Gå til innhold

Vennina mi er så ekkel mot meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kjent hverandre i snart 10 år, og hun er et par år yngre enn meg. I starten var hun veldig unmoden og vi var kun bekjente, men etterhvert som vi har blitt eldre har vi funnet tonen mer og mer. Vi har det mye gøy sammen, og jeg merker at hun setter pris på å være sammen med meg. Hun betror seg om alt mulig til meg og sier jeg er den eneste hun kan prate om ALT med, kaller meg sin beste vennine.

Problemet er bare at dette går kun èn vei. Jeg betror meg ALDRI til henne. Fordi hun forteller alt videre til sin samboer og moren sin, som er en stor slarvekjerring. Ting jeg har betrodd meg om tidligere har også senere blitt brukt imot meg som fornærmelser..

Hun pleier nemlig å fornærme meg. Veldig ofte også. Sånne små stikk, som de fleste jenter kjenner til.

Jeg er alenemor og blir 30 nå straks, mens hun er noen år yngre enn meg og i et samboerforhold med et ferskt barn. De prater om å få et til. Men hun sier alltid til meg at jeg snart blir for gammel for flere barn, jeg er inntørka, stakkars meg, stakkars barnet mitt som kommer til å forbli enebarn. "jeg har allerede kjøpt pepperkvern til deg. HÅHÅHÅ"

En dag jeg hadde prøvd å sminke meg litt ekstra pent så møtte jeg henne for lunch. Hun satt lenge og kikket på meg med et påtatt overasket ansikt før hun spør "hva feiler det ansiktet ditt?".. Jeg klarte ikke si noe, før hun fortsatte "har du gjort noe med bryna dine? de så helt rare ut, har du prøvd å sminke dem? hahah.."

Hun pleier også å kommente klærne mine. "Sånne bukser ville jeg aldri gått i, fatter ikke at du vil gå sånn".

Jeg er ofte bare lei meg og sint når vi har vært sammen, fordi hun faktisk treffer meg på såre punkt. Hun rakker ned på meg for å være alene, og kaller meg gammel, inntørket. Jeg skjønner ikke hvorfor hun må oppføre seg sånn mot meg :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ofte bare lei meg og sint når vi har vært sammen, fordi hun faktisk treffer meg på såre punkt. Hun rakker ned på meg for å være alene, og kaller meg gammel, inntørket. Jeg skjønner ikke hvorfor hun må oppføre seg sånn mot meg :tristbla:

Jeg skjønner ikke hvorfor du er sammen med henne, og hvordan du kan mene at dere har "funnet tonen". Virker som hun har funnet seg en hakkekylling som ikke hakker tilbake.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg lurer på hvorfor i all verden du vil være venn med noen som oppfører seg slik?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala Lompa

Vi har kjent hverandre i snart 10 år, og hun er et par år yngre enn meg. I starten var hun veldig unmoden og vi var kun bekjente, men etterhvert som vi har blitt eldre har vi funnet tonen mer og mer. Vi har det mye gøy sammen,

Du mener; hun har mye gøy med deg?

Hadde droppa hele "vennskapet"..

Endret av Koala Lompa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke hun høres ut som en spesiell god venninne.

jeg hadde nok droppet hun som venninne.

Men vis ikke du ønsker å gjøre det...må du prate med henne..du må si fra at du ikke liker å bli snakka slik til.kommentarer som det er ikke mye behagelig å få slengt i ansiktet fra venner spesielt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.. Hun er jo så klart ikke alltid slik. Det skjer inn i mellom de hyggelige møtene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj for et dårlig menneske. Det er på en måte ikke trist nok at hun mest sannsynlig har det dårlig med seg selv. Heldigvis må det nok være sånn at det er flere som har vært ekkelmot henne siden hun kan være så motbydelig av natur. Og mest sannsynlig ubevisst også. Mennesker som ikke er klar over egen atferd er ofte de dårlige menneskene.

Utakknemlige mennesker om ikke unner andre mennesker glede, - filosofene har spurt seg i århundre, - hva skal menneskeheten med disse skadedyrene? Hvilken nytte og hensikt har de egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fremhever seg selv ved å rakke ned på deg. Spørsmålet er om du virkelig trenger en slik venninne? Nei, det gjør du ikke! (Hint: Hun kommer ikke til å forandre seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. Hun er jo så klart ikke alltid slik. Det skjer inn i mellom de hyggelige møtene våre.

Da ville jeg sagt fra neste gang hu er ekkel mot deg, at du avslutter vennskapet om hun ikke kan oppføre seg. Det finnes da nok av folk som klarer å vise vanlig folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. Hun er jo så klart ikke alltid slik. Det skjer inn i mellom de hyggelige møtene våre.

samme det. en negativ kommentar veier mer enn 10 positive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmen.

Hun er ikke sunn.Og hvorfor i himmelens navn er du venn med henne?! hvorfor har man venner?? for å høre drittprat? for å være lei seg? for å få dårlig selvtillit? NEI! nå må du si stopp, og vet du hva jeg vil ikke si at du skal snakke med henne, men heller kvitt deg med henne..

god damn for en bitch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hadde ei slik "vennine" før. Spesielt når jeg var i en periode hvor jeg hadde det ganske tungt, og hun hadde mer "status" enn meg. Hun skulle alltid slenge sånne teite kommentarer om alt mulig. Hva jeg hadde på meg, hvordan jeg oppførte meg osv. Til slutt valgte jeg å gradvis kutte kontakten. Hun var bare med på å føle meg verre, så jeg skjønte til slutt at vennskapet ikke var noe å ta vare på. Det er et år siden jeg pratet med henne sist. Har det mye bedre nå! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at dette ikke er hennes form for humor, eller at dere har delt slik humor før men at du på en måte har sluttet med det og hun enda ikke har skjønt det oppfattes sårende av deg?

Enkelte venner har en slik form for humor,kanskje mest blant gutter enn jenter,da. Der de kommer med fornærmelser,men da er begge kjent med at det aldri er vondt ment og ment som 'tull'.

Men hvis du har SAGT til henne eksplisitt at det der er sårende og ekkelt for deg så er det annerledes...da burde hun stoppe tvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du skal snakke med henne og " sette henne på plass " .. det er ikke greit å hakke ned på andre på den måten, spesielt en man ser på som en beste vennine. Tror ikke hun har det så bra med seg selv, og tar det ut på andre(deg).. Vanligvis når folk er sånn er det mest fordi de er sjalue eller ønsker de hadde noe du har.

Ser ikke hvorfor dere er venner i det hele tatt, men jeg skjønner at det kan være vanskelig å bare si " dra til helvete " og avslutte alt. Har selv en vennine jeg har vært god venn med i flere år, men det er så mye med henne som irriterer meg i det siste, og alt går nedover. Kunne skrevet en hel bok om alle de dumme tingene hun gjør. Men fortsatt så er vi venner og vi har vært det så lenge at det føles som vi aldri kommer til å bli " kvitt " hverandre, uansett om jeg noen ganger skulle ønske at hun kunne bare DRITE og DRA for å være helt ærlig.

Snakk med henne og fortell hvordan du føler deg, kanskje hun " våkner opp " og merker hva hun gjør mot deg, fordi det er ikke alltid man merker hvor slem man er mot andre ! :)

lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke kalt henne en venninne :filer:

Virker som om hun mener at hun er mye bedre enn deg siden hun er i et forhold og alt er bare fryd og gammen, men karma is a bitch :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sagt til henne at du blir lei deg av å høre slike ting. Ikke alle har like velfungerende sosiale antenner, og ikke alle skjønner at det de sier kan såre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Hun der hadde jeg kuttet ut. Jeg hadde virkelig ikke orket å gå rundt å bli rakket ned på når jeg selv føler meg pen! Evt svart til bake at det er bedre å være gammel og "innskrumpet" enn å være ung og umoden for alderen. Eller rett og slett smelt tilbake med "DET kom jo fra rett kjeft!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei sånn venninne. Hadde.

Synes du ikke det er litt nedverdigende å ha det "gøy" sammen med ei som har sagt at du er inntørka, dårlig til å sminke deg og har rare klær?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...