Gå til innhold

Hvordan trener jeg best mulig på cardio-apparater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk!

Jeg lurer på hvordan man kan få mest ut av å bare trene på cardio-apparater? Og er det slik at man ikke får muskler i det heletatt ved å kun trene cardio?

Der jeg trener er det tredemølle, spinningsykkel, ergometersykkel, ellipsemaskin, stepmaskin, romaskin, skimaskin og en "lav" spinningsykkel.

Jeg har skader i rygg etter en ulykke, så jeg tør ikke ta fatt på styrkeøvelser uten riktig veiledning, som jeg ikke har råd til enda. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan du få instruktørene på studioet til å vise deg, greit å få tilbakemelding på om man har riktig teknikk bl.a. på roing. Har de ikke gratis treningsveiledning der du går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du få instruktørene på studioet til å vise deg, greit å få tilbakemelding på om man har riktig teknikk bl.a. på roing. Har de ikke gratis treningsveiledning der du går?

Nei det har vi ikke, det er et studio som tilhører borettslaget.

Teknikk og slikt kant jeg, lurer mer på hvordan treningsøktene bør bli lagt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Hallo godtfolk!

Jeg lurer på hvordan man kan få mest ut av å bare trene på cardio-apparater? Og er det slik at man ikke får muskler i det heletatt ved å kun trene cardio?

Der jeg trener er det tredemølle, spinningsykkel, ergometersykkel, ellipsemaskin, stepmaskin, romaskin, skimaskin og en "lav" spinningsykkel.

Jeg har skader i rygg etter en ulykke, så jeg tør ikke ta fatt på styrkeøvelser uten riktig veiledning, som jeg ikke har råd til enda. :sjenert:

Jogging bygger det også. Selvsagt ikke som med vekter, men det styrker skjelettet og du får veldig fine definerte muskler. Roing er også supert for deg som trenger å trene opp rygg :jepp: Ellipse med tung motstand vil bygge opp lår/rumpe muskler, i tillegg til kondis selvsagt :)

Hvor mye har du trent tidligere? Ville startet med 30 minutter 3 ganger i uka om du er utrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging bygger det også. Selvsagt ikke som med vekter, men det styrker skjelettet og du får veldig fine definerte muskler. Roing er også supert for deg som trenger å trene opp rygg :jepp: Ellipse med tung motstand vil bygge opp lår/rumpe muskler, i tillegg til kondis selvsagt :)

Hvor mye har du trent tidligere? Ville startet med 30 minutter 3 ganger i uka om du er utrent.

Takk for svar! :)

Jeg har trent siden starten av januar, gjennomsnittelig fem ganger i uken 40-60 minutter løping, ellipse, step og spinning, men jeg har ikke hatt noen plan bare gjort det jeg har følt for. Jeg er redd for at jeg ikke får nok utbytte. Vil denne flate rumpen bli litt penere om jeg lager programmer? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Takk for svar! :)

Jeg har trent siden starten av januar, gjennomsnittelig fem ganger i uken 40-60 minutter løping, ellipse, step og spinning, men jeg har ikke hatt noen plan bare gjort det jeg har følt for. Jeg er redd for at jeg ikke får nok utbytte. Vil denne flate rumpen bli litt penere om jeg lager programmer? :sjenert:

Knebøy, utfall og tung ellipse kan hjelpe deg med større rumpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bamsemumsa

Hvis du vil opparbeide ryggen, anbefaler jeg deg å gjøre øvelser som går på å styrke kjernemusklaturen i magen. Det bidrar til en sterkere rygg.

Selv sliter jeg med vond korsrygg til tider. Trener "planken" tre ganger i uken 1min x3, noe som hjelper meg masse! Lenge siden sist jeg hadde vond rygg nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...