Gå til innhold

Gravid uke 35 og herpesutbrudd...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette med herpes er helt nytt for meg, og jeg håper noen her inne har gode råd...

Jeg har for første gang i mitt liv fått herpes, nedentil. Jeg ble smittet av min datter som hadde det på handa, angrer meg som en hund nå på at jeg ikke var nøyere med desinfisering av egne hender etter å ha smurt henne med salve...

Det skal visst ikke være så bra å føde mens man har herpesutbrudd. Så jeg lurer på om det finnes en effektiv salve eller noe som jeg kan bruke, for å fjerne dette helt før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk noe som minnet om det... men det var visst bare blodårene der nede som ble litt sprengt. jordmor skrev det i papirene mine, slik at sykehuset var klar over det når jeg skulle føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jo, det finnes både salve og tabletter. Og jo fortere du kommer igang, jo fortere blir det borte.

Ring legen i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har utbrudd ved termin, tror jeg de tar keisersnitt.

Hvordan klarte du å bli smittet nedentil av hånda til datteren din?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym ovenfor her

Ser nå hva du skrev om at du smurte hånda til datteren din. Synes uansett det høres rart ut :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Får vel ringe legen i morgen. Har så mye kynnere og nedpress for tiden, er redd for at fødselen kan begynne når som helst, før jeg får ordnet dette...

Da jeg var hos legen med dattera mi pga blemmene på handa som viste seg å være herpes, sa han at jeg måtte holde henne unna gravide. Han så ikke at jeg selv var gravid pga at dattera mi satt på fanget. Da jeg løftet barnet og viste ham den høygravide magen min, ble han nesten litt brydd og sa at det sikkert går bra, det var bare noe de måtte advare mot når det gjaldt herpes. Så da tok jeg det heller ikke så alvorlig. Noe jeg selvsagt angrer på i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det første gangdu har det? Da pleier man å vli ganske syk, feber og vond yals og sånn. Tror ikke det gjør noe at du har et nå, men du kan ikke ha utbrudd når du skal føde. Dette kan du få piller for å forhindre. Tok legen dyrkningav blemmene til dattwrn din? Høres liitt merkelig ut med herpes på hånda. Min første tanke var brennkopper. Bestill deg en legetime. Du får sikkert time på dagen hvis du sier du er gravid og har førstegangsutbrudd av herpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...