men JC er veldig dyrt, og genseren det er snakk om kostet opprinnelig tusen kroner. Å selge en brukt genser til tusen kroner er helt blåst.. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #45 Skrevet 23. mars 2012 Jeg kan til en viss grad forstå det i butikker som h&m og cubus. Men JC er veldig dyrt, og genseren det er snakk om kostet opprinnelig tusen kroner. Å selge en brukt genser til tusen kroner er helt blåst..
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #46 Skrevet 23. mars 2012 At hun ikke ville at kunden skulle si noe, kan jo like gjerne skyldes at hun vet at det er dårlig pr, og noe man i utgangspunktet ikke opplyser kunden om. Bik bok gjør visst det samme. For ikke å snakke om mange bijouteri-butikker o.l. Tja nå har jeg jobbet i Bik bok siden jeg var 15 (er 23 nå) og jobbet i de fleste av Oslos butikker. Dette er IKKE vanlig praksis i Bikbok og går faktisk som stjeling hvis ansatte gjør dette. Det er en grunn til at vi får 40%. Vi kan ikke bruke klær som skal selges. Noen ganger får vi sponset klær vi bruker f.eks på lørdager, men dette er klær vi FÅR og skal ikke selges videre. Var en jente som gjorde dette i en av butikkene jeg jobbet i. Dette ble oppdaget og hun fikk skriftlig advarsel for dette. 4
Sophia Skrevet 23. mars 2012 #47 Skrevet 23. mars 2012 Dette har jeg faktisk ikke hørt om før. Jeg jobber selv i klesbutikk, i Bikbok, og er ingen praksis for dette hos oss i hvertfall. Jeg vasker uansett klærne mine før jeg bruker dem. Fordi det kan være mange som har prøvd plagget før det ender hos meg, og det har vært igjennom en lang reise fra Kina/Tyrkia etc før det kommer til butikken. Til deg TS: jeg hadde nok ikke giddet å klage på dette, særlig siden JC skal legges ned uansett. Men ja, ekkelt er det! 1
otilie Skrevet 24. mars 2012 #49 Skrevet 24. mars 2012 hadde ikke brydd meg. det er bare en fillesak. Har jobbet i klesbutikk selv, og jeg brukte ingen klær derfra da.. men noen av de andre gjorde det. Og de kunne gjerne ta et plagg og betale for det senere. Kan hende det er det hun har gjort da, at hun har tenkt å betale for det senere... men siden kunden var interessert så mente hun at hvis kunden absolutt ville, så kunne hun kjøpe den trossalt. Du vet ikke grunnen, og hvis du absolutt har et problem med det, så hadde jeg heller spurt den ansatte. Det blir dumt å skape eventuelle konflikter uten at man selv har aning om hva som ligger bak hendelsen.... at dem tar på seg klær og henger det tilbake igjen er jo litt rart syns jeg, men man kan jo bare vaske klærne etter man har kjøpt de...
christine22 Skrevet 24. mars 2012 #50 Skrevet 24. mars 2012 Cubus gjør alltid dette, har en venninne som jobber det før, di fikk velge seg klær hver morgen di skulle gå med.. om kvelden ble det hengt på stativet i butikken igjen... ekkelt, men thats life.. lurt å vaske klærne før man går med dem uansett Har selv jobbet på Cubus i flere år, men dette fikk vi aldri lov til. Det er jo en grunn til at man får 40% rabatt på klærne. Hørt at Vero Moda gjør det, men tror egentlig ikke at det er utbredt i noen kjeder. Er vel heller enkeltbutikker her og der som gjør det uten å si det til noen 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #51 Skrevet 25. mars 2012 Ufint. Men kan godt hende at jenta var blitt oppfordret av arbeidsgiver til å gjøre det. Jeg jobba i en smykkeforretning en gang, og der MÅTTE vi låne tre ting av den mest profilerte kolleksjonen til en hver tid. Ringer, armbånd og øredobber (!!) og alt ble lagt på plass og solgt etterpå. Høres kanskje ikke så ufint ut, men hver kolleksjon varte i en måned, så da var disse tingene brukt i en måned av en ansatt og var jo absolutt ikke "ny" lengre. Vi tok også med oss "våre" ting hjem, og jeg vet at flere av mine kolleger brukte disse på fritiden også, feks på fest.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #52 Skrevet 25. mars 2012 At hun ikke ville at kunden skulle si noe, kan jo like gjerne skyldes at hun vet at det er dårlig pr, og noe man i utgangspunktet ikke opplyser kunden om. Bik bok gjør visst det samme. For ikke å snakke om mange bijouteri-butikker o.l. Jeg har jobbet på Glitte og vi måtte bruke minst 3 smykker derfra hver vakt..
Genesis Skrevet 25. mars 2012 #53 Skrevet 25. mars 2012 Dette er helt vanlig. jobbet i klessbutikk når jeg var litt yngre, og der var det helt vanlig praksis å slenge på seg en genser eller jakker fra butikken. Dette var heller ikke noen spesielt billig forretning, snarere en litt dyrere. Sjefen og ledelsen var inneforstått med dette, og det ble sett på som en måte å promotere klærne på. Hva er det som er "ekkelt" med dette? Vi snakker ikke kroppsnære t-skjorter, skjorter eller undertøy, gud forby Du må gjerne sende inn klage, men tror ikke du kommer til å få helt de reaksjonene du håpet på!
Jolene Skrevet 25. mars 2012 #54 Skrevet 25. mars 2012 Dette er ikke vanlig innenfor varner-kjeden: bik bok, carlings, cubus og dressmann feks. Da må man i så fall kjøpe klærne, men selvsagt det kan jo være noen idioter av noen butikksjefer der. Ja, jeg har jobbet innenfor den kjeden. Det å melde inn noe sånt synes jeg i grunn er patetisk, nettopp fordi det kan være flere grunner til dette. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #55 Skrevet 25. mars 2012 TS, hvis du syns dette er kvalmt må du kanskje starte å sy dine egne klær, har du noen gang tenkt over at kanskje det plagget du kjøpte deg sist var det faktisk en kunde som har brukt før deg? DEPONERING kalles det ! det spørs på butikken men f.eks Vero moda har en mnd deponeringstid, det vil si at kunden kan ha plagget hjemme hos seg en hel mnd, deretter retunere varen. på mange klær er det lett å skjule merkeplappen. de kan ha brukt varen i mange timer og gjort hva gudene vet i det. jobber selv i kles butikken og det er flere ganger jeg blir oppringt å må komme på jobb, siden jeg da ikke er hjemme eller har på meg klær fra butikken kan det hende at jeg låner meg en genser. selvfølgelig ikke kroppsnære ting, helst armeløs ellers så kjøper jeg meg noe. kunder som deg er ikke lett, skal vente å se kanskje du får svar tilbake at jenten faktisk betalte for dette plagget senere på kvelden;) mange kunder tror de vet alt om alt! men før du faktisk har hele historien kan det være lurt å vente litt før man klager hvis det her er en stor sak for deg bør du dessuten slutte å kjøpe undertøy ! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå