Gjest Tirkes Skrevet 30. mars 2012 #41 Del Skrevet 30. mars 2012 Sattire høres ut som en sint japaner i hodet mitt. Og nå må jeg se en episode Bleach for å få det ut av systemet. Forøvrig så stemmer jeg for at de mest vettløse rosabloggerne kan få bestemme uttalen, og da blir det vel "satiré". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 30. mars 2012 #42 Del Skrevet 30. mars 2012 Nei, det var ikke det jeg mente. Kanskje jeg har misforstått deg. Jeg forstod det slik at du mente at når du har utdannelse innen lingvistikk og vet mer om et emne enn det den andre parten gjør, skulle det bare mangle at du ikke skulle kunne argumentere for ditt syn. Jeg vet ikke om dette ble noe klarere . Jo, det var det jeg mente Nå blei jeg litt forvirra her. Skal det være "ikke" der? Jeg skjønner hva du mener, altså. Vi burde kanskje lage en tråd om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 30. mars 2012 #43 Del Skrevet 30. mars 2012 Sattire høres ut som en sint japaner i hodet mitt. Og nå må jeg se en episode Bleach for å få det ut av systemet. Forøvrig så stemmer jeg for at de mest vettløse rosabloggerne kan få bestemme uttalen, og da blir det vel "satiré". Neinei, hvis du skal ha japansk, så bør du si satiré, synes jeg Sier rosabloggerne det? Eller mente du sa´tire? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 30. mars 2012 #44 Del Skrevet 30. mars 2012 Tenkte ettersom de alle er mødre til en liten Angelicá Deisré. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #45 Del Skrevet 30. mars 2012 Herr Drue, nå er det noen år siden jeg selv studerte nordisk, men jeg har arbeidet som norsklærer og sensor for fremmedspråklige i flere år. Det går fint an å ha to tanker i hodet samtidig, nemlig høy toleranse for variasjoner som allerede her nevnt her, samtidig som enkelte uttalevarianter er klart definert som ikke-gyldige. Om man kaller det feil eller normbrudd blir flisespikkeri. Jeg kan ikke se at det ligger noen fare i å si at en uttaleform er feil, for eksempel satiré. Det betyr ikke at vi i neste omgang forbyr Gudbrandsdølinger å si "oss". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå