Gå til innhold

Jeg fikk mye penger til gode på skatten - Hun fikk baksmell


Gjest Mann

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er heilt greit å spare opp penger til å gå på venne-tur om man har ønsket seg det lenge, og om du har betalt din del av utgiftene hjemme, må kjæresten din godta det enten ho synes om det eller ei.

Forøvrig må jeg si at til å begynne med synes jeg kjæresten til TS var den egoistiske i denne saken, men TS gjorde en ypperlig innsats for å overbevise meg. Sende bilder, hva i all verden tenker du på? Du har vel neppe lyst til gni salt i såret på en du elsker, håper jeg i alle fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet lite om deres økonomiske situasjon, men her har vi felles økonomi. Vi deler på alt av inntekter og utgifter. Han fikk 34 k igjen og jeg fikk 0.. Pengene han fikk går til spaniatur for hele familien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tullete å starte en tråd som utelater så mange detaljer. Det virker jo som du og dama di har god råd og lever bra, noe du burde nevnt med en gang - det er jo det mest relevante her. Så dama di klarer nok fint å betale restskatten selv, ingen tvil om det.

Det største problemet er vel synet dere virker å ha på hverandre. Hun forventer at du skal rydde opp etter henne, mens du er ute etter å "gni den inn". Det vitner ikke om et godt og likeverdig forhold med respekt og kjærlighet for partneren sin.

Jeg kan ikke snakke for dama di, siden hennes side av saken ikke er særlig godt representert, men hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å vise litt velvilje. Ofte skal det ikke mer til enn en liten gest. Dama di føler seg kanskje litt "kastet til hundene" når du så resolutt avviser henne. Hva med å forsikre henne om at du vil være der for henne? Og la henne få et par tusenlapper for å vise at du ikke er helt hjerterå. Ha sympati.

Jeg syns folk fokuserer for mye på kroner og øre, mitt og ditt. Stort sett har vi alle bare et behov for å bli sett. Når dama di kommer hjem og er lei seg for å ha fått baksmell, så burde du kanskje ventet en ukes tid med å godte deg? Jeg hadde hvertfall syntes det var godt å høre noen trøstende ord, og få en liten håndsrekning. På sett og vis er det urimelig av henne å kreve noe av deg, men det kan jo være fortvilelsen som snakker. Uansett bør du være en god kjæreste, og tilby henne noe. Ikke fordi det er din plikt, men fordi du er glad i henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville med glede delt pengene med samboeren min! :rodmer:

Men skjønner deg godt for det om! Ikke særlig hyggelig av henne og KREVE at du skal gjøre det i alle fall. Dårlig gjort..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

Really?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg tenker at har dere separat økonomi er det dine penger, men har dere felles økonomi, skal dere selvfølgelig dele de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det er jeg som er rar, men jeg hadde ikke klart å kose meg med skattepengene mine om jeg visste at mannen min fikk baksmell. Er det snakk om et par tusen han må betale, så ja. Men ikke manfoldige tusen kroner.

Da hadde jeg i så fall brukt pengene jeg fikk igjen til noe som begge kunne nyte av, f.eks ferie.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...