Gå til innhold

Ansatt brukte klær til salgs

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på JC i går og overhørte en ansatt snakke med en kunde. Kunde lurte på hvor hun hadde kjøpt genseren hun hadde på seg, og den ansatte svarte at den var til salgs så hun kunne kjøpe den hvis hun ville. Kunden spurte om hun brukte klær som skulle selges, og joda det gjorde hun men kunden måtte ikke si noe til noen.

Nå vet jeg det at JC skal legges ned, var rest-salg, men jeg vurderer å sende inn en klage til JC. Syntes det er kvalmt at en ansatt bruker klær som skal selges. Så med egne øyne at hun fjernet alarmen og tok den på seg litt tidligere..

Er det noen vits? JC legges jo ned innen april... Men jeg ønsker ikke at denne jenten skal jobbe i andre butikker hvis hun har det for vane å bruke klærna.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å potensielt ødelegge andres jobbmuligheter for.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde sendt klage på denne jenta.ingentvil.

• Liker 4
Skrevet

Det kan være at jenta har fått instrukser om dette fra arb.giver. Dessverre ikke uvanlig...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at jenta har fått instrukser om dette fra arb.giver. Dessverre ikke uvanlig...

Hun sa klart og tydelig at det ikke var lov. (husker ikke ordrett, men noe alla; "Men det må du ikke si til noen altså!!!")

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du har en veldig lav terskel ift å la folk få lov å begå noen feil her i livet, uten at du skal slå ned på dem med hard hånd. Glem saken! Og bruk energien din på noe bedre ;)

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det der er da, eller iallefall var da, relativt vanlig i klesbutikker? Iallefall av det litt billigere slaget. Så skal du klandre noen er det vel bransjen/eierne og ikke éi jente (som snart er arbeidsledig likevel).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt en klage, som kunde betaler jeg ikke for klær andre har brukt en dag eller to og svettet i. Jeg kjøper nye klær, hadde jeg vært ute etter brukt hadde jeg handlet på fretex.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du har en veldig lav terskel ift å la folk få lov å begå noen feil her i livet, uten at du skal slå ned på dem med hard hånd. Glem saken! Og bruk energien din på noe bedre ;)

:ler: lett å skjønne hvem som selv jobber i klesbutikk og gjør det samme.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å begå noen feil er en ting, men jeg syntes det er uærlig og småkvalmt å ta av alarmen, bruke en genser i 8 timer for å så sette på alarmen igjen og selge den. I hvertfall når det ikke er lov av "øverste hold".

Gjetter at du jobber i klesbutikk.

• Liker 7
Skrevet

Nå er det slik at i de fleste klesbutikker så skal de ansatte gå med butikkens klær. Om du har på deg noe som overhodet ikke matcher stilen til butikken( i utgangspunktet dumt) den dagen så hender det at folk slenger på seg en genser eller en jakke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går hun med de klærne som skal selges? At hun tar på seg klær og så legger det tilbake i gjen så folk kjøper det hun har godt med, eller går hun bare med samme klær som de selger i butikken?

Skrevet

At hun ikke ville at kunden skulle si noe, kan jo like gjerne skyldes at hun vet at det er dårlig pr, og noe man i utgangspunktet ikke opplyser kunden om.

Bik bok gjør visst det samme. For ikke å snakke om mange bijouteri-butikker o.l.

• Liker 4
Gjest Frk.Poppins
Skrevet

Noen kleskjeder gir feks 40-60% på klær fra butikken som brukes når en er på jobb... Men tror ikke man bør selge klærna videre om man har brukt dem, altså en har kjøpt det for så å bruke det I butikken for å 'reklamere/inspirere'...

AnonymBruker
Skrevet

Å begå noen feil er en ting, men jeg syntes det er uærlig og småkvalmt å ta av alarmen, bruke en genser i 8 timer for å så sette på alarmen igjen og selge den. I hvertfall når det ikke er lov av "øverste hold".

Hvordan vet du at det ikke er lov fra øverste hold? Selv om hun sa ikke si det til noen så betyr ikke det at hun ikke hadde lov. Det er helt vanlig at ansatte bruker både klær og smykker/øredobber som skal selges, det har kommet frem i flere andre tråder her på forumet. Og nei, jeg jobber ikke i butikk.

• Liker 2
Skrevet

Usj, enda en grunn til å vaske nye klær før bruk ...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

:ler: lett å skjønne hvem som selv jobber i klesbutikk og gjør det samme.

Nei, jeg jobber ikke i butikk. Jeg synes du, om du er ts, framstår som enten veldig ung eller veldig ute etter å "ta noen". Flytt fokuset ditt noe, verden er ikke alltid sort/hvitt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du gir deg ikke? Du tror jeg jobber i butikk fordi jeg synes det er forkastelig å klage på mennesker i hytt og gevær - bare fordi de ibalnt gjør en feil/utviser dårlig dømmekraft/rett og slett er et menneske av kjøtt og blod og med feil og mangler? Jeg tror ikke man trenger å være en kollega av den omtalte jenta for å synes at det er svært unødvendig å rapportere en slik sak. Hva godt skulle det forresten gjøre? Get a life...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Cubus gjør alltid dette, har en venninne som jobber det før, di fikk velge seg klær hver morgen di skulle gå med.. om kvelden ble det hengt på stativet i butikken igjen...

ekkelt, men thats life.. lurt å vaske klærne før man går med dem uansett :)

Skrevet

Æsj så ekkelt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...