Gå til innhold

Skille mellom privat liv og det å holde ting skjult for sin kjære.. hvor går...


Gjest Maria

Anbefalte innlegg

Gjest Maria

Hva er det som er akseptabelt og hva er det som ikke er akseptabelt når det kommer til privatliv og det å skjule ting fra sin kjære?

Nå tenker jeg ikke på "dele passord til mail/facebook eller pinkoden til mobilen med din kjæreste" men kontakter.. har dem rett til å vite hvem du har konktakt med og hvem du ikke har kontakt med? Snakker om det motsatte kjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge man føler at det ikke blir "bra" om kjæresten finner ut av det - er det feil. Man vet det inne i seg når man burde fortalt tenker jeg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det dersom det er noen jeg ikke vil at kjæresten min vet at jeg har kontakt med, så er det heller ikke noen jeg burde ha kontakt med. Han har ikke passord til mail, facebook eller mobil, hva jeg snakker med mine venner om har han heller ingen ting med, men jeg skjuler heller ingen ting for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes man skal ha privatliv, men "stikkprøver " burde godtas.. oppførselen er viktig med at om man direkte sjuler , snur bort pc`n o.l. når partneren kunne se er ikke akkurat tillitvekkende adferd.

Men at h*n skal kreve å lese alt du skriver med dine venner er kontrollbehov og randen til psycho ting spør du meg og skal ikke finne deg i.

( og omvendt selvfølgelig).

Sjalusi bygger som regel på at partner er usikker på forholdet, på signalene som sendes ut og egen oppførsel mot partner har den beste forebyggende effekten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke krav på å vite noen ting, men du burde gå ganske dypt i deg selv hvis du har kontakt med folk kjæresten din ikke kan vite om. Hva hadde du følt hvis han hadde hatt tilsvarende kontakt med en kvinne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Han har vel ikke rett til å vite det, men hvis du f.eks må lyve til han hvis han spør hvor du har vært, eller hvem du var sammen med, så sier det seg selv at det ikke er bra.

Hvis du har noen du ikke vil han skal vite at du møter, så er vel spørsmålet hvorfor? Har du noe å skjule? Vet du at han ikke hadde likt det? Blir han sjalu?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man spørr kjæresten sin om å låne telefonen til å ringe en, men så kommer man over anroplisten og ser samme navn både anrop og sendt/motatte meldinger.. Man blir da nygjerrig og sjekker ut meldingene, MEN finner ut at meldingene er slettet. Både sendt og motatt..

Hvilken signaler gir det? Er man naiv hvis man tenkte "Jaja, sikkert bare en god venn/spare meldinger for å få motatt meldinger fra meg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spørr kjæresten sin om å låne telefonen til å ringe en, men så kommer man over anroplisten og ser samme navn både anrop og sendt/motatte meldinger.. Man blir da nygjerrig og sjekker ut meldingene, MEN finner ut at meldingene er slettet. Både sendt og motatt..

Hvilken signaler gir det? Er man naiv hvis man tenkte "Jaja, sikkert bare en god venn/spare meldinger for å få motatt meldinger fra meg"

Vil tro det er et godt tegn at du i det hele tatt får låne telefonen.

Da jeg var på utroskapsstien holdt jeg kortene tett til brystet hele tiden. Som i, tok med meg telefonen uansett hvor jeg gikk, bare jeg skulle på do liksom, og lukket igjen laptopen hver gang jeg forlot rommet. Byttet alle passord siden eks visste passordet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spørr kjæresten sin om å låne telefonen til å ringe en, men så kommer man over anroplisten og ser samme navn både anrop og sendt/motatte meldinger.. Man blir da nygjerrig og sjekker ut meldingene, MEN finner ut at meldingene er slettet. Både sendt og motatt..

Hvilken signaler gir det? Er man naiv hvis man tenkte "Jaja, sikkert bare en god venn/spare meldinger for å få motatt meldinger fra meg"

Jeg sletter meldingene etter hvert som jeg leser dem, hvis det ikke er noe jeg må huske på. Sendte meldinger sletter jeg en gang i uka, alle meldinger. Anropslister litt sjeldnere men jeg har jevnlige oppryddinger på mobilen min. Jeg gjør det ikke for å skjule noe men for å ha bedre oversikt.

Samboeren min vet hvem alle jeg har kontakt med er, ingen hemmeligheter der. Det er ikke alle han liker like godt men det er mer kjemirelatert de imellom men han nekter meg ikke å holde kontakten med dem. Jeg forteller når jeg skal treffe folk men det er ikke bestandig jeg husker å fortelle at jeg har truffet den eller den i forbifarten, det gjør heller ikke han. Hvis det er noen jeg har behov for å holde hemmelig så hadde jeg følt at noe var galt mellom meg og kjæresten, eller galt i min holdning til forhold. Trenger ikke dele alt som blir sagt, men at man vet hvem den andre omgås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ts, om du holder slike ting hemmelig og typen ikke kan vite om det, da er det noe feil fra din side. Da må du enkelt snu situasjonen og spørre deg selv, ville du godtatt og likt det om det var typen din som gjorde det du gjør .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om man er i et forhold/ holder på med noen, så ser jeg ikke grunnen til at man skal trenge å skjule hvem man har kontakt med/ omgås med? Mener at man skal være åpne om slike ting. Hvis det er slik at partneren din skjuler mobilen eller lyver om hvem som "maser" på meldinger/FB så mener jeg at det er god nok grunn til å virke mistenksom..

Jeg har aldri hatt problemer med å fortelle om hvem jeg skriver/snakker med når det gjelder det motsatte kjønn. I mitt tilfelle så er det som regel de som tar kontakt med meg og ikke omvendt da. Er nok verre om det går andre vei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærester har ikke rett til å vite absolutt alt om hverandre. Men når det gjelder å gå bak ryggen på hverandre, da mener jeg at den som blir "bedratt" har rett til å vite hva som skjer og hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...