Gå til innhold

Krangling og krangling, og atter krangling.


Gjest Lei Seg

Anbefalte innlegg

Gjest Lei Seg

Vi krangler hele tiden. Hver dag omtrent. Det er så utrolig slitsomt!

Han sårer meg men ser ikke hvordan, og det er vanskelig for meg å forklare også fordi jeg er mye mer følsom enn han og "senser" ting han aldri kan huske å ha "sagt" (klart han ikke kan huske det, han sa det ikke men uttrykket det). Jeg sårer han med å være så "egoistisk" og ikke ser ting fra hans side.

Vi klarer ikke møtes på midten, han hører ikke på meg og tar det ikke til seg og beskylder meg for det samme - Jeg prøver desperat å nå igjennom til han men han avbryter og sier "ja - MEN du gjør/sier...". Når jeg forklarer hvorfor jeg føler ting sånn og slik, så er svaret "ja men det er slik du oppfatter det!" Ja, nettopp!

Jeg er så lei. Jeg søler jeg skrur av alle følelsene mine for han, pga. alle disse kranglene. Det er som regel jeg som "starter" de men de er fremprovosert av hans oppførsel og hans gjerninger.

Jeg er også meget usikker på han og en annen jente, men dette benekter han konsist. Det er nok ikke noe veldig emosjonelt mellom de enda men magefølelsen min sier at her kommer det til å skje noe snart. Han benekter selvsagt dette... Men han eier ikke magefølelse heller.

Nå er kjærligheten mellom oss så tynnslitt at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre. Han er dødssliten etter 4 dagers skole som bare er et par timer hver gang, og jeg jobber over 40 timer i uka. Han har aldri sex med meg mer, blir bare sliten rett etter vi begynner og slutter. Jeg føler meg ikke ønsket, likt, elsket eller begjært. Alt er bare dødt.... Har vært sammen under 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg råder deg til å gå... Så klart, terapi kan kanskje funke.

Vet ikke. Men kjenner meg godt igjen i kranglingen, han skuffet meg hele tiden. Det var noe hele tiden. Vi hadde ikke en dag uten krangler.

Var helt tappa til slutt. Jeg gikk.

Får helt vondt i magen når jeg hører venner forteller meg hvordan de har det i forhold, problemer og krangler, usikkerhet osv.

Da er det bedre å være alene.

Men hva sier han, snakker dere om dette? Eller er det en helt umulig kommunikasjon?

KLEM

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier han sårer deg, men ser det ikke selv?

Høres ut som det han sier får deg til å føle deg såret. Men at det aldri var det som var intensjonen, målet, eller noe annet ut av hans munn. Og dermed må du se mer på deg selv og hvorfor du reagerer. For sannsynligheten er større for at det ligger i deg, enn hans ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det helt likt omtrent.. :( Trist å innse at det rett og slett ikke fungerer (har avstandsforhold til og med)vi klarer ikke møtes og fylle hverandres behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sårer meg men ser ikke hvordan, og det er vanskelig for meg å forklare også fordi jeg er mye mer følsom enn han og "senser" ting han aldri kan huske å ha "sagt" (klart han ikke kan huske det, han sa det ikke men uttrykket det). Jeg sårer han med å være så "egoistisk" og ikke ser ting fra hans side.

Så du starter krangler fordi du senser ting som sårer deg? Og han får ikke engang vite hva du mener han gjør galt fordi det er umulig å forklare siden du er så følsom? Men likevel forventer du at han skal forandre oppførselen sin... I tillegg har du altså en magefølelse som sier at noe kommer til å skje mellom han og en annen jente.

Det er kanskje på tide å begynne å høre på hva han faktisk sier, siden de aller færreste kommuniserer ved hjelp av telepati. Det er dessuten veldig sannsynlig at du tolker alt han gjør som forsøk på å såre deg siden det er det du allerede forventer at han skal gjøre.

Utifra det du skriver her høres oppførselen din helt urimelig ut og jeg ville nok også vært sliten hvis noen forventet at jeg skulle drive med tankelesing 24 timer i døgnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor mye du analyserer og overfortolker det han sier? "Hører" du ting blir sagt selv om han ikke har sagt det, men du opplever at det er det han uttrykker? Jeg tror kommunikasjonen deres er full av misforståelser - og at dere bidra begge i dette.

Jeg anbefaler dere å gå på et PREP-kurs, der dere kan lære dere mer om kommunikasjon, om samtaleteknikker og om det å håndtere ulike kommunikasjonsstiler. Det virker som du leser mye inn i det han sier, som han ikke sier og da skjønner jeg at han blir frustrert.

Endret av Havbris
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det helt likt omtrent.. :( Trist å innse at det rett og slett ikke fungerer (har avstandsforhold til og med)vi klarer ikke møtes og fylle hverandres behov.

Men i et avstandsforhold må det være det han sier, ikke ting du "senser" som er problemet? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei!

Vil anbefale deg å lese boken "Menn er fra Mars og Kvinner fra Venus". Høres kanskje teit ut (tenkte jeg og i begynnelsen) men står utrolig mye nyttig der! Er helt naturlig at menn ikke forstår seg på kvinner (+ omvendt) og ofte sårer dem men at de ikke forstår hvorfor. Ble skikkelig paff da jeg begynte å lese den selv. Du kommer garantert til å se på kranglene deres på en HELT annen måte etter at du har lest den. Dere må bare "lære" å forstå at kvinner og menn tenker veldig ulikt.

Fant dette på nettet, bedre å lese hele boken, men her har du vertfall en liten "smakebit" :) Håper det kan være noe til hjelp/trøst :)

http://www.hjerterommet.no/bok/kap10.htm

http://www.areberg.no/mars.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Så du starter krangler fordi du senser ting som sårer deg? Og han får ikke engang vite hva du mener han gjør galt fordi det er umulig å forklare siden du er så følsom? Men likevel forventer du at han skal forandre oppførselen sin... I tillegg har du altså en magefølelse som sier at noe kommer til å skje mellom han og en annen jente.

Det er kanskje på tide å begynne å høre på hva han faktisk sier, siden de aller færreste kommuniserer ved hjelp av telepati. Det er dessuten veldig sannsynlig at du tolker alt han gjør som forsøk på å såre deg siden det er det du allerede forventer at han skal gjøre.

Utifra det du skriver her høres oppførselen din helt urimelig ut og jeg ville nok også vært sliten hvis noen forventet at jeg skulle drive med tankelesing 24 timer i døgnet.

ja enig i dette.

og så er det ikke rart sexlivet deres er dødt når du oppfører deg sånn. ikke rart han er sliten av deg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vil anbefale deg å lese boken "Menn er fra Mars og Kvinner fra Venus". Høres kanskje teit ut (tenkte jeg og i begynnelsen) men står utrolig mye nyttig der! Er helt naturlig at menn ikke forstår seg på kvinner (+ omvendt) og ofte sårer dem men at de ikke forstår hvorfor. Ble skikkelig paff da jeg begynte å lese den selv. Du kommer garantert til å se på kranglene deres på en HELT annen måte etter at du har lest den. Dere må bare "lære" å forstå at kvinner og menn tenker veldig ulikt.

Fant dette på nettet, bedre å lese hele boken, men her har du vertfall en liten "smakebit" :) Håper det kan være noe til hjelp/trøst :)

http://www.hjerterommet.no/bok/kap10.htm

http://www.areberg.no/mars.htm

Den boken er vel avlegs så det holder? De fleste er nå enige om at det er snakk om forskjellige personlighetstyper, ikke kjønnsforskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...