Gå til innhold

Ansatt brukte klær til salgs

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunden spurte om hun brukte klær som skulle selges, og joda det gjorde hun men kunden måtte ikke si noe til noen.

Syntes det er kvalmt at en ansatt bruker klær som skal selges. Så med egne øyne at hun fjernet alarmen og tok den på seg litt tidligere..

Jasså? Du hadde sett at hun fjernet alarmen og tok den på? Hvorfor skulle en butikkansatt midt i arbeidsdagen plutselig ta på seg en av butikkens egne gensere? Og hun har vel kolleger som også jobber der, ville hun da ikke være redd for å bli "avslørt"? Kanskje var det slik at hun hadde sølt på sine egne klær, og derfor lånte butikk-genseren? Det er ialfall like troverdig som den historien DU serverer, TS...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt uhørt å bruke klær som senere skal selges i butikken. Skal man benytte klær som viser butikkens immage, må disse være ute av salgsøyemed.

Jeg ville ikke sette pris på å kjøpe et nytt plagg som lukter andres kroppslukt, parfyme eller bærer flekker fra siste dags lunsj.

Tror heller ikke dette er vanlig kotyme i seriøse butikker.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun mente at "denne typen" gensere er på salg.. Og ikke selve den generen hun hadde på seg. Kanskje hun tok av alarmen og tok den på seg for så å betale for den senere. er enig i at det virker lite troverdig. Kan aldri forestille meg at noen gjør noe slikt for så å fortelle det til kunden. De kan jo miste maaange kunder på slikt, for hun kan jo ikke stole på at denne ene kunden ikke sladrer.

Gjest Cessie
Skrevet

Cubus gjør alltid dette, har en venninne som jobber det før, di fikk velge seg klær hver morgen di skulle gå med.. om kvelden ble det hengt på stativet i butikken igjen...

ekkelt, men thats life.. lurt å vaske klærne før man går med dem uansett :)

Vurderer alvorlig å tørkes støv av symaskinen og begynne å sy mine egne klær igjen...

At noen har prøvd klærne før meg er helt greit, men at klærne har vært brukt en hel dag er ikke greit.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jasså? Du hadde sett at hun fjernet alarmen og tok den på? Hvorfor skulle en butikkansatt midt i arbeidsdagen plutselig ta på seg en av butikkens egne gensere? Og hun har vel kolleger som også jobber der, ville hun da ikke være redd for å bli "avslørt"? Kanskje var det slik at hun hadde sølt på sine egne klær, og derfor lånte butikk-genseren? Det er ialfall like troverdig som den historien DU serverer, TS...

Dette var en genser som lå på bakrommet. Hun tok den inn, tok av alarmen, og tok genseren på seg.

Hvorfor skulle jeg juge om det?

Skal uansett sende klage til JC, så du får tro hva du vil

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i H&m, har hatt epsioder på jobb ( for kald aircondition, flekk på trøye osv) som har ført til at jeg har tatt på meg genser fra stativ( tok av både alarm og prislapp) deretter i matpausen, gikk jeg ned og kjøpte plagget... Har såklart passet på at ikke kunder ser meg, da dette kan virke mistenksomt.. men såklart er ikke dette jeg heller gjør uten å avtale med sjefen min.. Jeg spør alltid om dette er greit.

Gjest Elseby13
Skrevet

For en historie. Den ansatte burde minst få dødsstraff for denne forbrytelsen. Bra at du tar opp denne svært viktige saken, TS. Host, hark.

AnonymBruker
Skrevet

For en historie. Den ansatte burde minst få dødsstraff for denne forbrytelsen. Bra at du tar opp denne svært viktige saken, TS. Host, hark.

Hvorfor i allverden gidder du å svare i tråden kun for å lage kvalme? :klo:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du skal ta saken videre...

Skrevet

Jobbet i en klesbutikk en gang, hvor vi måtte gå med klær fra butikken... tror kanskje ikke det er så uvanlig desverre.

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i en klesbutikk en gang, hvor vi måtte gå med klær fra butikken... tror kanskje ikke det er så uvanlig desverre.

Hvilken kjede var dette?

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du skal ta saken videre...

Det er litt seint, sendte mail til hovedkontoret for et par timer siden. ;)

• Liker 2
Skrevet

Hvilken kjede var dette?

En butikk som ikke er lenger.

Skrevet

Ikke for å sprekke illusjonen deres, men dette er altså vanlig praksis i mange klesforettninger - det er en utmerket måte å vise frem klærne på.

Om genseren du går i har blitt brukt av en annen person en times tid gjør vel ingen ting fra eller til så lenge det ikke er noe feil med produktet.

Skrevet

Vet om flere som har jobbet i butikker der de har fått lov til å bruke smykker, skjerf osv i arbeidstiden. Ikke hørt om klær, men vil jo heller ikke kjøpe et skjerf som noen har brukt en hel dag.... Så tror ikke det er så uvanlig, dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke at å bruke klær kunder skal kjøpe er normalt i norske klesbutikker, det vanligste dersom det er forventet at de ansatte går med klær fra butikken er vel en sabla god rabatt eller klær til innkjøpspris?

Jeg husker en tidligere tråd om det samme, der var det ei som fortalte at de brukte smykker de siden solgte. Syns øredobber f.eks. er verre å kjøpe brukt enn en cardigan noen har hatt utenpå ei t-skjorte mens de har stått i kassen eller har brettet klær. Med tanke på hvor mange potensielt svette og klamme kunder som kan ha prøvd akkurat det klesplagget jeg kjøper, blir det liksom ikke den helt store forskjellen. Derfor vasker jeg alle nye klær før bruk. Men jeg koker ikke nye smykker... :snurt:

AnonymBruker
Skrevet

Du gjør det rette ts!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å sprekke illusjonen deres, men dette er altså vanlig praksis i mange klesforettninger - det er en utmerket måte å vise frem klærne på.

Om genseren du går i har blitt brukt av en annen person en times tid gjør vel ingen ting fra eller til så lenge det ikke er noe feil med produktet.

JO det gjør faktisk det...vil jeg kjøpe brukt så går jeg på brukt butikk...greit å vise frem klæra på ansatte men da får de få de klærne ikke selge det til meg....om det er standar flere steder vil jeg si det er en skikkelig UTING!

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med dem og spurt om hvorvidt det normal prosedyre for ansatte å bruke klær som senere skal selges. Samtidig nevner du at du så et tilfelle av dette i butikk ** av en ansatt som heter **, så får resten være opp til dem.

Gjest strykebrett
Skrevet

Enig med deg egentlig.

Skjønner ikke helt hva folk tror at skal skje av forferdelige ting av å ha på seg en brukt genser :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...